Do końca 2020 roku gra akcji Ghostrunner sprzedała się w liczbie ponad pół miliona sztuk – szacuje wydawca tego tytułu, ALG (AIGAMES).

Gdy ustalaliśmy cel na początku naszej współpracy ze studiem developerskim One More Level, zakładaliśmy łączną sprzedaż na poziomie 400 tys. egzemplarzy. Takimi też szacunkami kierował się biegły przy wycenie wartości firmy. Poziom ten udało się osiągnąć w zaledwie dwa miesiące, więc możemy być bardzo zadowoleni z tego, jak gra się sprzedaje. Po tym jak przed premierą tytuł awansował na czołowe miejsca w globalnym rankingu Wishlist na Steam, apetyty znacznie wzrosły i zweryfikowaliśmy nasze cele oraz oczekiwania. Pół miliona sprzedanych sztuk poprzez wszystkie sklepy i platformy to wynik, który nas cieszy i pokazuje, że nasza strategia zmierza we właściwym kierunku

- mówi Piotr Żygadło, CEO wydawnictwa All in! Games, notowanego na GPW.

Ghostrunner trafił już na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch, ale tytuł ten będzie nadal wspierany i rozwijany.

Zakładamy wsparcie dla naszego produktu przez 12 miesięcy od premiery. Jesteśmy zatem jeszcze dalecy od osiągnięcia docelowego szczytu sprzedaży. Przed nami m.in. promocje, aktualizacje, duży dodatek DLC, no i przede wszystkim wydanie na konsole nowej generacji, które powinno się cieszyć bardzo dużym zainteresowaniem. Mamy też spore rezerwy pod względem sprzedaży na Nintendo Switch. Pracujemy na tym, by ten potencjał w pełni zrealizować

- tłumaczy prezes All in! Games.

Pierwsze DLC do Ghostrunnera - Winter Pack - ukazało się w grudniu 2020 roku.

Liczba sprzedanych sztuk jest szacunkowa, gdyż wyniki z większości platform spływają do All in! Games z opóźnieniem, czasami nawet kilkutygodniowym. Wynika to z faktu, iż sprzedaż prowadzi współwydawca 505 Games, który również otrzymuje niektóre dane dopiero po pewnym czasie. Szacunki zostały oparte o kilka wskaźników m.in. o dane cząstkowe, ze Steam, czy też liczbę aktywowanych kluczy do gry.

Wysokie oceny i zainteresowanie mediów

Utrzymana w cyberpunkowym klimacie gra Ghostrunner została bardzo dobrze przyjęta zarówno przez graczy, jak i media. Użytkownicy platformy Steam zostawili już blisko 19 tysięcy ocen, z czego aż 91% jest pozytywnych. Natomiast portal Metacritic, który zestawia wszystkie recenzje dziennikarzy growych, wyliczył średnią notę na poziomie 81/100.

Ghostrunnerowi nie zaszkodziła premiera najgłośniejszego tytułu ostatnich lat, czyli Cyberpunk 2077. Wręcz może i nawet nam pomogła, ponieważ wpisaliśmy się w cyberpunkowy klimat w środowisku gamingowym, który panował w ostatnich tygodniach 2020 roku. W tym kontekście nasz tytuł pojawił się m.in. w serwisie CNN.com, co bardzo korzystnie wpłynęło na wizerunek zarówno nasz, jak i naszego produktu

– podsumowuje Piotr Żygadło.