ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio, Canyon i Perenio, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w grudniu 2020 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 343 mln USD, wobec 265 mln USD w grudniu 2019 r., co oznacza wzrost o około 29%.

„Grudzień 2020 r. przekroczył nasze oczekiwania i był najlepszym miesiącem sprzedaży w całej naszej historii. Tym samym pobiliśmy rekord sprzed miesiąca, kiedy to nasze przychody wyniosły 302 mln USD. Cały 2020 rok będzie również rekordowy pod względem zarówno przychodów, jak i zysków. Teraz koncentrujemy się już na 2021 r., który rozpoczął się dla nas bardzo dobrze. ASBIS wykorzystuje swoje główne atuty i buduje nowe fundamenty na przyszłość. W 2021 rok weszliśmy silniejsi niż kiedykolwiek i planujemy kontynuować nasz sukces. Nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie, jesteśmy gotowi do dalszego, dynamicznego rozwoju naszej sprzedaży” – powiedział Siergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

„W grudniu wszystkie nasze linie produktowe odnotowały wysokie wzrosty sprzedaży. Produktami, które były największymi czynnikami wzrostu były smartfony, procesory oraz akcesoria. W smartfonach najbardziej poszukiwana była seria iPhone 12, czyli najnowsze modele firmy Apple – bestsellery na rynkach, na których jesteśmy głównym dystrybutorem produktów tej firmy” – dodał Siergiej Kostevitch.