Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sprzedaż AmRestu spadła w IV kwartale 2020 r. o 25% r/r

Udostępnij

Wstępne wyniki sprzedaży EAT (AMREST) wyniosły w IV kwartale 2020 r. 397,5 mln EUR i były o 24,9% niższe niż w analogicznym kwartale 2019 r. Wstępna sprzedaż za cały rok 2020 wyniosła 1 522,9 mln EUR i była 22,4% niższa niż rok wcześniej. Na koniec grudnia otwartych było 92% lokali spółki, wobec 98% na koniec III kwartału.

"AmRest dobrze przygotował się do drugiej fali pandemii i ponownego pojawienia się ograniczeń. Nasz zespół wyciągnął wnioski z wydarzeń, które miały miejsce na początku roku i był w pełni skoncentrowany na tym, by być blisko klienta, oferując bezpieczną, wygodną i niezawodną obsługę, a jednocześnie, by optymalizować przychody i rentowność w ramach dostępnych kanałów sprzedaży.

Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90% naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny" - powiedział cytowany w komunikacie Mark Chandler, CEO AmRest.

Jedynym rynkiem, który zanotował w ostatnim kwartale 2020 r. poprawę sprzedaży były Chiny z wynikiem +2,9% r/r. Największe pod względem generowanych przychodów obszary, czyli Europa Środkowo-Wschodnia oraz Europa Zachodnia odnotowały wyniki odpowiednio -26% i -24,8% gorsze niż w IV kwartale 2019 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus