Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Tomasz Róziecki, Play2Chill: "Jesteśmy w fazie inwestycji, przez co w raportowanym okresie odnotowaliśmy stratę netto"

Udostępnij

Ponad 0,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w czwartym kwartale ub. P2C (P2CHILL), notowany na NewConnect producent gier wideo na PC, konsole i urządzenia mobilne. To wynik o 15 proc. wyższy od uzyskanego przez spółkę w analogicznym okresie 2019 roku. Narastająco, od stycznia do grudnia, przychody netto ze sprzedaży Play2Chill wyniosły prawie 0,7 mln zł, co w porównaniu z niespełna 0,48 mln zł osiągniętymi w 2019 roku oznacza wzrost o 44,6 proc. Studio przygotowuje się do premiery swojego flagowego tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Premiera gry w wersji na PC planowana jest w połowie roku.

- Wypracowane w 2020 roku wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Na pewno cieszy nas prawie 45 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży r/r. Jesteśmy w fazie inwestycji produkcyjnej, marketingowej oraz produktowej, przez co w raportowanym okresie odnotowaliśmy stratę netto. W ostatnim czasie nie wydaliśmy także żadnej gry, która mogła znacząco wpłynąć na wyniki finansowe. Nadchodzące miesiące będą bogate w premiery tytułów z naszego portfolia, co pozytywnie przełoży się na finanse studia. Mam nadzieję, że efekty konsekwentnie realizowanej przez nas strategii będą satysfakcjonujące dla akcjonariuszy spółki – mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.

W czwartym kwartale działania studia koncentrowały się wokół pracy nad grą Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Efektem tego etapu, było udostępnienie wersji demo gry, które zostało bardzo dobrze przyjęte przez graczy. - Demo symulatora mechanika motocyklowego naszego autorstwa w bardzo krótkim czasie awansował o ponad 100 pozycji w zestawieniu global wishlists Steam. W okresie badania dema liczba graczy przekroczyła 50 tys., w tym czasie gra odnotowała wzrost wishlisty o ponad 30 tys. nowych zapisów. Dopracowujemy pełną wersję, której premiera w wersji na PC nastąpi w połowie br. – mówi Tomasz Róziecki.

Play2Chill wchodzi w kluczowy etap developmentu projektu, którego finałem będzie wydanie darmowego Prologu. Testowanie gier z podziałem na etapy, to jeden z głównych elementów strategii spółki. 

W czwartym kwartale zespół prowadził także prace nad symulatorem budowania i zarządzania miastem – Aztec Empire. W zaledwie trzy tygodnie po pierwszej zapowiedzi projektu, gra znalazła się w zestawieniu najchętniej dodawanych gier do listy życzeń w serwisie Steam - Top Global Wishlists. Opiniotwórczy niemiecki miesięcznik o grach – GameStar – umieścił Aztec Empire na pierwszym miejscu listy najbardziej oczekiwanych gier strategicznych.  

Ponadto, w ostatnich miesiącach 2020 roku Play2Chill realizował założenia pre-produkcyjne, których celem ma być znalezienie kolejnych mocnych punktów w portfolio developerskim i wydawniczym studia.

16 grudnia akcje spółki zadebiutowały na rynku NewConnect. Do obrotu wprowadzonych zostało 2 870 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A i B o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Proces wprowadzenia akcji do obrotu koordynował autoryzowany doradca INC SA.

Główną linią biznesową Play2Chill jest produkcja gier wideo oraz samodzielne wydawnictwo na rynku globalnym. Studio skupia się na tworzeniu średniobudżetowych tytułów z gatunku gier symulacyjno-strategicznych oraz symulacyjnych. Wiodącą platforma, na którą są dedykowane to komputery osobiste, ale każda z nich projektowana jest z myślą o późniejszym portowaniu na konsole Xbox, PlayStation i Nintendo Switch oraz na platformy mobilne – Android oraz iOS.

W styczniu Paly2Chill powołało spółkę zależną – FrogVille Games – tożsamą z jej modelem biznesowym. Pierwszym projektem nowego studia będzie stworzenie grywalnej wersji Restoration Master oraz zbadanie potencjału sprzedażowego trzech autorskich produkcji.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus