Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Incuvo z niespełna 0,6 mln zł straty netto w Q4 minionego roku

Udostępnij

IVO (INCUVO) – notowany na NewConnect producent gier VR (wirtualna rzeczywistość) wypracował w 2020 r. prawie 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. To 150 proc. wzrost w porównaniu do wyników wypracowanych przez firmę w 2019 r. Tylko w Q4 ub. roku wartość przychodów netto wyniosła prawie 0,44 mln zł. W tym czasie prace firmy skoncentrowane były nad trzema produkcjami w technologii wirtualnej rzeczywistości: Blair Witch VR, Layers of Fear VR oraz Green Hell VR. Studio finalizowało także przygotowania upublicznienia spółki na rynku NewConnect. Uroczystość debiutu odbyła się w styczniu 2021 r.

- Rok 2020 był dla nas bardzo ciekawym, wręcz przełomowym okresem w historii naszej spółki. Zakończyliśmy porty kilku ciekawych projektów dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez graczy. Jesteśmy w fazie inwestycji, dlatego w Q4 minionego roku, zgodnie z przyjętym budżetem zanotowaliśmy stratę zysku netto na poziomie niespełna 0,6 mln zł. – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo. – Cieszy nas aż 150 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży r/r jaki osiągnęliśmy od stycznia do grudnia 2020. – informuje prezes zarządu Incuvo.  

Pod koniec października roku Incuvo zaprezentowało VR-ową wersję gry Blair Witch – jednego z najpopularniejszych tytułów studia Bloober Team. – Premiera projektu była bardzo udana. Sukces VR-owej odsłony jednego z najgłośniejszych tytułów od Bloober Team umocnił pozycję Incuvo na rynku producentów gier VR i otworzył nam drzwi do nowych projektów. – komentuje Andrzej Wychowaniec.

Pod koniec minionego roku Incuvo zakończyło etap preprodukcji największego projektu ze swojego portfolio – Green Hell VR. Zespół jest na etapie przygotowywania wersji alpha. Następnym etapem będzie faza testów i optymalizacji elementów graficznych oraz przygotowanie wersji beta gry, która ma być gotowa w połowie roku. – Produkcja Green Hell VR przebiega zgodnie  planem. To wymagający projekt, przy którym bardzo dobrze poznaliśmy mechaniki dedykowane najnowszym goglom  Facebooka. Warto dodać, że dynamiczny rozwój technologii gogli VR spowodował, że wirtualna rzeczywistość jest rozrywką cenowo dostępną na poziomie zbliżonym do konsol, co z pewnością przełoży się na popularność naszych projektów. – mówi Andrzej Wychowaniec.  

Pierwszym tytułem studia w wersji VR był psychologiczny horror Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. W lutym br. spółka poinformowała o zakończeniu produkcji gry w wersji Sony PlayStation VR.

- Dokładną datę premiery gry Layers of Fear na PlayStation VR podamy już wkrótce. Aktualnie projekt znajduje się w procesie certyfikacji. W związku z dużą popularnością jaką cieszy się PS VR liczymy na sukces sprzedażowy, tym bardziej, że w przypadku tej produkcji Incuvo ma znaczący udział w zyskach z jej sprzedaży – komentuje Andrzej Wychowaniec.

13 stycznia 2021 r. Incuvo zadebiutowało na rynku na NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus