SMT (SIMTERACT), developer gier na PC i konsole nowej generacji zadebiutował jako 4. spółka na rynku NewConnect w 2021 roku. 42. reprezentant sektora gier zyskał uznanie inwestorów, a akcje na otwarciu wyceniono na 27,1 zł - o 5,5% wyżej od ceny odniesienia, która wynosiła 25,7 zł.

- Cieszymy się, że akcje Simteract wzbudziły zainteresowanie akcjonariuszy już na pierwszej sesji. Wierzymy, że te walory będą zyskiwać na wartości w najbliższych latach, dzięki projektom tworzonym przez nasz zespół - Projekt #1 i Carpool Simulator - oraz dołożymy wszelkich starań, aby obecni oraz przyszli akcjonariusze zawsze widzieli w Simteract atrakcyjną inwestycję - komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes

Działalność spółki ukierunkowana jest obecnie na rozwój dwóch gier - Projekt #1 i Carpool Simulator, ale deweloper pracuje także nad kolejnym konceptem. Ponadto, Simteract tworzy technologię automatycznego generowania tras kolejowych, współfinansowaną z grantu NCBR. Najbliżej ukończenia jest Projekt #1, który powstaje przy udziale wydawcy Nacon, spółki należącej do grupy Bigben Interactive. Gra wykorzystuje autorskie rozwiązania Simteract wykorzystywane w symulatorach treningowych - Traffic AI, City Generator i Road Tool.

Wszystkie nasze projekty cechuje ogromny potencjał, który wynika zarówno z innowacyjności naszych oryginalnych technologii, jak i z globalnej popularności gatunku symulatorów. Liczymy, że pierwszy z nich, Projekt #1, ukaże się na rynku jeszcze w tym roku, ale dokładna data premiery będzie zależała od wydawcy - Nacon - opowiada prezes Simteract.

Drugim projektem tworzonym przez Simteract jest Carpool Simulator, którego premiera na komputerach osobistych oraz konsolach najnowszej generacji zaplanowana jest na 2022. 

W Carpool Simulator stawiamy przede wszystkim na zaawansowany realizm symulacji kierowania pojazdem i unikalną jakość świata gry. W produkcji, podobnie jak w przypadku Projekt #1, zostaną wykorzystane komponenty Traffic AI, CGS (City Games Simulation) oraz City Generator – opowiada Jaśkiewicz 

Ponadto, w IV kw. 2020 r. Simteract rozpoczął realizację projektu „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych”, który został wsparty w wysokości 3,18 mln zł w ramach konkursu Szybka Ścieżka realizowanego przez NCBR. Celem projektu jest opracowanie unikalnej w skali świata technologii proceduralnego generowania wizualizacji tras kolejowych. Spółka planuje wykorzystanie tej technologii do oprogramowania szkoleniowego, jak również do tworzenia własnych gier wideo w przyszłości. Realizacja projektu będzie trwała do końca sierpnia 2022.