Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Szacunkowe przychody MEDIACAP w IV kwartale 2020 wyniosły ok. 43 mln PLN

Udostępnij

Szacunkowe przychody Grupy MCP (MEDIACAP) w IV kwartale 2020 wyniosły ok. 43 mln PLN (-16% r/r, wobec 51 mln PLN w 4Q2019), co przełoży się na ok. 5,7 mln wyniku EBITDA (-19% r/r wobec 7 mln PLN rok wcześniej). Największy spadek zanotował segment reklamowy S/F oraz biznes badawczy IQS, w których obostrzenia związane z pandemią powodowały znaczne ograniczenie prowadzonej działalności (m.in. związanej z organizacją eventów czy zogniskowanych wywiadów grupowych). Od początku pandemii największą odporność na negatywny wpływ COVID przejawia biznes influencer marketingu. W IV kwartale 2020 LTTM osiągnął około 19,1 mln PLN przychodów (+7% wobec 4Q2019), co było najlepszym wynikiem w historii spółki i powinno przełożyć się na wzrost jej wyniku EBITDA rok do roku.

Spółka szacuje, iż w całym 2020 r.  przychody z działalności kontynuowanej Grupy wyniosły 122,6 mln PLN (-8% r/r), a zysk EBITDA wyniósł ponad 10 mln PLN (-18% r/r wobec 12,2 mln PLN w 2019), co zgodnie z wcześniejszymi założeniami przełoży się na dodani wynik netto i zysk dla akcjonariuszy jednostki dominującej.

Podsumowanie najtrudniejszego dla naszych zespołów roku w historii istnienia firmy wypada bardziej optymistycznie niż zakładaliśmy jeszcze kilka miesięcy temu. Kluczowe okazało się bardzo zdecydowane dostosowanie struktury kosztowej do zmniejszonych przychodów jeszcze wiosną 2020, szybciej niż w przypadku wielu naszych konkurentów. Bardzo ważna okazała się elastyczność ze strony naszych pracowników grupy, którzy w ubiegłym roku pracowali w utrudnionych warunkach ze zmniejszonym wynagrodzeniem oraz klientów, którzy z wyrozumiałością przyjęli wyzwania związane z pracą zdalną. Jesteśmy im za to szalenie wdzięczni. Czwarty kwartał 2020, najlepszy dla naszego największego segmentu LTTM, optymistycznie nastraja nas do perspektyw 2021 roku. O ile w I kwartale będziemy jeszcze mierzyć się z bazą przedcovidową, to od drugiego kwartału spodziewamy się wyraźnego odbicia, oczekując w skali całego roku wyraźnej poprawy wyników we wszystkich segmentach. Choć pandemia jeszcze trwa już teraz patrzymy na możliwości przejęć, z koncentracją na Europie Zachodniej -  mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP S.A.

Publikacja jednostkowego i skonsolidowanego raportu okresowego rocznego za czwarty kwartał 2020 nastąpi w dniu 31 marca 2021 r.