• Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy ALE (ALLEGRO) w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 10,85 mld zł (+57,5% r/r).
  • Przychody netto w ostatnim kwartale minionego roku sięgnęły 1,3 mld zł (+61,2% r/r).
  • Skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów, wyniosła 533,5 mln zł (+38,8% r/r), powyżej założeń ogłoszonych w prospekcie i zaktualizowanych po trzecim kwartale.
  • Zysk netto za czwarty kwartał 2020 r. wyniósł 260,6 mln zł (+110,2% r/r).
  • Allegro spodziewa się, że w 2021 r. GMV wzrośnie o górne kilkanaście procent r/r, przychody netto Grupy wzrosną znacząco ponad 20% r/r, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o średnie kilkanaście procent r/r.
  • Tegoroczne nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r.
  • W 2020 r. zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób i na koniec grudnia wynosiło ponad 3150 osób. W bieżącym roku Grupa planuje zatrudnić kolejnych niemal 1500 osób.

– Czwarty kwartał to tradycyjnie najważniejszy okres w branży handlowej. W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 milionów, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2 700 tys. zł, czyli 36% więcej niż rok wcześniej. Zyskują na tym sprzedający, którzy w czwartym kwartale zwiększyli sprzedaż o 57,5% do 10,85 mld zł. Jednocześnie w ostatnich miesiącach roku wszyscy znów mocniej odczuliśmy gospodarcze i społeczne skutki COVID-19, w tym powtórne zamknięcie części sklepów stacjonarnych. Dlatego zespół Allegro dba o to, aby zakupy na naszej platformie były bezpieczne i wygodne. Doceniają to Polacy, którzy coraz chętniej robią codzienne zakupy w sieci i coraz częściej robią to właśnie na Allegro, gdzie mają dostęp do szerokiego wyboru produktów w atrakcyjnych cenach oraz szybkich i darmowych dostaw w ramach programu SMART! – powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.

– Dynamicznie rosnąca liczba kupujących korzystających z programu SMART! bardzo nas cieszy. Coraz większa grupa konsumentów może też już korzystać z Allegro Pay, zyskując możliwość płacenia za swoje zakupy nawet trzy miesiące później bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Inwestujemy również w to, aby zakupione produkty jak najwygodniej i jak najszybciej trafiały do nabywców. Wzrósł udział przesyłek dostarczanych w ciągu jednego dnia i utrzymywał się na stabilnym poziomie także w szczycie świątecznych zakupów. Jednocześnie, nieustannie wspieramy ponad 128 000 sprzedawców, w większości małych i średnich polskich przedsiębiorców, w rozwijaniu ich działalności, oferując im bardzo konkurencyjne usługi wspierające ich sprzedaż. Rozwijamy także zespół Allegro – w ostatnim roku zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób, a w tym planujemy zatrudnić prawie 1500 kolejnych, z czego prawie połowę będą stanowić inżynierowie – wskazał Francois Nuyts.

W czwartym kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 10,85 mld zł, co stanowi wzrost o 57,5% r/r, natomiast w całym ubiegłym roku sięgnęła 35,11 mld zł, czyli o 54% więcej niż w 2019 r. Liczba aktywnych kupujących na koniec 2020 r. wynosiła 13 milionów i była o 14,2% wyższa niż rok wcześniej. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu minionego roku sięgnęła 2,7 tys. zł, co oznacza wzrost o 36% r/r.

Dynamiczny wzrost kluczowych wyników operacyjnych przekłada się na rosnące wyniki finansowe. Przychody netto Grupy w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 1,3 mld zł, tj. o 61,2% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. W całym 2020 r. przychody netto wzrosły o 54,2% do 4,0 mld zł. Największy udział w łącznych przychodach miał segment marketplace – przychody z tego tytułu wyniosły 3,23 mld zł (+53,9% r/r). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 337,8 mln zł przychodów (+63,1% r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 190 mln zł (+30,3% r/r).

– Bardzo dobre wyniki osiągnięte w czwartym kwartale przewyższyły nasze wcześniejsze oczekiwania. Skorygowana EBITDA w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 533,5 mln zł, co oznacza wzrost o 38,8% r/r, natomiast wypracowany w ostatnim kwartale zysk netto był ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 260,6 mln zł. To między innymi efekt znacznego obniżenia zadłużenia Grupy i kosztów związanych z jego obsługą. Mocne wyniki finansowe i wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej umożliwiły nam obniżenie dźwigni finansowej na koniec 2020 r. do poziomu 2,5, znacznie szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy – wskazał Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Skorygowana EBITDA Grupy Allegro za cały 2020 r. sięgnęła 1,75 mld zł (+30,8% r/r).

Publikując wyniki finansowe 2020 r. Allegro zaprezentowało również swoje oczekiwania na 2021 rok dotyczące kluczowych parametrów. Zarząd spodziewa się wzrostu GMV w bieżącym roku o górne kilkanaście procent r/r. Zakłada, że przychody netto Grupy wzrosną znacząco ponad 20% r/r, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o średnie kilkanaście procent r/r. Tegoroczne nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. Spodziewany wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał głównie z dalszego rozwoju platformy i jej funkcjonalności po skokowym wzroście biznesu w 2020 r. oraz inwestycji w nowe rozwiązania logistyczne mające na celu dalszą poprawę procesu dostaw przesyłek, w tym rozwój usługi Allegro Fulfillment czy pilotaż sieci własnych automatów paczkowych.

– Będziemy wprowadzać nowe innowacje i usprawniać każdy element ścieżki zakupowej, tak aby zakupy na Allegro były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze. Pomoże nam w tym nowoczesna technologia, rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. W lutym uruchomiliśmy Allegro Biznes – rozwiązanie usprawniające zakupy firmowe. Nasze tegoroczne plany obejmują również rozwijanie możliwości sprzedaży eksportowej dla polskich przedsiębiorców – zapowiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.