Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Artifex Mundi zakończył 2020 r. z 8,2 mln zł zysku netto

Udostępnij

Giełdowy producent i wydawca gier zakończył 2020 r. z 55% wzrostem przychodów, do rekordowych 25,7 mln zł, wypracowując 10 mln zł zysku operacyjnego i 8,2 mln zł zysku netto, wobec ujemnych wyników operacyjnych i netto rok wcześniej. O wzroście przychodów i zysków przesądził wzrost przychodów i dochodów segmentu HOPA oraz dynamiczny rozwój segmentu free-to-play, z aplikacją Unsolved na czele.  

- Wypracowane w 2020 r. wyniki potwierdzają słuszność realizowanej strategii rozwoju Grupy, stawiającej koncentrację zasobów ART (ARTIFEX) najbardziej perspektywicznych przedsięwzięciach i maksymalizację dochodowości i dodatnich przepływów z komercjalizacji posiadanego portfela gier. W naszej ocenie segment gier HOPA ma potencjał średnioterminowego ustabilizowania przychodów i zysków na ubiegłorocznym, atrakcyjnym dla nas poziomie, umożliwiając nam rozwój strategicznych projektów free-to-play, za jakie uznajemy aplikację Unsolved oraz nową mobilną grę z gatunku RPG. Głęboko wierzymy, że dzięki realizowanym przez nas projektom 2021 rok, oraz kolejne lata w Artifex Mundi będą stać pod znakiem istotnego wzrostu wartości firmy dla Akcjonariuszy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Segment HOPA, koncentrujący się na komercjalizacji, w modelu premium posiadanego przez Grupę portfela gier HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), zakończył 2020 r. z 20,8 mln zł przychodów (47% wzrost rdr.) i ponad dwukrotnie wyższym niż w 2019 r. wynikiem operacyjnym - 12,9 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów i zysków to efekt konsekwentnego poszerzania kanałów komercjalizacji portfela gier HOPA spółki, składającego się z ponad 90 tytułów, m.in. poprzez wydawanie kolejnych gier na konsole.

Segment free-to play wypracował w 2020 r. blisko 4 mln zł przychodów, wobec 1,2 mln zł rok wcześniej. Dynamiczny wzrost przychodów to m.in. konsekwencja rozwoju aplikacji Unsolved, wydanej na początku minionego roku. Unsolved umożliwia graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę w 14 rozpoznawalnych tytułów HOPA spod znaku Artifex Mundi. Gracze kontynuują rozgrywkę w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji. Segment free-to-play zakończył rok z 0,8 mln zł straty, o czym przesądził odpis, w wysokości 3 mln zł, aktywowanych kosztów gier Tiny Dragons oraz Bladebound.

– 2020 r. przyniósł zauważalny wzrost przychodów Bladebound, jednak był on niższy od naszych założeń. Chcemy dalej aktywnie komercjalizować grę, równocześnie jednak ograniczamy inwestycje w jej rozwój, koncentrując zasoby segmentu na nowym, nieujawnionym jeszcze tytule RPG. Zakładamy, że nasza decyzja zarówno w krótkim terminie, jak i w ostatecznym rozrachunku, wpłynie korzystnie na wyniki Artifex Mundi i jej wartość dla akcjonariuszy – komentuje Przemysław Błaszczyk.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus