Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Klabater wypracował w minionym roku 0,36 mln zysku netto

Udostępnij

Do 3,93 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży gier wydanych w latach poprzednich (back-catalog) przez KBT (KLABATER), jak wynika z opublikowanego dzisiaj raportu rocznego za 2020 rok. Na bieżący rok spółka planuje łącznie 10 premier. Kluczową produkcją własną jest gra The Amazing American Circus. Premiera zaplanowana została na 20 maja 2021.

Osiągając przychody ze sprzedaży gier w wysokości 5,2 mln zł, Spółka wypracowała w minionym roku 0,36 mln zysku netto. Niższe niż w 2019 roku wyniki to następstwo braku premier gier własnych, zwiększonych kosztów realizacji działań i obowiązków wynikających z faktu bycia Spółką notowaną na rynku NewConnect. Istotny dla ubiegłorocznych wyników był przychód realizowany przez tytuły wydane w latach ubiegłych. Back-catalog przyniósł spółce aż 3,93 mln zł przychodu, oznacza to wzrost wartości o 155% w porównaniu do przychodów osiągniętych w 2019 roku z tej części działalności Spółki.

– Mimo niewielkiego spadku przychodów, udało nam się utrzymać marżę na sprzedaży na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubiegłego. Kluczową przyczyną niższego zysku był brak premiery gry własnej porównywalnej skalą z Crossroads Inn – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

– W 2020 roku kontynuowaliśmy pracę nad kolejnymi grami własnymi; The Amazing American Circus oraz The Moonshiners. Cieszymy się, że zdywersyfikowana strategia rozwoju naszej Spółki przyniosła efekt w postaci rosnącego przychodu ze sprzedaży back-catalogu oraz z rosnącego udziału sprzedaży gier na konsole komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

 Kluczową marką własną i motorem napędowym sprzedaży back-catalogu Spółki w 2020 roku była gra Crossroads Inn. Dzięki konsekwentnym rozwojowi tego tytułu łączna wartość zysku ze sprzedaży w tej linii biznesowej w okresie od premiery w październiku 2019 do końca 2020 r osiągnęła blisko 2,5 mln zł. Flagowa gra Spółki sprzedała się w nakładzie 72 tys. egzemplarzy, a dodatki i przepustkę sezonową zakupiło już ponad 33 tys. graczy. 

Na bieżący rok planowane jest wydanie łącznie 10 tytułów na wszystkie platformy sprzętowe, z nowymi konsolami włącznie. Najważniejszym tytułem pierwszego półrocza będzie The Amazing American Circus. Premiera zaplanowana jest na 20 maja. Tytuł skierowany jest do użytkowników wszystkich najpopularniejszych platform – PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One i Nintendo Switch.

- Nasza nowa produkcja powstająca we współpracy ze studiem Juggler Games już wzbudza zainteresowanie graczy i mediów.  Gra udowodniła też swój potencjał komercyjny - akcja crowdfundingowa na platformie Kickstarter okazała się być sukcesem, a przyszli gracze ufundowali nawet zaplanowany na okres po premierze dodatek Alaska. Już wkrótce ogłosimy kolejne kluczowe dla premiery gry wydarzenia, w tym uruchomienie publicznej beta wersji gry - komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA

Spółka pracuje nad rozwojem wszystkich trzech filarów działalności - poza tworzeniem kolejnych gier własnych, Klabater S.A., wydaje na konsolach i PC kolejne produkcje zewnętrznych zespołów z całego świata. Wśród tytułów, które zadebiutują w 2021 roku pojawią się tytuły takie jak Effie (hiszpańskiego studia Inverge Studios), Strategic Mind: Blitzkrieg oraz The Pacific (ukraińskiego Starni Games), Castle in the Clouds (amerykańskiego studia Big Heart LLC) oraz konsolowe wersje gier własnych Spółki: Crossroads Inn na platformie Xbox One X/S, i Heliborne na platformach Xbox One X/S oraz PlayStation 4 i 5.

- W planach mamy dalszy intensywny rozwój studia deweloperskiego i kompetencji produkcyjnych w segmencie gier tycoon i stworzenie referencyjnej linii gier z tego gatunku pozwalającej na realizację od 1 do 2 premier gier własnych w ciągu roku obrotowego. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy produkcji gier Crossroads Inn oraz The Amazing American Circus, ale też dzięki środkom pozyskanym z programu GameInn zamierzamy znacznie zwiększyć jakość i skalę naszych przyszłych produkcji– kończy Robert Wesołowski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus