Ignibit S.A., zajmujący się produkcją autorskich gier wideo oraz portowaniem projektów PC na VR rozpoczyna ofertę publiczną akcji serii E. Z pierwszej transzy, która skierowana jest do indywidualnie oznaczonych, większych inwestorów, Spółka chce pozyskać 1 mln zł. Celem kolejnej, której rozpoczęcie planowane jest 30 marca, jest kwota 0,5 mln zł. Druga transza oferty publicznej akcji kierowana jest do wszystkich zainteresowanych. Środki pozyskane z emisji akcji spółka przeznaczy na portowanie gier Agony i Bum Simulator na urządzenia VR, rozpoczęcie prac nad autorską  produkcją, a także zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów oraz możliwości rozpoczęcia nowych projektów. Informacje o akcjach i warunkach ich nabycia są dostępne na platformie Crowdconnect.pl i stronie internetowej Spółki. W ramach drugiej linii biznesowej, Ignibit realizuje także strategiczne kontrakty komercyjne na zlecenie.

- Naszą główną działalnością jest produkcja i portowanie gier wideo na urządzenia dedykowane virtual reality. Z rozpoczętej dziś oferty publicznej akcji chcemy pozyskać łącznie 1,5 mln zł. Pozyskane środki z przeznaczymy na rozpoczęcie prac nas autorską produkcją oraz portowanie dwóch gier na zlecenie: Agony oraz Bum Simulator na urządzenia VR. Część kwoty posłuży także dostosowaniu wyprodukowanych VR modułów edukacyjnych do dalszej odsprzedaży oraz zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów oraz możliwości rozpoczęcia nowych gier – mówi Tomasz Gąsienica Szostak, członek zarządu Ignibit S.A.

Agony to gra z gatunku survival-horror, stworzona przez niezależny zespół Madmind Studio. Gracz wciela się w rolę nieszczęśnika, który z bliżej nieznanych powodów trafił do piekła. – Dzięki immersyjności wrażenia z gry będą zupełnie innej jakości w stosunku do wersji PC. Poprzez umieszczenie rozgrywki w środowisku VR gra stanie się jeszcze mroczniejsza, dynamiczniejsza i bardziej realistycznie wypełniająca przestrzeń wokół gracza. W naszej ocenie Agony w wersji VR dostarczy graczom sporo emocji i niespodzianek – dodaje Rafał Krawczyński, członek zarządu Ignibit S.A.

Spółka opracuje także VR-ową wersję gry Bum Simulator, która w humorystyczny sposób odtwarza losy bohatera żyjącego na ulicy. Rozgrywka koncentruje się na przetrwaniu, w czym pomaga bogaty wybór różnorodnych aktywności i misji.

Przyjmowanie zapisów na akcje w drugiej transzy oferty publicznej akcji rozpocznie się 30 marca. Warunki składania zapisów, wraz z dokumentem ofertowym są prezentowane na platformie CrowdConnect.pl oraz stronie spółki: https://www.ignibit.com/. Jednorazowy zapis na akcje w ramach drugiej transzy może wynieść maksymalnie 31,3 tys. zł.

Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC S.A. Do końca br. Ignibit planuje wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect.

Od 2020 roku akcjonariuszem Spółki jest notowana na głównym rynku GPW w Warszawie PlayWay S.A., jeden z czołowych producentów i wydawców gier komputerowych.

Do tej pory Ignibit tworzyła gry w technologii VR: Dream Coaster VR, Rift Coaster VR, Drone Hunter VR i ZerOKilled. Obecnie zespół pracuje nad dwoma tytułami. Pierwszy z nich to połączenie gatunków survival i symulator, którego scenariusz rozgrywa się w kosmosie. Drugi to strzelanka utrzymana w oryginalnej szacie graficznej.

W ramach drugiej linii biznesowej – Ignibit realizuje także strategiczne kontrakty komercyjne na zlecenie. W swoim dorobku ma liczne projekty realizowane m.in. dla międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych, farmaceutycznych czy zbrojeniowych. Firma współpracowała m.in. z VW, Saab Technologies, Mitsubishi, czy Cadillac.