Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Plantwear buduje hub e-commerce i zapowiada przejście na Rynek Główny GPW

Udostępnij

PNW (PLANTWEAR), notowany na NewConnect wiodący internetowy sprzedawca drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz spersonalizowanych prezentów, opublikował plany rozwoju na dwa najbliższe lata. Spółka zamierza rozszerzyć zakres działalności w obszarze e-commerce, poprzez rozwój obecnych i nowych marek, budowę struktury holdingowej, która umożliwi efektywną wymianę know-how oraz skalowanie projektów.

- Jesteśmy biznesem skoncentrowanym na e-commerce, przez ostatnie kilka lat zdobyliśmy wiele doświadczeń i unikalnych instrumentów, które pozwalają nam się sprawnie poruszać w internetowym świecie. Chcemy wykorzystać ten potencjał, poprzez rozwój kolejnych projektów online w ramach budowanego hubu dla spółek e-commerce – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Głównym zadaniem hubu dla e-commerce będzie wymiana doświadczeń, know-how oraz zasobów zarówno osobowych, informatycznych, jak i infrastrukturalnych alby zwiększyć efektywność i skalować kolejne projekty. Jednym z widocznych efektów będzie budowa struktury grupy kapitałowej.

- Jest to dla nas duży krok naprzód, wydzielenie dotychczasowych oraz nadchodzących projektów do spółek zależnych to nie tylko zabieg formalny, ale pozwoli na uzyskanie wielu pozytywnych efektów. Wierzę, że nowa struktura przełoży się na szybszy rozwój każdego z projektów, zwiększenie ich liczby, a w konsekwencji budowę wartości dla akcjonariuszy – mówi Wiktor Pyrzyk. Dodaje również, że w ramach Grupy powołana zostanie specjalna spółka w roli akceleratora nowych konceptów biznesowych.

W planach rozwoju spółka jasno określiła cele dla poszczególnych marek z portfolio. Plantwear, platforma e-commerce z drewnianymi akcesoriami do 2023 r. ma utrzymać dynamikę wzrostów przychodów na poziomie ponad 20% r/r. Marka zamierza regularnie poszerzać grupę odbiorców, poprzez sprzedaż w nowych kanałach (niedawno podpisano umowę dot. pilotażowej sprzedaży z W.KRUK oraz Monnari), ekspansję zagraniczną, a także wprowadzenie uzupełniających kategorii produktów (Plantwear Home i Plantwear Kids). Z kolei celem dla Giftbay, dynamicznie rozwijającego się sklepu internetowego z personalizowanymi prezentami, jest przekroczenie poziomu 10 mln zł przychodów już w 2022 r. W marcu br. uruchomiono rumuńską wersję serwisu.

- Prowadzimy zaawansowane prace związane z uruchomieniem obu platform w języku niemieckim, skierowanych do klientów z Niemiec oraz Austrii. Jako pierwszy w tych krajach zacznie działać serwis Giftbay. Co więcej, już niedługo planujemy wprowadzenie personalizowanych upominków na platformy Ebay oraz Amazon, co dodatkowo zwiększy poziomy sprzedaży – podkreśla Wiktor Pyrzyk.

Trzecia z marek - JustPlants, która niedawno poszerzyła portfolio spółki chce wygenerować 1 mln zł przychodów jeszcze w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy działalności. Platforma e-commerce z roślinami doniczkowymi w designerskiej oprawie zaliczyła w połowie marca udany start. Spółka prognozuje, że obecny trend dekorowania mieszkań spowodowany pandemią i pracą zdalną, istotnie wpłynie na dobre wyniki nowego sklepu. - Dłuższe przebywanie w domach przekłada się na częstsze remonty czy uzupełnianie przestrzeni designerskimi dodatkami lub roślinnością – zaznacza prezes Plantwear.

Spółka z Radzynia Podlaskiego wyraźnie zaznaczyła swoje plany również w obszarze realizacji nowych przedsięwzięć, ogłaszając przejęcia małych spółek e-commerce, a także takich, które dotychczas nie prowadziły sprzedaży w kanale online. Dzięki dużemu know-how i doświadczeniu zespołu, a także zastosowaniu gotowych baz oraz zasobów, Plantwear jest w stanie w łatwy sposób osiągnąć duży wzrost sprzedaży już na samym początku działalności nowych projektów.

- Pierwszy z nowych projektów – Loxol, będzie miał miejsce już w II kwartale br. Chcemy wejść na rynek wart ok. 5 mld zł., na którym 90% podmiotów działa dotychczas wyłącznie offline. Wykorzystując nasze blisko 10-letnie doświadczenie w kanale e-commerce, jesteśmy pewni, że uda nam się skutecznie rozpocząć sprzedaż w kanale online – zapowiada Wiktor Pyrzyk.

Konsekwentna realizacja obranych planów przyniesie również aktywny udział rynku kapitałowego w przyszłości spółki, przy jej wzroście wartości umożliwiającej przeniesienie notowań na Rynek Główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dodatkowo, Plantwear zamierza selektywnie wprowadzać na NewConnect najbardziej perspektywiczne spółki zależne z Grupy, potencjalnie pozyskując przy tym finansowanie na ich dalszy rozwój.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus