Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – właśnie ruszył z drugą emisją crowdfundingową promowana przez platformę Crowdway. Spółka planuje pozyskać 1,68 mln zł, które przeznaczy na rozwój działalności zagranicznej – marki Akardo w Czechach i na Słowacji oraz nowego brandu premium Haka Shoes w całej Unii Europejskiej. Spółka planuje docelowo debiut na NewConnect, najwcześniej w 2023 roku.

Szczegółowe cele emisji

Ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego wraz z dostosowaniem modelu biznesowego do sprzedaży eksportowej – dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen akardo.cz i akardo.sk. Ponadto działania marketingowe – budowa od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek. Poszerzenie asortymentu – wzrost liczby modeli oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi zakładami szewskimi. Zwiększenie środków obrotowych i dalsze zatowarowanie magazynu.

Uważamy, że wysokiej jakości rzemiosło jest wartością, o której powinien usłyszeć świat. W związku z tym w 2021 roku stawiamy na ekspansję zagraniczną. Chcemy, aby Akardo rozpoczęło działalność eksportową od Czech oraz Słowacji. Uruchomienie platform e-commerce na tych rynkach mamy zaplanowane odpowiednio na trzeci i czwarty kwartał tego roku. Jest to jeden z celów obecnej emisji akcji spółki. Ponadto trwają ostatnie prace nad startem w drugim kwartale br. nowej marki Haka Shoes, która od razu będzie oferowana w krajach Unii Europejskiej – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo SA.

Męska kolekcja obuwia premium – Haka Shoes

Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce, metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki i zakończone zostały wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 90%, a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku. Haka Shoes będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.

Rozwój sprzedaży

Akardo SA – to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku – sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówienia na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.

Pierwsza emisja akcji Akardo SA

Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się sukcesem w postaci zebrania 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.

Dofinansowanie ze środków UE

Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.

Rynek

E-commerce jest jedną z gałęzi gospodarki, które mocno zyskały podczas epidemii. W ciągu pięciu lat ma on osiągnąć wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. – podali eksperci PwC. Z analiz wynika również, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć. Badania Gemius pokazują, że 72% internautów kupuje w polskich e-sklepach, a 30% w zagranicznych. Polacy wolą dokonać zakupów w rodzimych sklepach, ponieważ zwiększa to poziom ich bezpieczeństwa.

Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r.

Obuwie rzemieślnicze

W ofercie Akardo znajdują się buty tworzone wyłącznie ręcznie w małych zakładach szewskich. Dzięki takiej formie produkcji spółka jest w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Przy wytwarzaniu obuwia wykorzystywane są głównie polskie półprodukty – podeszwy oraz skóry. Akardo pracuje wyłącznie w oparciu o najlepsze i zaufane garbarnie. Buty od współpracujących z szewców to lata praktyki oraz starannie wyselekcjonowana, miękka skóra, w której stopa nie odkształca się i nie odparza. Podczas produkcji obuwia Akardo, nie wytwarzają się substancje, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu, a wysokiej jakości surowce zapewniają stabilność buta. 

Emitent będzie dalej konsekwentnie skupiał się na zwiększaniu skali biznesu, co przełoży się na wolumeny sprzedaży oraz dynamikę ich wzrostu. Akardo już udowodniło, że potrafi sprawnie realizować plany. Potwierdzeniem jest pierwsza emisja, środki z niej pochodzące zostały efektywnie przeznaczone na rozwój biznesu i akcelerację wzrostu – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.