Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Varsav Game Studios planuje w 2021 r. 4 premiery

Udostępnij

Aż 4 premiery na bieżący rok planuje VAR (VARSAV).  Najważniejszą z nich jest w pełni autorska produkcja spółki - Giants Uprising, której debiut w formule Early Access, planowany jest na Q3 2021. Ponadto, w ramach rozwijanej działalności wydawniczej na rynku pojawią się trzy gry - The Path of Calydra, Everdream Valley oraz gra o roboczym tytule TP Project.

- Najważniejszym projektem realizowanym obecnie w studio jest oczywiście Giants Uprising. Krytyczny feedback, który zebraliśmy w poprzednim roku przekonał nas, że dynamiczny gameplay, który testowaliśmy na etapie pre-alpha rozminął się z oczekiwaniami graczy. W związku z tym przez blisko rok pracowaliśmy nad zmianami w gameplayu i zapewnieniem najwyższej możliwej jakości. Dziś jest to zdecydowanie mroczniejszy i bardziej brutalny tytuł, a wiele kluczowych elementów, w tym system walki, zostało gruntownie przemodelowanych - opisuje projekt Łukasz Rosiński, prezes Varsav Game Studios.

Giants Uprising ma być dostępny w formule EA na PC już w 3 kwartale 2021 roku, w związku z czym już niebawem rozpoczną się działania marketingowe - powstanie m.in. wersja demo oraz gameplay trailer, które będą dostępne już na festiwal Steam, planowany na drugą połowę czerwca. W okolicach premiery Giants Uprising w wersji wczesnego dostępu zostanie zaprezentowana ścieżka przygotowania pełnej wersji gry, a Varsav Game Studios uzasadnia obraną formułę Early Access zależnością między zainteresowaniem graczy, a końcowym rozmachem projektu:

- Potencjał rozwoju Giants Uprising jest ogromny, ale różne są też kierunki w którym projekt może podążyć, dlatego kolejne kroki muszą zostać uargumentowane należytym zainteresowaniem graczy. Przykłady takich spółek jak The Farm 51, czy Creepy Jar wskazują, że to właśnie ten okres rozwoju jest kluczowy dla długofalowego sukcesu tworzonych gier. Giants Uprising będzie kształtowane w oparciu o opinię użytkowników - nie wykluczamy nowych lokacji, mechanik czy nawet trybu wieloosobowego. Jednakże, ostateczny rozmach gry oraz kolejne platformy będą zależne od wyników jakie osiągnie gra w ramach Early Access - opisuje nadchodzącą wersję wczesnego dostępu prezes Varsav Game Studios

W bieżącym roku Varsav Game Studios prężnie rozwija również drugą odnogę swojej działalności – działalność wydawniczą. W Q4 2021 zostaną wydane łącznie trzy gry, a najważniejszą z nich jest The Path of Calydra, która powstaje w wyniku polsko-brazylijskiej współpracy z FinalBoss Games. Gra zadebiutuje w ostatnim kwartale br. roku na platformach PC oraz Nintendo Switch, a Varsav Game Studios, poza wydaniem gry, odpowiada również za jego koprodukcję – w zakresie level designu oraz części elementów graficznych (UI, VFX).

- The Path of Calydra jest niezwykłą opowieścią o chłopcu, który wylądował ze swoim plecakiem w magicznym świecie I musi stawić czoła różnym przeciwnikom na drodze do celu, jakim jest powrót do domu. Niezwykle doświadczony zespół z FinalBoss, z Marcio Vivasem na czele - weteranem brazylijskiego gamedevu - stworzył fantastyczny system walki, który jest jedną z cech charakterystycznych tej gry. Przy tworzeniu tej produkcji inspirowaliśmy się takimi bestsellerami, jak serie Ori, czy Zelda, szczególnie w zakresie gameplayu i mechanik rozgrywki - opisuje projekt Łukasz Rosiński.

Spółka prowadzi także działalność inwestycyjną w inne podmioty w branży gier. Jest znaczącym udziałowcem w pięciu podmiotach specjalizujących się w grach indie: obecnym na rynku NewConnect Ovid Works oraz czterech spółkach nienotowanych - Mooneaters, Cyber Rain Games, Perimeter Games i Warhound Games. W aktualizacji planu wydawniczego Varsav Game Studios przedstawił premiery 2 gier z portfolio, które ukażą się Q4 2021 - Everdream Valley oraz TP Project. Pierwsza z gier, autorstwa Mooneaters wyróżnia się uroczą, family-friendly grafiką oraz rozgrywką wzorowaną na Stardew Valley, natomiast szczegóły projektu autorstwa Cyber Rain Games zostaną ogłoszone wkrótce.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus