Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CI Games osiągnęła w 2020 r. 7,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto

Udostępnij

Grupa CIG (CIGAMES) osiągnęła w 2020 r. 46,0 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 7,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Wyniki te zostały osiągnięte dzięki efektywnej sprzedaży gier z dotychczasowego portfolio, w minionym roku CI Games nie wydało żadnej nowej gry. W tym czasie zespół koncentrował się na jednoczesnej produkcji dwóch gier, tj. Sniper Ghost Warrior oraz Lords of the Fallen.

„Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w 2020 r. To był rok dynamicznego wzrostu całej Grupy CI Games i mimo braku premiery nowej gry zakończyliśmy go dobrym wynikiem, zarówno pod względem wysokości przychodów ze sprzedaży, jak i zysku netto.” – komentuje Marek Tymiński, prezes CI Games.

Dobre wyniki finansowe maja odzwierciedlenie w generowanej gotówce. W całym 2020 r. Grupa wypracowała 40,6 mln zł przepływów netto z działalności operacyjnej. Stan gotówki na koniec roku to 28,2 mln zł. Co równie ważne, Grupa nie posiada żadnych zobowiązań kredytowych.

„W minionym roku staliśmy się firmą jeszcze bardziej globalną. Determinuje to nie tylko liczne zagraniczne rynki zbytu, ale również, a może przede wszystkim, międzynarodowy zespół. Mamy trzy studia produkcyjne – w Warszawie, Barcelonie oraz Bukareszcie, ale kluczowe osoby zatrudniamy też w innych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. CI Games to dzisiaj 125 osób, czyli dwa razy więcej niż na koniec 2019 r.” – komentuje Marek Tymiński.

Obecnie CI Games prowadzi nie jeden, a  dwa projekty jednocześnie, w dwóch najważniejszych franczyzach, tj. Sniper Ghost Warrior oraz Lords of the Fallen. Najnowsza część snajperskiej serii, gra Sniper Ghost Warrior Contracts 2 – zadebiutuje 4 czerwca br. W dniu premiery tytuł będzie dostępny na PlayStation 5, Xbox Series X/S, PC oraz PlayStation 4 i Xbox One. Sugerowana cena detaliczna na rynkach zachodnich wynosi 39,99 USD/EURO na wszystkich konsolach oraz PC.

„Rozpoczęliśmy już w pełni kampanię marketingową i planujemy, że  będzie ona mocniejsza od kampanii poprzedniej gry z serii, zarówno pod względem skali dotarcia do graczy na wszystkich istotnych rynkach zbytu, jak i jej efektywności.” – dodaje Tymiński.

W lipcu 2020 r. do sprzedaży trafiła gra Röki, pierwszy tytuł spółki zależnej United Label , która do stycznia br. jest notowana na rynku NewConnect. Gra zebrała bardzo dobre recenzje ekspertów i opinie od graczy oraz liczne branżowe wyróżnienia w kategorii gier indie. W marcu 2021 r. gra osiągnęła próg rentowności, zwracając wszelkie nakłady poniesione na jej produkcję i marketing. Na 2021 r. United Label ma zaplanowane co najmniej dwa kolejne tytuły z dużym potencjałem do osiągnięcia istotnego sukcesu komercyjnego.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus