Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vercom ma umowę z PLAY na testy RCS

Udostępnij

Vercom podpisał umowę z operatorem PLAY na testy komercyjnego wykorzystania rozwiązania RCS (Rich Communication Suite). Standard RCS, nazywany następcą SMS’a lub SMS’em 2.0, rewolucjonizuje klasyczne wiadomości tekstowe, rozszerzając je o dodatkowe funkcje znane z komunikatorów internetowych. Realizacja projektu  nastąpi w drugim i trzecim kwartale, a w wypadku pozytywnych wyników, do wdrożenia RCS na komercyjną, szerszą skalę może dojść jeszcze w tym roku.

Standard RCS nazywany następcą SMS, czy też SMS-ami nowej generacji wprowadza m.in. szereg funkcjonalności znanych z internetowych komunikatorów, jak przesyłanie wysokiej jakości zdjęć, plików video, prowadzenie grupowych konwersacji czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. Co ważne, RCS działają w oparciu o numer telefonu, więc użytkownik nie musi instalować dodatkowych aplikacji. RCS to także nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tzw. komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie – w sposób przyjazny i w pełni spersonalizowany – wielu kluczowych procesów w firmach, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.

Vercom już 2 lata temu rozpoczął, jako pierwsza polska firma, współpracę z Google w zakresie wprowadzenia wiadomości RCS w naszym kraju.

- Od 2 lat rozwijamy i testujemy standard RCS. Mamy już na swoim koncie udane wdrożenia technologiczne poza Polską. Przed nami kolejny, duży krok we wprowadzaniu tej usługi, na podstawie umowy z operatorem PLAY rozpoczniemy testy rozwiązania RCS na naszym rodzimym rynku. Jeśli zakończą się one sukcesem, mamy nadzieję na komercyjne wdrożenie RCS w Polsce  jeszcze w tym roku.  – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Wiadomości SMS wciąż są najpopularniejszym kanałem komunikacji z największym dotarciem i wskaźnikami efektywności. Kanał OTT (tj. komunikatory typu WhatsApp, Viber, Messenger), z racji potrzeby wykorzystywania zewnętrznych aplikacji pozycjonuje się zdecydowanie niżej pod względem popularności. Złotym środkiem wydaje się standard RCS, który bazuje na powszechności SMS, oferując przy tym kluczowe dla biznesu funkcje znane m.in. z rozwiązań OTT. Pokazuje to wielki potencjał kanału RCS. Według analityków Juniper Research obecnie globalny rynek RCS wart jest ok 2 mln USD, a w 2025 r. jego wartość ma wzrosnąć do 4 121 mln USD, co oznacza wskaźnik CAGR na poziomie aż 365 proc.!

- Widzimy olbrzymi potencjał w kanale RCS. Cieszę się, że Vercom od samego początku aktywnie uczestnicy we wdrażaniu tej przełomowej technologii w Polsce. Daje to nam miano nie tylko lidera, ale i pioniera tego rynku. – dodaje Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

Według analityków firmy Juniper do roku 2025 udział RCS w rynku CPaaS (Communication Platform-as-a-Service),  może wynieść nawet 25%, co oznacza że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus