Console Labs – spółka z Grupy PLW (PLAYWAY), zajmująca się portowaniem gier na PC i konsole, jeszcze w tym roku planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej rozważane jest przeprowadzenie publicznej oferty akcji. Studio ma na swoim koncie udane porty znanych gier, takich jak Ultimate Fishing Simulator, Thief Simulator, czy Car Demolition Clicker. Działalnością uzupełniającą Console Labs jest produkcja gier własnych, realizowana przez spółkę zależną Beast Games.

Console Labs działa na rynku gier wideo od 2018 roku. Spółka zajmuje się portowaniem gier z PC na wszystkie najważniejsze platformy dystrybucyjne: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch i systemy MacOS (Steam).

- Przez trzy lata działalności na rynku zbudowaliśmy stabilną pozycję w branży gier wideo. Jesteśmy rentowną i szybko rosnącą spółką, gotową dołączyć do grona spółek publicznych. Mamy nadzieję, że debiut na NewConnect nastąpi jeszcze w tym roku. Wcześniej możliwe jest przeprowadzenie publicznej oferty akcji. Wszelkie szczegóły zostaną podane wkrótce – informuje Marcin Wesołowski, prezes zarządu Console Labs – Mamy na swoim koncie kilkanaście udanych projektów w zakresie portowania gier. Konsolowa wersja Thief Simulator sprzedała się w prawie 100 tys. kopii. Na swoim koncie mamy również rozbudowany symulator wędkarstwa – Ultimate Fishing Simulator w wersji na Xbox One i PlayStation 4. W naszym portfolio, zarówno bieżącym jak i przyszłym, znajdują się także inne popularne IP. Mam nadzieję, że przykują one uwagę graczy, co przełoży się na dalszy wzrost wyników finansowych spółki  – dodaje Marcin Wesołowski.

Dodatkowym segmentem działalności w strategii rozwoju firmy Console Labs jest tworzenie autorskich produkcji gier w ramach działalności jej spółki zależnej Beast Games, która powstała w październiku ub. roku. Obecnie zespół pracuje nad dwoma autorskimi projektami. Podstawowym założeniem modelu biznesowego Beast Games jest wydawanie gier na PC i wszystkie konsole jednocześnie.

- Widzimy duży potencjał w rozwoju własnych tytułów. Na naszą korzyść przemawia również współpraca z PlayWay, który jako wiodący akcjonariusz, oferuje nam wielopoziomowe wsparcie. Należy mieć na uwadze, że mamy także bardzo doświadczony zespół, który pracował m.in. przy tytułach: Hearts Of Iron IV, Europa Universalis IV, Layers of Fear, czy też Two Worlds II: Pirates of The Flying Fortress – komentuje Marcin Wesołowski. – Mamy za sobą trzynaście zrealizowanych umów dot. portowania, niedługo zrealizujemy kolejne. Szczegóły wkrótce. Chcemy również dywersyfikować obszary naszej działalności i tworzyć własne gry – dodaje.

W 2020 roku spółka odnotowała 2,7 mln zł przychodów i 1,6 mln zł zysku netto.

Console Labs jest członkiem CERO (Computer Entertainment Rating Organization), dzięki czemu może wydawać gry bez pośredników na rynek japoński.