Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W I kwartale Citi Handlowy wypracował zysk netto w wysokości 395 mln zł

Udostępnij

W pierwszym kwartale 2021 roku, BHW (HANDLOWY) zanotował rekordowy zysk netto w wysokości 395 milionów złotych. Na wysokość zysku wpłynęły rosnące przychody w segmencie klientów instytucjonalnych oraz operacje na rynkach finansowych. Bank wspierał polskie przedsiębiorstwa w największych międzynarodowych transakcjach fuzji i przejęć.

Przychody całkowite w bankowości instytucjonalnej, która odpowiada za niemal 70 proc. przychodów Citi Handlowy, wzrosły ponad dwukrotnie wobec tego samego okresu rok wcześniej. Bank niemal podwoił przychody z rynków kapitałowych wobec poprzedniego kwartału a także odnotował odbicie w kredytach dla klientów instytucjonalnych.

Citi Handlowy wspiera polskie firmy w ekspansji zagranicznej – w pierwszym kwartale był głównym kredytodawcą InPost w wartej 565 mln euro transakcji przejęcia wiodącego francuskiego dostawcy przesyłek. Wcześniej Dom Maklerski Citi Handlowy wraz z Citigroup Global Markets Europe pełnił funkcję odpowiednio lokalnego menedżera oraz globalnego koordynatora wartego 3.2 mld euro IPO InPostu, największego w historii debiutu w sektorze technologii w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Bank był też współorganizatorem emisji obligacji zrównoważonego rozwoju Climate Awarness Bonds Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EIB), pierwszej w historii emisji tego rodzaju obligacji przeznaczonych w całości dla polskich inwestorów.

„Bankowość instytucjonalna od zawsze była dominująca w DNA naszej organizacji a wyniki pierwszego kwartału tego roku pokazały, że jesteśmy silnym i ważnym partnerem polskich firm aspirujących do rozwoju za granicą i dla globalnych przedsiębiorstw działających w Polsce,” powiedział prezes Sławomir S. Sikora. „Od lat mamy też wiodącą pozycję w bankowości dla klientów zamożnych, która jest doceniana za jakość usług oraz kompetencje doradców, co znajduje odzwierciedlenie w wyjątkowo wysokich wskaźnikach satysfakcji.”

W bankowości detalicznej, Citi Handlowy odnotował kolejny kwartał wzrostu w obszarze wealth management. Był to też trzeci kwartał wzrostu depozytów klientów indywidualnych (+4% kw./kw.), głównie w obszarze strategicznych inicjatyw (zamożni klienci, CitiKonto). Po raz szósty z rzędu najlepszym produktem na rynku w swojej kategorii okazała się karta kredytowa Citi Handlowy – tym razem Karta Kredytowa Citibank-BP Motokarta.

Dane finansowe za 1Q (r./r.):

  • Całkowite przychody 941 mln złotych (+76%); przychody klientowskie +13%;
  • Zysk netto 395 mln złotych (+1398%); najwyższy wynik od wejścia banku na GPW w 1997 roku
  • Wskaźnik kredyty/depozyty 51%;
  • Wskaźnik koszty/dochody 39%.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus