Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Woodpecker.co coraz bliżej giełdowego debiutu

Udostępnij

Woodpecker.co S.A., spółka technologiczna oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B, jest na ostatniej prostej przed debiutem na NewConnect. Akcje Spółki zostały zarejestrowane w KDPW, co umożliwiło złożenie wniosku o wprowadzenie akcji do obrotu w ASO NewConnect. Spółka liczy na debiut na NewConnect na przełomie sierpnia i września br. W czerwcu br. Woodpecker.co S.A. z sukcesem przeprowadził publiczną ofertę sprzedaży akcji o wartości 11 mln zł.

- Przygotowania do wejścia na NewConnect przebiegają zgodnie z planem. Rejestracja akcji w KDPW oraz złożenie Dokumentu Informacyjnego na GPW zwieńczają prace nad procesem IPO. Serdecznie dziękuję za zaangażowanie w tym procesie zarówno całemu teamowi Woodpecker.co, jak i naszym doradcom. Liczymy, że  akcje spółki zadebiutują na tzw. małej giełdzie za około miesiąc. – komentuje Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.

Woodpecker.co S.A. oferuje oprogramowanie w modelu SaaS ułatwiające pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Narzędzie znajduje zastosowanie m.in. w procesie aktywnej sprzedaży i pozyskiwania partnerów biznesowych, ułatwia utrzymywanie relacji i rekrutację pracowników. Z aplikacji Woodpecker.co korzysta ponad 3 tys. klientów z 70 krajów, w tym prawie połowa to firmy z USA. Rozwiązanie wyróżnia się na rynku łatwością implementacji, wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz najwyższym wskaźnikiem dostarczalności wiadomości. Możliwość integracji z kilkudziesięcioma popularnymi narzędziami (np. Gmail, Zapier, Pipedrive) pozwala na jeszcze większą automatyzację procesów.

- Jesteśmy innowacyjną spółką o globalnym zasięgu. Już dawno wypracowaliśmy odpowiednią trakcję i dopasowanie do rynku. Bardzo dynamicznie rośniemy i skalujemy nasz biznes. W 2017 r. osiągnęliśmy próg rentowności, a w 2020 r. wypracowaliśmy 10 mln zł przychodu i 0,9 mln zł zysku netto. Mamy duże ambicje i NewConnect traktujemy jako pierwszy krok na rynku kapitałowym, docelowo na przełomie 2022 i 2023 r. chcielibyśmy przenieść się na Główny Rynek GPW. – dodaje Mateusz Tarczyński.

Woodpecker.co S.A. planuje dalszą penetrację rynku poprzez zwiększenie udziału rynkowego oraz rozszerzanie bazy klientów. Spółka zamierza także rozbudowywać swoje narzędzie o możliwość automatyzacji komunikacji prowadzonej za pośrednictwem kolejnych kanałów, tj. telefonicznie i poprzez social media. Planuje w ten sposób dotrzeć do nowych klientów z różnych branż.

Skrócony rachunek Zysków i Strat oraz prognozy finansowe Woodpecker.co S.A. (w tys. PLN)

 

2017

2018

2019

2020

2021F

2022F

2023F

Sprzedaż

2 636

5 353

7 832

10 032

13 556

19 583

26 798

Koszty operacyjne

2 543

5 143

7 394

8 876

10 490

13 184

15 573

EBITDA

93

247

502

1 159

3 361

7 351

13 332

Zysk netto

65

173

345

852

2 464

5 135

9 019

Prezentowane powyżej dane za okres 2021 r. – 2023 r. są wartościami prognozowanymi, które zostały uwzględnione w Memorandum Informacyjnym dotyczącym oferty publicznej. Wyniki osiągane przez Woodpecker.co S.A. w przyszłych okresach mogą być od nich różne, szczególnie w przypadku zmiany przyjętych założeń.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus