Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W I pół'21 przychody Dadelo wzrosły o 31%, zysk netto o 67%

Udostępnij

W I półroczu 2021 roku spółka Dadelo osiągnęła sprzedaż w wysokości 43 193 tys. zł co stanowi wzrost o 31% w stosunku do 1H 2020. W strukturze sprzedaży największy udział miały części rowerowe 29%, akcesoria 26%, rowery 24%, odzież i obuwie 17%, pozostałe 4%.

Dzięki znacznej poprawie marży na sprzedaży spółka DAD (DADELO) osiągnęła rekordowy zysk brutto wynoszący 5298 tys. zł czyli więcej o 74%. Zysk netto w wyniósł 4242 tys. zł czyli o 67% więcej.

Główne czynniki kreujące wynik finansowy w 2021 roku to:

  • Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży.
  • Bardzo dobre przygotowanie do sezonu w postaci szerokiej oferty produktowej, optymalnego zabezpieczenia stanów magazynowych a także sprzyjającej koniunkturze sprzedaży online pozwoliły zwiększyć przychody ze sprzedaży o ponad 31% .
  • Koszty operacyjne wzrosły o 28% w porównaniu do roku poprzedniego i były w głównej mierze związane z rozwojem spółki i obsługą rosnącej sprzedaży.
  • Dodatni wynik z działalności operacyjnej w wysokości (5 075 tys. zł). Na rezultat tej działalności miały wpływ inne koszty operacyjne w kwocie 464 tys. zł.
  • Dodatni wynik na działalności finansowej (223 tys. zł). Na ostateczny wynik na tym rodzaju działalności miały wpływ różnice kursowe.
  • Podatek dochodowy za I półrocze 2021 roku w wysokości 1 156 tys. zł. – bieżący, a odroczony – 100 tys. zł.

Na dzień 30.06.2021r. spółka posiadała zapasy w wysokości 38 460 tys. zł z czego 36 576 tys. zł stanowiły towary a 1 884 tys. zł zaliczki na dostawy. Na koniec pierwszego półrocza 2020 zapasy stanowiły 73% sumy bilansowej.

Spółka współpracuje z blisko 300 punktami odbioru rowerów, w których klient może dokonać odbioru zakupionego towaru. Zarząd planuje umocnienie pozycji Dadelo SA na rynku krajowym. Założony jest ciągły wzrost wolumenu sprzedaży, rozbudowa oferty asortymentowej, kontynuacja rozwoju własnej marki – UNITY, EYEN, jak i rozwijanie modelu logistycznego sprzedaży. Sprzedaż produktów Eyen wyniosła w 1H 2021 roku 1063 tys zł (883 tys – 1H2020). Mniejsza od oczekiwanej sprzedaż marki własnej związana jest z wydłużonym czasem oczekiwana od producentów.

Spółka zwraca uwagę na bardzo ograniczoną podaż rowerów na rynku polskim. W pierwszym półroczu br. Spółka sprzedała o 30% mniej rowerów niż w poprzednim okresie. Pomimo mniejszych wolumenów wzrósł nieznacznie obrót na sprzedaży w tym segmencie (3%). Spółka spodziewa się dostawy znacznej ilości rowerów własnej marki Oksfeld oraz Unity, która nastąpi w 3 kw 2021 roku.

Na początku 2021 roku do dyspozycji spółki oddany został magazyn o pow 3800 m2, w którym to spółka dokonuje montażu oraz wysyłki rowerów. Dodatkowy magazyn o powierzchni 2300m2 wykorzystywany jest do obsługi zamówień na pozostałe produkty z oferty. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus