Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strata netto Wirtualna Polska Holding wyniosła 0,65 mln zł w IV kw. 2015 r.

Udostępnij

Wirtualna Polska Holding odnotował 0,65 mln zł skonsolidowanej straty netto w IV kw. 2015 r. wobec 3,32 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 22,94 mln zł wobec 10,29 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 102,06 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 68,97 mln zł rok wcześniej.

W całym 2015 r. spółka miała 5,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,15 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 325,58 mln zł w porównaniu z 200,57 mln zł rok wcześniej.

"Z uwagi na istotne zmiany w strukturze Grupy w ciągu 2014 roku wartości przychodów i kosztów wykazane w sprawozdaniu za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 nie są w pełni porównywalne z wartościami za dwanaście miesięcy bieżącego roku. Istotne zmiany wyników Grupy są m.in. spowodowane przez akwizycje dokonywane przez Grupę w 2014 roku polegające na nabyciu spółki Wirtualna Polska SA (obecnie WP Shopping Sp. z o.o.), przedsiębiorstwa Sportowe Fakty, udziałów w spółce Domodi Sp. z o.o. oraz Grupy Money.pl"- czytamy w raporcie. 

Według danych pro-forma Wirtualna Polska Holding odnotował 2,27 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej (pro-forma) w IV kw. 2015 r. wobec 2,63 mln zł zysku. W całym 2015 r. spółka w tym ujęciu miała 1,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2,03 mln zł straty rok wcześniej

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2015 r. wyniósł 4,38 mln zł wobec 9,3 mln zł zysku rok wcześniej.

"Rok 2016 jest rokiem dużych zmian w mediach, w których widzimy szansę dla Wirtualnej Polski na wyróżnienie się na rynku. Będziemy chcieli je wykorzystać, trzymając wysokie standardy dziennikarstwa informacyjnego. Chcemy, aby Wirtualna Polska była marką zaufania, autorytetem w mediach dla każdego Polaka. Będziemy dalej realizowali naszą strategię 'MoViBE' - mobile, video, big data i e-commerce. Spodziewamy się, że w bieżącym roku urządzenia mobilne wygrają już wyścig z komputerami o uwagę naszych Użytkowników, jednocześnie zwiększając ogólny czas kontaktu z mediami. To duża zmiana, do której przygotowujemy się wraz z Reklamodawcami. Uważamy, że obok rozwoju reklamy video i pozyskiwania budżetów telewizyjnych, będzie to najszybciej rosnąca część naszej działalności. Kluczową rolę we wszystkich obszarach reklamowych i e-commerce spełniać będą nasze systemy big data, ważna przewaga konkurencyjna Wirtualnej Polski wynikająca ze skali działalności i systemu kont e-mail" - napisał prezes Jacek Świderski w liście do akcjonariuszy. 

Grupa WPL (WIRTUALNA) Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus