Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

Jak wybrać agencję SEO?

materiał partnera

Udostępnij

Agencja SEO to organizacja profesjonalnie zajmująca się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Współpraca z takimi specjalistami to rozwiązanie kompleksowe, a zarazem całkowicie bezpieczne. Wówczas masz pewność, że Twój serwis trafił w dobre ręce, a z czasem zacznie generować większy ruch dzięki wyższej pozycji fraz kluczowych.

SEO z agencją czy samodzielnie?

Przedsiębiorcy pragnący rozwijać swój biznes online często zastanawiają się nad wdrożeniem strategii SEO, która przyniesie ruch organiczny dzięki wyższej pozycji słów kluczowych. Proces ten – w dużym skrócie – polega na optymalizacji witryny, tworzeniu wartościowych treści oraz linkowaniu. Pojawia się więc niezwykle ważne pytanie: SEO z agencją czy samodzielnie?

Wdrożenie strategii pozycjonowania samodzielnie wymaga dwóch zasobów: wiedzy oraz czasu. Na wstępie należy jednak pamiętać, że indywidualne działania SEO dla rozbudowanych stron (np. dużych sklepów) są niezwykle trudne lub praktycznie niemożliwe. To serwisy wymagają kompleksowej opieki. Dlatego samodzielne pozycjonowanie jest dedykowane przede wszystkim niewielkim i średnim stronom oraz sklepom. Poza wolnym czasem na wdrożenie SEO potrzebujesz także wiedzy w tym zakresie – musisz wiedzieć, jak przygotować strategię, w jaki sposób analizować wyniki, a także jakie techniki są skuteczne i etyczne.

Współpraca z agencją jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem. Płacisz za usługę, ale możesz spodziewać się profesjonalnego działania i skuteczności. Nie narażasz się na Black Hat SEO (nieetyczne techniki, niedozwolone do stosowania), a wolny czas możesz wykorzystać w inny sposób, aby rozwijać swój biznes. Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób wybrać agencję SEO, aby ze współpracy czerpać jak największe korzyści.

Przeczytaj poradnik SEO - https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/

Wybór agencji SEO – o czym pamiętać?

Pamiętaj, że odpowiedni wybór agencji SEO może determinować osiągane efekty. Warto zdecydować się na organizację, która posiada już udokumentowane doświadczenie potwierdzone wynikami. Aby zweryfikować tę kwestię, zapoznaj się z case study udostępnionym na stronie – jeżeli takiego nie ma, poproś o portfolio.

Sprawdź zakres usługi obejmującej działania SEO. Prawdopodobnie zależy Ci na kompleksowym rozwiązaniu, dlatego pozycjonowanie powinno opierać się na: audycie i analizie konkurencji, optymalizacji witryny, tworzeniu treści, linkowaniu, raportowaniu wyników. Możesz również zapytać, kiedy spodziewać się efektów. Pozycjonowanie najczęściej daje pierwsze wyniki już po 6-9 miesiącach. Zakres świadczonych usług poza SEO może obejmować także UX design. Nie jest to obowiązek, ale agencje zapewniające takie rozwiązania udowadniają, że naprawdę znają się na swojej pracy. UX design odgrywa coraz większą rolę w pozycjonowaniu, dodatkowo pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji.

Współpraca z agencją SEO może opierać się nie tylko na bezpośrednim świadczeniu usługi pozycjonowania, ale także edukacji w tym zakresie. Wiele tego rodzaju organizacji informuje swojego klienta, jakich błędów nie popełniać w przyszłości – na przykład z zakresu optymalizacji czy publikowanych treści. Współpracę uwieńczać powinny systematycznie udostępniane raporty przedstawiające podjęte działania oraz osiągane wyniki.

Ile kosztuje współpraca z agencją SEO?

Gdy przedsiębiorca decyduje się na współpracę z agencją SEO - SEMCORE, pojawia się zawsze dokładnie to samo pytanie: ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Należy pamiętać, że cena usługi nigdy nie jest taka sama. Wynika to z bardzo prostego faktu – każda witryna jest inna, posiada odrębne błędy oraz działa w innej branży. Z tego względu konieczne jest opracowanie spersonalizowanej strategii, dopasowanej do potrzeb danego serwisu.

Agencje SEO stosują więc indywidualne wyceny swoich usług. Jeżeli interesuje Cię współpraca z konkretnymi specjalistami, wyślij zapytanie oraz prośbę o określenie kosztu pozycjonowania strony. Możesz również umówić się na spotkanie lub rozmowę telefoniczną, jeżeli preferujesz taką formę kontaktu. Wówczas dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie, a także poznasz odpowiedzi na ewentualne pytania.