Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Draw Distance w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody DDI (DDISTANCE) w minionym roku wyniosły 7,26 mln zł wobec 5,3 mln zł odnotowanych w 2020 roku. Wynik na działalności operacyjnej spadł w zakończonym roku do -0,46 mln zł z 0,72 mln zł 2020 r. W 2021 r. spółka odnotowała -0,36 mln zł straty netto w porównaniu do 0,64 zł zysku netto rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu Draw Distance do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze,

Przekazujemy do Waszych rąk jednostkowy raport roczny za 2021 rok.

Zbliża się premiera „Serial Cleaners” – największej i w mojej opinii najlepszej produkcji w historii Draw Distance. Wierzę w sukces gry i w profesjonalizm włoskiego wydawcy 505 Games. Współpraca układa się bardzo dobrze i mam nadzieję, że to początek wieloletniej przyjaźni.

Premiera tego tytułu ma stanowić pierwszy krok na drodze do realizacji planu przejścia do tworzenia gier z segmentu AA. Chcemy robić gry droższe, lepsze jakościowo, większe niż miało to miejsce do tej pory. Efektem tego będzie możliwość pracy z dużymi wydawcami. Zwiększy się udział konsol w sprzedaży gier Spółki. Trafimy do świadomości graczy i mediów na całym świecie.

W tym celu nieustannie rekrutujemy – zespół Draw Distance liczy obecnie 60 osób. Większość zatrudniliśmy w trakcie pandemii, musieliśmy nauczyć się pracy w modelu hybrydowym. Poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem, zatrudniając doświadczonych producentów. W kwietniu dołączy do nas kierowniczka HR z doświadczeniem w CD Projekt RED, dzięki której usprawnimy proces rekrutacji. Kolejnym krokiem będzie wzmocnienie administracji. Draw Distance przestaje być „garażowym” kolektywem pasjonatów, a staje się profesjonalnym producentem gier wideo, rozpoznawalnym i liczącym się na globalnym rynku.

Następnym krokiem w realizacji tego celu będzie stworzenie gry o roboczej nazwie „Cardinal”, którą współfinansujemy z Paradox Interactive. Od premiery „Coteries of New York” chciałem, żeby współpraca ze Szwedami stanowiła jeden z filarów działalności Draw Distance i dziś udaje się to osiągnąć. To już trzeci projekt realizowany wspólnie z tym partnerem.

Zaistnieliśmy w branży gier wideo jako firma potrafiąca tworzyć gry na znanych IP, rozumiejąca z czym to się wiąże, szanująca materiał źródłowy. To umożliwiło nam podpisanie z globalnie rozpoznawalnym wydawcą dwóch umów na wykonanie prac do projektu „Swan”. Najnowsze materiały oddaliśmy do ewaluacji 28 lutego bieżącego roku. Cierpliwie czekamy na ocenę, wynagrodzenie za pracę i zielone światło do produkcji grywalnej wersji demonstracyjnej.

W trzecim kwartale 2021 roku dokonaliśmy odpisu kosztów „Ritual: Crown of Horns”. Teraz podjąłem decyzję o spisaniu kosztów produkcji „Far Peak” oraz gry planszowej „Halls of Horror” w celu oczyszczenia bilansu z zalegających nakładów. Przed Spółką otwiera się szansa tworzenia większych, droższych projektów w stałej współpracy z dużymi globalnymi wydawcami i na tym musimy się skupić. Chcę, żeby Draw Distance stało się jednym z najważniejszych, najlepszych producentów gier wideo w Polsce. W 2022 roku powinniśmy znacząco przybliżyć się do realizacji tego celu, czego sobie i Państwu życzę. Dziękuję za zaufanie.

Michał Mielcarek

Prezes Zarządu Draw Distance S.A

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus