Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Styczniowa sprzedaż danych w Cloud Technologies wzrosła o 64%

Udostępnij

CLD (CLOUD), notowana na rynku NewConnect spółka koncentrująca się na monetyzacji cyfrowych danych, podsumowała sprzedaż danych do kluczowych klientów w styczniu br. Szacunkowa miesięczna dynamika sprzedaży danych wyniosła 64%, co jest najlepszym wynikiem na przestrzeni sześciu ostatnich miesięcy.

- Nowy rok rozpoczęliśmy z pozytywnym akcentem. W styczniu odnotowaliśmy po raz kolejny wzrost sprzedaży danych do kluczowych klientów, tym razem na poziomie 64%. Niezmiernie nas to cieszy oraz napawa optymizmem w kontekście planów na 2022 rok. Konsekwentnie realizujemy założenia strategii na lata 2021- 2023, której jednym z głównych elementów jest rozwój działalności związanej ze sprzedażą cyfrowych danych przede wszystkim na rynku USA  – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Sprzedaż danych przez spółkę polega na monetyzacji cyfrowych informacji dotyczących użytkowników Internetu. Cloud Technologies pozyskuje i przetwarza dane za pomocą autorskich technologii. Przetworzone dane dotyczące użytkowników Internetu, które spółka sprzedaje znajdują wykorzystanie w precyzyjnym targetowaniu reklam internetowych. Unikalny model biznesowy spółki sprawia, że Cloud Technologies działa na skalę globalną ponosząc większość kosztów w złotówkach, generując jednocześnie zyski w obcych walutach, głównie w EUR oraz USD. Tym samym obecne umacnianie się euro oraz dolara w stosunku do złotówki ma pozytywny wpływ na wyniki finansowe spółki.

Rozwój działalności Cloud Technologies w kontekście sprzedaży danych jest jednym z głównych założeń strategii przyjętej na lata 2021- 2023. Rozwój działalności w tym segmencie spółka chce osiągnąć poprzez rozwój autorskiej technologii DMP oraz dzięki osiągnięciu efektu synergii z platformą DSP. Do kluczowych elementów nowej strategii należą również rozwój poprzez akwizycje oraz przeprowadzenie skupu akcji w ramach programu motywacyjnego, którego wprowadzenie uzależnione jest od osiągnięcia KPI w postaci EBITDA w wysokości 55 mln zł w latach 2022- 2023.

- Kontynuacja dwucyfrowej dynamiki wzrostu miesięcznej sprzedaży danych jest potwierdzeniem słuszności przyjętej przez nas strategii. Aby nasz rozwój był jeszcze bardziej dynamiczny planujemy dokonać szeregu inwestycji, które zostaną sfinansowane głównie ze środków własnych spółki – dodaje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.

Cloud Technologies ma za sobą również rekordowy kwartał. 15 lutego br. Spółka opublikowała raport okresowy za IV kwartał 2021 roku. EBITDA w 2021 roku wyniosła 17,5 mln zł, blisko trzykrotnie więcej niż w roku 2020. Zysk netto wzrósł do 8,7 mln zł, czyli o 8,1 mln zł r/r. Przychody osiągnęły poziom 55 mln zł, gdzie za 45% wyniku, o 19 p.p. więcej niż przed rokiem, odpowiadała sprzedaż danych, cechująca się najwyższą marżowością i mająca największy wpływ na dynamiczny rozwój spółki. W samym IV kwartale sprzedaż danych wzrosła o 43% r/r i 27% kw/kw, a sprzedaż na poziomie 8,2 mln zł była rekordowa w całej historii grupy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus