Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gamedust pozyskał 2,5 mln zł z emisji akcji

Udostępnij

Giełdowy specjalista od rozrywki VR – spółka GDC (GAMEDUST) – sukcesem zakończyła emisję akcji po cenie wyższej niż kurs akcji na GPW. Dzięki pozyskanym środkom firma nie tylko zapewniła finansowanie obecnych projektów wydawniczych, ale także zwiększyła możliwości rozwojowe. Wśród uczestników podwyższenia kapitału był Prezes Paweł Flieger, a wśród nowych akcjonariuszy pojawił się również inwestor instytucjonalny.

- Zapowiadaliśmy korzystanie z możliwości, jakie stwarza rynek kapitałowy i właśnie to czynimy, zapewniając zespołowi Gamedust komfort tworzenia wartości w sytuacji niestabilności otoczenia makroekonomicznego. Jestem przekonany o sukcesie spółki i zwielokrotnieniu jej wartości rynkowej, dlatego też sam wziąłem udział w emisji - podkreśla Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

- Dziękuję jednocześnie nowym inwestorom, którzy obdarzyli nas zaufaniem. I w tym miejscu chciałbym nadmienić, że pomimo niedużej skali naszych obecnych potrzeb kapitałowych możemy powitać w akcjonariacie inwestora instytucjonalnego, co jest dla nas dobrą walidacją zewnętrzną naszego modelu biznesowego i jakości, jaką dostarczamy. Tym bardziej, że cena emisyjna była wyższa niż cena naszych akcji na giełdzie – dodaje CEO Gamedust S.A.

Spółka Gamedust przeprowadziła emisję 12,25 mln akcji po cenie emisyjnej 0,2 zł za każdą, co wyznacza łączną wartość emisji na 2,45 mln zł. Poza realizacją obecnych projektów Spółka zakłada rozszerzenie portfolio działań biznesowych i zwiększenie potencjału zyskowności w kolejnych okresach.

Gamedust skupia się obecnie na trzech obszarach działalności – tworzeniu własnych gier, działalności wydawniczej oraz segmencie connected realities. W pierwszym obszarze trwają prace nad “Yupitergrad 2: The Lost Station”. Jest to kontynuacja przeboju z roku 2020, tj. gry „Yupitergrad”, która stała się jedną z najlepszych i najdłużej wspieranych gier zręcznościowych na platformy VR. Druga odsłona tego hitu już wzbudziła duże zainteresowanie, a jeden z wiodących producentów gogli wirtualnej rzeczywistości już podpisał umowę licencyjną i dystrybucyjną (jeden miesiąc płatnej wyłączności). Prace preprodukcyjne nad grą „Yupitergrad 2: The Lost Station” rozpoczęły się w drugiej połowie 2021 roku, a premiera gry ma nastąpić w 2023 roku.

W ramach działalności wydawniczej Gamedust wydał w sierpniu br. grę Best Forklift Operator studia Setapp (PC, pełne wsparcie VR). Premiera tego symulatora wózka widłowego nastąpiła 11 sierpnia br. Gamedust jest również wydawcą gry Sunrise GP studia Garage 5, czyli wyścigów samochodowych w klimacie Arcade. Jej premiera powinna nastąpić w najbliższych miesiącach, w pierwszej kolejności na konsolę Nintendo Switch.

W zakresie linii biznesowej Connected Realities spółka-córka Bluekey w kwietniu br. ogłosiła swoją pierwszą grę pod tytułem “Rooms of Realities”, dla której Gamedust został wydawcą. W kolejnych etapach działalności Bluekey planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które umożliwią digitalizację escape roomów na masową skalę. Dzięki temu możliwe będzie dalsze skalowanie biznesu Bluekey. Warto zauważyć, iż Bluekey zamknęła z sukcesem rundę finansowania zewnętrznego z wiodącą rolą funduszu wspieranego przez PFR Ventures(5,65 mln zł). Dodatkowo do grona podmiotów wspierających projekt Bluekey dołączył serwis Lock.me – marketplace dla escape roomów, który działa na tym rynku od 2014 roku i jest obecny w wielu krajach. Lock.me tworzy też rozwiązania SaaS dla branży oraz jest organizatorem międzynarodowych mistrzostw w escape roomach, czyli popularnych zawodów ER Champ. W lipcu Bartosz Idzikowski z Lock.me dołączył do Zarządu spółki Bluekey.

Według najnowszego raportu The Business Research Company pt. “Virtual Reality Software Global Market Report 2022” wartość oprogramowania dla VR w 2022 roku powinna zbliżyć się do 10 mld USD, a w 2026 roku ma przekroczyć 25 mld USD. Głównym czynnikiem napędzającym wartość rynku oprogramowania ma być wzrost w sektorze gier VR, w którym aktywna jest spółka Gamedust S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus