Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

System zarządzania serwisem – czy ta inwestycja ma sens?

materiał partnera

Udostępnij

Serwis jest jednym z kluczowych elementów funkcjonowania Twojej firmy? Prawdopodobnie wiesz więc, że zarządzanie jego działaniem może być wyzwaniem – zwłaszcza, jeśli Twoje przedsiębiorstwo dynamicznie się rozrasta, a zleceń przybywa. Nowoczesne technologie pozwalają Ci na szczęście zapanować nad chaosem i zautomatyzować wiele żmudnych procesów.

Zależy Ci na tym, żeby serwis w Twojej firmie działał sprawniej, a satysfakcja pracowników i klientów rosła? Sprawdź, co możesz zyskać, wdrażając profesjonalny system do zarządzania zgłoszeniami serwisowymi i pracą zespołu.

Niewydolny serwis niesie za sobą wiele negatywnych implikacji

Obsługa klienta jest priorytetem nowoczesnych firm, które rozumieją, że kluczem do sukcesu w biznesie jest odpowiadanie na potrzeby odbiorców ich oferty. Zapewne świetnie zdajesz sobie sprawę, że aby spełnić ten warunek, Twój serwis powinien oferować usługi na najwyższym poziomie.

Jeżeli tak nie będzie, możesz się spodziewać niepożądanych skutków!

  • Chaos organizacyjny. Ginące dokumenty? Sprzeczki o to, kto powinien zająć się danym zleceniem? Brak powiadomień wysyłanych do klientów? Wszystkie tego typu aspekty generują chaos, który odbija się na efektywności pracy serwisu, ale także na wydajności Twojej firmy w ogóle.
  • Frustracja pracowników. Brak przemyślanego delegowania danych oraz dostępu do wspólnej, cyfrowej bazy danych sprawia, że warunki pracy są naprawdę trudne. Potęgują to także takie aspekty, jak konieczność wypełniania papierowych dokumentów, utrudniony dostęp do informacji czy problemy z komunikacją.
  • Spadek efektywności pracy. Wymienione wyżej czynniki przyczyniają się do ogólnego obniżenia wydajności działu serwisu. Oznacza to oczywiście także, że spada jego rentowność.
  • Skargi klientów. Wydłużający się czas realizacji usługi, a także zła komunikacja (czyli np. brak powiadomień na temat etapu realizacji usługi) przyczyniają się do niezadowolenia klientów. Generuje to skargi i reklamacje, a w efekcie może prowadzić do tego, że kontrahenci przestaną korzystać z usług Twojej firmy i będą odradzać to swoim znajomym.

Automatyzacja serwisu – jakie daje korzyści?

Automatyzacja w wielu dziedzinach życia i biznesu to dziś standard. Czy powinno tak być także w przypadku serwisu? Przyjrzyjmy się korzyściom, jakie wiążą się z jej wdrożeniem.

Dowiedz się więcej o zarządzaniu serwisem w systemie ERP MS Dynamics 365 Business Central https://www.nmierp.pl/serwis/

Wzrost efektywności pracy serwisu

System do zarządzania serwisem optymalizuje pracę całego działu. Dzieje się tak z wielu powodów – największe znaczenie ma jednak właściwe planowanie pracy, automatyzacja części procesów, a także wykonywanie zadań zgodnie z założonym harmonogramem.

Wszystko to przekłada się na zwiększenie wydajności serwisu, wzrost satysfakcji klientów, a więc w konsekwencji na ogólną poprawę wyników Twojego biznesu.

Szybsza realizacja zleceń to mniejsze koszty

Patrząc od czysto praktycznej strony, każda minuta pracy serwisantów to koszt dla Twojej firmy. Jeżeli więc realizują oni swoje zadania szybciej, zyskujesz. Nie chodzi tu oczywiście o to, aby pracowali ponad siły – a wręcz przeciwnie!

Dzięki wdrożeniu profesjonalnego systemu do zarządzania serwisem czas realizacji usług serwisowych znacznie się skraca. Jest to wynik optymalnego planowania i automatyzacji. Pracownicy nie muszą zajmować się rutynowymi, powtarzalnymi czynnościami – zamiast tego skupiają się na tym, co rzeczywiście wymaga ich zaangażowania.

Nie muszą oni także tracić czasu na przeszukiwanie stert dokumentów – wszystkie umowy i cenniki są dostępne w formie elektronicznej. Korzystając z systemu, pracownicy mogą także wystawiać faktury czy tworzyć oferty i wysyłać je do klientów.

Wzrost zadowolenia klienta

Automatyzacja to szereg korzyści zarówno dla samego przedsiębiorstwa, jak i jego klientów. Szybsza i sprawna realizacja zlecenia to bardzo ważna, ale tylko jedna z zalet jej wdrożenia.

Na zwiększenie satysfakcji klientów wpływa także znaczna poprawa komunikacji. Chodzi tu o możliwość śledzenia postępu realizowanych prac serwisowych. Wszystko za sprawą otrzymywanych regularnie powiadomień, które oczywiście są generowane automatycznie.

Lepsza kontrola pracowników i ich pracy

Jeżeli nie korzystasz jeszcze z oprogramowania do zarządzania serwisem, prawdopodobnie umyka Ci wiele szczegółów. To właśnie te niuanse mogą w znaczącym stopniu wpływać na wydajność pracy zespołu.

W takim systemie znajdziesz jednak kluczowe informacje na temat ich pracy i wydajności. Zyskasz np. dostęp do kalendarza, w którym zweryfikujesz realizację konkretnych zgłoszeń z uwzględnieniem ich etapów. System automatycznie wygeneruje raporty i statystyki, które umożliwią obiektywną ocenę efektywności działań serwisantów.

Dowiedz się o innych funkcjach systemu ERP: https://www.nmierp.pl/system-erp/

Pozwoli to nie tylko oceniać ich pracę, ale także lepiej nią zarządzać. Błyskawiczny dostęp do zakresu obowiązków danego pracownika, jego specjalizacji czy obłożenia pozwoli Ci efektywnie delegować zadania, co korzystnie wpłynie na wydajność całego działu.

Korzyści automatyzacji jest oczywiście znacznie więcej. Systemy do zarządzania serwisem dają bowiem szerokie pole do personalizacji. Możesz dostosować je tak, aby w maksymalnym stopniu realizowały potrzeby Twojej organizacji i były spójne ze specyfiką pracy Twojego serwisu.

Przekonaj się, że warto. Poznaj wszystkie zalety oprogramowania do obsługi serwisu MS Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central to system ERP, który pozwala Ci w kompleksowy sposób zarządzać swoim biznesem. Przede wszystkim jest on potężną bazą danych – dzięki jego wdrożeniu wszystkie cenne informacje na temat Twojej firmy znajdują się w jednym miejscu. To właśnie dzięki niemu możliwa jest automatyzacja wielu procesów – w tym tych serwisowych.

Wybierając to rozwiązanie zyskasz możliwość wygodnego zarządzania zgłoszeniami serwisowymi. System umożliwi ich planowanie, optymalizację i oczywiście – analizę. Moduł Serwis w Microsoft Dynamics 365 Business Central daje Ci dostęp do historii serwisu klientów, pozwala prognozować ich potrzeby oraz zarządzać w czasie rzeczywistym danymi powiązanymi ze zleceniami.

Sprawdź ofertę NMI ERP i przekonaj się, czy MS Dynamics 365 Business Central jest dla Ciebie!

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+