LEG (LEGIMI), pionier na polskim rynku e-książek, opublikowało wyniki finansowe za I kwartał 2025 roku. W tym okresie Grupa Legimi wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 28,9 mln zł, co oznacza wzrost o 6% rdr. Zysk netto wyniósł 2,2 mln zł i wzrósł o 23% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a skonsolidowana EBITDA przekroczyła poziom 3,0 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. rdr. W minionym kwartale Legimi kontynuowało realizację nowej strategii cenowej, optymalizację oferty produktowej oraz wdrożenie algorytmów rekomendacyjnych.
– Wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku potwierdzają stabilność naszego modelu biznesowego mimo wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w ostatnich miesiącach. Wzrost zysku netto o 23% pokazuje, że podjęte przez nas działania skutecznie przekładają się na poprawę rentowności. Konsekwentnie prowadzona strategia cenowa, optymalizacja produktowa czy też wdrożenie algorytmów rekomendacyjnych pozwoliły na wypracowanie dobrych wyników finansowych – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
W pierwszym kwartale 2025 roku Legimi kontynuowało rozwój na kluczowych obszarach swojej działalności. Spółka przeszła audyt systemu informatycznego z udziałem niezależnego podmiotu, który weryfikował poprawność funkcjonowania mechanizmu naliczania wynagrodzenia dla wydawców treści. Najważniejsze zalecenia po audytowe zostały wdrożone przez Spółkę i pozostają bez istotnego wpływu na kwoty rozliczeniowe z wydawcami. W marcu 2025 roku Legimi po raz czwarty z rzędu znalazło się w gronie 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie według rankingu "Financial Times".
– Systematycznie rozszerzamy naszą ofertę treści i rozwijamy kanały dystrybucji poprzez powołane spółki Labreto i Legimi Content. Umocniliśmy również naszą pozycję finansową, czego dowodem jest podpisana w lutym umowa z ING Bank Śląski na kredyt obrotowy w formie linii odnawialnej do 8 mln zł. Ta linia kredytowa stanowi istotne wsparcie dla realizacji zaplanowanych inwestycji rozwojowych, zarówno w ramach Legimi, jak i w spółkach zależnych. Realizujemy strategię, która pozwoli nam na długoterminowy, zrównoważony wzrost, nawet w obliczu wyzwań rynkowych – dodaje Mikołaj Małaczyński.
Obecnie Legimi kontynuuje prace nad rozwojem platformy technologicznej w ramach projektu Legimi 6.0 oraz intensywnie rozwija działalność dystrybucyjną poprzez spółkę Legimi Content, powołaną we wrześniu 2024 roku. Jej celem jest optymalizacja współpracy z dystrybutorami, wydawcami i niezależnymi autorami, co ma przyczynić się do zwiększenia efektywności operacyjnej. Spółka zakończyła również projekt wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji i planuje w 2025 roku wprowadzić dla wszystkich użytkowników indywidualne rekomendacje książek bazujące na wcześniejszych wyborach czytelników. Na koniec I kwartału 2025 roku Legimi oferowało dostęp do 650 000 książek w modelu abonamentowym w Polsce i w Niemczech, a łącznie ponad 1,3 miliona tytułów dostępnych w sprzedaży detalicznej poza abonamentem.