W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. osiągnęły blisko 372 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6% rok do roku. Kluczowym motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję, czyli przejęcie Invia Group.
Skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 mln zł i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku. Zysk netto w I kwartale wyniósł 12,4 mln zł. Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 mln zł – o prawie 22 mln zł więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost przychodów odnotował również segment finansów konsumenckich.
– Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania. Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na 9 europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 mln podróżnych. W segmencie reklamy i subskrypcji ogłaszamy wejście w obszar “retail media”, poprzez rozszerzenie odnoszącej sukcesy sieci WPartner – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Wirtualna Polska rozszerza swoją ofertę reklamową i wchodzi w obszar Retail Media.
WPartner for Retailers jest odpowiedzią na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy chcą docierać z przekazem marketingowym do użytkowników w miejscu podejmowania decyzjach zakupowych. Te nowe, jakościowe miejsca reklamowe będą umieszczone w sklepach online, platformach zakupowych (tzw. marketplace’ach) oraz aplikacjach mobilnych. Jednocześnie sprzedawcy, dołączając do WPartner for Retailers, rozbudują swój model biznesowy o przychody ze sprzedaży reklam.
Retail Media to dziś jeden z najszybciej rozwijających się segmentów reklamy cyfrowej. Dzięki bliskiemu połączeniu z aktywnością konsumencką, rynek ten ma według prognoz rosnąć w Polsce między 20 a 30% rocznie. WPL (WIRTUALNA), posiadająca własną platformę reklamy Programmatic, dane o zachowaniach użytkowników i blisko 30-letnie doświadczenie w monetyzacji powierzchni reklamowej, naturalnie rozszerza swoją działalność o ten segment.
– WPartner for Retailers to rozwinięcie sprawdzonej już sieci brokerskiej dla wydawców - WPartner. Budujemy nowe źródło przychodów dla sklepów internetowych, tak jak z sukcesem dostarczamy od trzech lat popyt reklamowy do publisherów w Polsce i za granicą. Dołączenie powierzchni sklepów obok powierzchni wydawców pozwoli markom skutecznie docierać do potencjalnych konsumentów
w środowiskach zakupowych, a platformom i sklepom online zarabiać na reklamie dzięki technologii
i popytowi reklamowemu z WP – mówi Beata Tłuczkiewicz, Inventory Efficiency&Growth Director.
Nowa oferta będzie zintegrowana z istniejącym panelem reklamowym WP Ads (self-serve) oraz wspierana przez autorskie komponenty technologiczne WP. Sieć WPartner to ponad 6 tys. serwisów i aplikacji mobilnych w całej Europie, a technologia WP pozwala przetwarzać ponad 400 miliardów zapytań reklamowych kwartalnie.
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
|
(w tys. zł) |
Trzy miesiące zakończone |
Trzy miesiące zakończone |
Zmiana |
Zmiana % |
|---|---|---|---|---|
|
Segment Reklama i Subskrypcje |
|
|||
|
Przychody ze sprzedaży |
158 715 |
166 374 |
(7 659) |
(4,6%) |
|
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
154 963 |
161 332 |
(6 369) |
(3,9%) |
|
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
53 308 |
54 405 |
(1 097) |
(2,0%) |
|
Segment Turystyka |
|
|||
|
Przychody ze sprzedaży |
147 758 |
125 952 |
21 806 |
17,3% |
|
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
147 755 |
125 952 |
21 803 |
17,3% |
|
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
23 393 |
22 783 |
610 |
2,7% |
|
Segment Finanse konsumenckie |
|
|||
|
Przychody ze sprzedaży |
56 202 |
47 541 |
8 661 |
18,2% |
|
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
56 171 |
47 541 |
8 630 |
18,2% |
|
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
8 364 |
6 362 |
2 002 |
31,5% |
|
Segment Pozostałe |
|
|||
|
Przychody ze sprzedaży |
12 139 |
11 520 |
619 |
5,4% |
|
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
12 126 |
11 520 |
606 |
5,3% |
|
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
767 |
647 |
120 |
18,5% |
|
Segmenty łącznie |
|
|||
|
Przychody ze sprzedaży |
371 953 |
349 782 |
22 171 |
6,3% |
|
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
368 154 |
344 740 |
23 414 |
6,8% |
|
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
85 832 |
84 299 |
1 533 |
1,8% |
|
EBITDA (wg. MSSF 16) |
79 313 |
81 123 |
(1 810) |
(2,2%) |
|
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych |
(44 575) |
(38 340) |
(6 235) |
16,3% |
|
Zysk na działalności operacyjnej |
34 738 |
42 783 |
(8 045) |
(18,8%) |
|
Wynik na działalności finansowej |
(11 537) |
(15 523) |
3 986 |
(25,7%) |
|
Zysk przed opodatkowaniem |
23 201 |
27 260 |
(4 059) |
(14,9%) |
|
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej |
10 010 |
16 671 |
(6 661) |
(40,0%) |
|
Zysk netto |
12 417 |
19 027 |
(6 610) |
(34,7%) |
Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne, m.in. za pośrednictwem Audioteka Group. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. Invia Group z takimi markami jak wakacje.pl, travelplanet.pl, nocowanie.pl) oraz finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl).