Notowany na GPW producent i wydawca gier w maju br. zwiększył przychody o 13% rdr., do 9,4 mln zł. Komercjalizacja Unsolved, flagowego produktu Artifex Mundi, wygenerowała w minionym miesiącu rekordowe 9 mln zł przychodów, o 18% więcej niż rok wcześniej.
W porównaniu z kwietniem br. przychody ART (ARTIFEX) wzrosły o 5%, a komercjalizacja samego Unsolved wygenerowała wpływy wyższe o 6%. Nakłady na akwizycję graczy w minionym okresie wyniosły ponad 5,4 mln zł, blisko o połowę więcej niż rok wcześniej i o 21% mniej niż w kwietniu br. Pierwsza marża (szacowana jako przychody pomniejszone o wydatki na UA) wyniosła w minionym miesiącu 3,5 mln zł.
- Zgodnie z oczekiwaniami, intensywna kwietniowa kampania marketingowa, w połączeniu z rosnącymi kluczowymi wskaźnikami Unsolved, przełożyła się na satysfakcjonujący wzrost przychodów z komercjalizacji gry. Jesteśmy zadowoleni zarówno z majowych wyników sprzedaży, jak i realizowanych w tym okresie działań marketingowych, których intensywność, przez większą część minionego okresu, utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie. Zakładamy, że poszerzona baza graczy Unsolved, w połączeniu z sukcesywnie rozbudowywanym jej potencjałem komercyjnym, pozwoli na osiągnięcie atrakcyjnych marż z komercjalizacji gry w wakacyjnych miesiącach - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
Prezes giełdowej spółki podkreśla, że kluczowe dla długoterminowego wzrostu wartości Artifex Mundi projekty – nowa gra RPG oraz rozbudowana o metagrę wersja Unsolved, realizowane są zgodnie z planem. – Jesteśmy zadowoleni zarówno z efektów prac w obu przedsięwzięciach, jak i terminowości realizacji określonych kamieni milowych. W perspektywie najbliższych 12 miesięcy zaprezentujemy nasz nowy tytuł z gatunku RPG, poddając go następnie finalnym testom przedpremierowym, a graczom Unsolved umożliwimy rozgrywkę w nowej odsłonie tego tytułu, zawierającej atrakcyjną i angażującą metagrę – komentuje Przemysław Błaszczyk.