Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Monitoring cen konkurencji – TOP narzędzia do śledzenia zmian w ofertach rynkowych

materiał partnera

Udostępnij

Analiza cen konkurencji w oczywisty sposób wpływa na poprawę strategii ustalania cen dla biznesów. Dzięki znajomości trendów cenowych w danej chwili jesteś w stanie dostosować stawki za produkty we własnym sklepie. Sprawdź, co warto o tym wiedzieć!

Monitoring cen konkurencji – dlaczego jest ważny?

Jeszcze kilkanaście lat temu analiza cen odbywała się przede wszystkim „na piechotę”, czyli po prostu ręcznie. Dodatkowy pracownik miał za zadanie przejrzeć ofertę całej konkurencji, a następnie przeanalizować, jak zmieniały się ceny. Na tej podstawie firma go zatrudniająca była w stanie zmienić politykę cenową w danej chwili.

Wszystko to zajmowało jednak więcej czasu, a więc nie działało w czasie rzeczywistym. W efekcie, o ile niektóre zmiany faktycznie dawały efekty, to wiele z nich było raczej podyktowanych wyczuciem i próbami trafienia w odpowiednie momenty, na przykład wzrost zainteresowania produktem w związku z jego sezonowością. Monitoring cen produktów wraz z możliwością automatyzacji cen zdejmuje z Ciebie jako sprzedawcy wiele różnych obowiązków, niekoniecznie przyjemnych, ale ważnych dla przyszłości biznesu.

Dealavo – coś więcej niż monitoring cen

Wśród wszystkich dostępnych narzędzi Dealavo zasługuje na wyróżnienie nie tylko ze względu na swoje możliwości techniczne, ale przede wszystkim z uwagi na strategiczne podejście do cen. To narzędzie, które nie tylko pokazuje, co się dzieje na rynku – ono pomaga podejmować konkretne decyzje i działać z wyprzedzeniem, co jest bardzo ważne z punktu widzenia strategii biznesowej.

Dealavo – program do monitoringu cen dowolnych platform. Źródło: www.dealavo.com/pl

Podstawą działania Dealavo jest zaawansowany monitoring cen w czasie rzeczywistym. Narzędzie zbiera dane z e-sklepów, porównywarek cenowych, marketplace’ów (takich jak Allegro czy Amazon), a nawet z zagranicznych rynków (choćby z Google Shopping, gdzie pojawiają się również  oferty ze sklepów internetowych z innych krajów). Oznacza to, że dostajesz pełen przegląd cen, a jednocześnie możesz reagować na bieżąco na zmiany i podejmować właściwe decyzje biznesowe. Więcej o tej funkcji przeczytasz tutaj: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/.

Automatyzacja cen z Dealavo

To jednak dopiero początek. Jedną z najbardziej cenionych przez użytkowników wartości Dealavo jest Dynamic Pricing. W skrócie jest to funkcja, która na bazie określonych przez Ciebie reguł automatycznie ustala ceny produktów w sklepie. Uwzględnia przy tym takie czynniki jak marża, cena producenta, pozycja w porównywarce czy dostępność u konkurencji – dokładnie to, czego potrzebujesz. Konkretne czynniki możesz dostosować do własnych potrzeb. Dzięki temu sklep może zareagować na sytuację na rynku niemal natychmiast, a Ty nie masz obowiązku codziennego ręcznego aktualizowania setek pozycji.

 

Źródło: https://dealavo.com/pl/dynamiczne-ceny/

Dealavo nie działa w oderwaniu od reszty systemów. Bezproblemowo integruje się z popularnymi platformami e-commerce (np. WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shopify) oraz ERP (jak Comarch czy Subiekt). Co więcej, narzędzie oferuje analizę udziału w tzw. koszyku zakupowym (Share of Shelf), monitorowanie ekspozycji produktowej, a także kontrolę zgodności opisów i wizualizacji produktów u partnerów handlowych. To oznacza, że jedno narzędzie do monitorowania cen w sklepach internetowych pozwoli Ci bez dodatkowych nakładów zwiększyć zysk przy sprzedaży Twoich produktów.

Obawiasz się działania takiego oprogramowania do monitorowania cen, bo nie masz doświadczenia z podobnymi systemami? W takim razie ucieszy Cię fakt, że firma oferuje wsparcie konsultantów. Wykwalifikowany zespół Dealavo nie tylko wdraża narzędzie, ale pomaga zrozumieć dane, ustawić reguły cenowe i regularnie optymalizować strategię sprzedaży.

PriSync – prostota, która działa

Jeśli chcesz dopiero rozpocząć monitoring cen online, PriSync może być narzędziem, które Cię do tego zachęci, a nie odstraszy od podobnych rozwiązań. Zaletą systemu jest to, że nie wymaga skomplikowanej konfiguracji ani rozbudowanych integracji. Wystarczy dodać produkty, a system sam zacznie zbierać dane o konkurencji z porównywarek i sklepów online.

PriSync to przede wszystkim przystępne narzędzie do monitoringu cen w e-commerce. Interfejs jest przejrzysty, raporty – intuicyjne, a ustawienie reguł do automatycznego ustalania cen nie wymaga wiedzy technicznej. Początkujący użytkownik może ustawić nawet proste zasady, na przykład być o 5% tańszym od najniższej ceny rynkowej albo nie schodzić poniżej określonego progu marży. To pozwala na optymalizację cen zgodnie z założeniami biznesowymi, a jednocześnie automatyczny monitoring cen konkurencji, który pozwala na bieżąco zmieniać reguły.

Prócz tego w narzędziu masz również funkcje analityczne, które pozwalają śledzić historię zmian cen i dostępności. Dla mniejszych firm lub tych, które dopiero rozpoczynają przygodę z optymalizacją cenową, to dobry sposób na obserwację dynamiki cen na rynku.

Price2Spy – wielofunkcyjność w zasięgu ręki

Price2Spy to narzędzie, które przez wiele lat rozwijało się wraz z rosnącym rynkiem e-commerce. W efekcie dziś zapewnia bogaty zestaw funkcji – od prostego monitorowania cen konkurencji, po zaawansowane reguły automatyzacji i integracje z różnorodnymi systemami.

System pozwoli Ci nie tylko porównywać ceny u konkurencji, ale także przeanalizować ich zmiany w czasie. Z jego pomocą jesteś w stanie kontrolować dostępność produktów i generować niestandardowe raporty, zgodne z tym, czego potrzebujesz do sprzedaży online i realizacji założeń biznesowych w swojej firmie. Ciekawą funkcją jest wykrywanie anomalii – Price2Spy potrafi wychwycić podejrzane wahania cen i zgłosić je użytkownikowi od razu, zanim jeszcze ten zdąży to zauważyć przy przeglądaniu raportów z monitorowania cen produktów.

Narzędzie dostępne jest zarówno w wersji chmurowej, jak i on-premise, czyli bezpośrednio na Twoim serwerze. W efekcie jest to odpowiednie rozwiązanie także dla korporacji i firm z sektora B2B, które mają szczególne wymagania w zakresie bezpieczeństwa danych i informacji na temat cen produktów konkurencji i własnych.

Competera Pricing Platform – dla tych, którzy grają strategicznie

Competera to nie tyle narzędzie, ile cała platforma do zarządzania cenami. Jej działanie opiera się na zaawansowanej analizie danych i uczeniu maszynowym. To rozwiązanie skierowane do średnich i dużych firm, które chcą wykorzystać sztuczną inteligencję w projektowaniu i wdrażaniu strategii cenowej.

Oprogramowanie jest w stanie przeprowadzić skuteczny monitoring i analizę cen produktów jak wszystkie inne systemy o podobnym zastosowaniu. Dodatkowo analizuje również zachowania konsumentów, sezonowość, preferencje zakupowe i wpływ konkretnych zmian cen na wyniki sprzedażowe. Na tej podstawie proponuje optymalne ceny Twoich produktów – niekoniecznie najniższe, ale takie, które maksymalizują zysk przy konkretnej sytuacji na rynku i zachowaniach konkurencji.

Takie rozwiązanie przydaje się zwłaszcza dużym firmom, które myślą strategicznie i przyszłościowo. Możesz wprowadzać do niego scenariusze, np. co się stanie, jeśli podniesiesz ceny o 2% w wybranym segmencie. Bez ryzyka możesz przeprowadzić monitoring cen w sklepach internetowych i na tej podstawie przygotować alternatywne strategie biznesowe.

Feedvisor – partner dla sprzedających na Amazonie

Jeśli sprzedajesz głównie na Amazonie, Feedvisor to rozwiązanie skrojone pod Twoje potrzeby. Narzędzie zostało przygotowane specjalnie z myślą o użytkownikach sprzedających na tym konkretnym marketplace'ie. Z jednej strony monitoruje ceny, ale także automatycznie dostosowuje ofertę w zależności od aktualnych danych. Wszystko dlatego, że system korzysta z zaawansowanej analityki predykcyjnej. To oznacza, że uwzględnia takie czynniki jak popyt, historia sprzedaży, konkurencja w Buy Boxie czy dostępność produktów. Dopiero na tej podstawie oprogramowanie podejmuje decyzje o zmianie ceny, które mają prowadzić do maksymalizacji marży przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności.

To rozwiązanie sprawdza się przede wszystkim u sprzedawców operujących na dużą skalę, dla których każda godzina przewagi nad konkurencją może przełożyć się na tysiące złotych dodatkowego zysku. Pozwala śledzić ceny, ale wymaga też dużego zaufania do poprawnego działania całej mechaniki.

Skuuudle – precyzyjne porównanie, nawet przy dużych katalogach

Skuuudle to narzędzie, z którego warto skorzystać, jeśli masz bardzo dużo produktów w ofercie – i to z kilku różnych branż. System pozwala nie tylko monitorować ceny, ale także znajdować nowe kanały sprzedaży, wykrywać pojawiających się konkurentów i analizować ich strategie. Jednocześnie Skuuudle zapewnia wsparcie w tworzeniu mapowania produktów, co jest niezwykle przydatne, jeśli firma operuje w środowisku, gdzie ten sam produkt może występować pod różnymi nazwami czy kodami.

Dzięki tym wszystkim kwestiom, to świetne rozwiązanie dla dużych retailerów, hurtowni i producentów. Zadowoleni z wyboru będą wszyscy, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z ich ofertą w internecie – i to nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych.

Narzędzie do monitorowania cen konkurencji i własnych produktów pozwala na łatwiejsze dostosowanie sprzedaży do realiów rynku. Tylko kompleksowy monitoring cen sprawdzi się w takim przypadku, jeśli masz dużą konkurencję.

Artykuł Sponsorowany

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus