MCI.PrivateVentures sprzedał w ABB wszystkie posiadane akcje ANR (ANSWEAR) w liczbie 3 666 355 sztuk, co stanowiło 19,32% ogólnej liczby głosów w spółce. Początkowo planowano sprzedaż 2 850 000 akcji, jednak ze względu na duże zainteresowanie inwestorów zdecydowano o zwiększeniu oferty do całego posiadanego pakietu.
Cena sprzedaży została ustalona na 26 zł za akcję, co oznacza łączną wartość transakcji na poziomie około 95,3 mln zł. Oferta została skierowana wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych oraz tych nabywających akcje o wartości co najmniej 100 000 euro na jednego inwestora.
– Answear to świetna historia wzrostu. Firma rozwija się znacznie szybciej od konkurentów i zwiększa przychody w tempie 15-20% rocznie. Duży wkład w tej projekt miał też przez lata Tomasz Czechowicz. Spółka zrealizowała dla nas ważny etap transformacji w kierunku marek premium i zakończyła integrację PRM, co obciążyło wyniki poprzedniego roku. Answear ma bardzo silny zespół menadżerski, który na kolejne lata postawił sobie ambitne cele i jestem przekonany, że je osiągnie. Dzisiejsza transakcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i była bardzo udana. Firma pozyskała świetnych inwestorów finansowych, którymi są wiodące polskie fundusze. Jest to na pewno też wyraz zaufania rynku do MCI i Answear – powiedział Paweł Borys, Partner Zarządzający MCI Capital, członek Rady Nadzorczej Answear.
Po rozliczeniu transakcji subfundusz MCI.TechVentures 1.0. nie posiada już żadnych akcji Answear.com. Drugi subfundusz z grupy MCI - MCI.EuroVentures 1.0 - pozostaje akcjonariuszem spółki z pakietem 919 211 akcji, reprezentującym 4,84% ogólnej liczby głosów.
W związku z ofertą MCI.PrivateVentures zobowiązał się do przestrzegania ograniczenia zbywalności pozostałych akcji przez okres 270 dni od dnia zawarcia umowy plasowania. Zobowiązanie typu lock-up obowiązuje do 6 marca 2026 roku, z pewnymi wyłączeniami określonymi w umowie.