ZAB (ZABKA) utrzymuje wysokie tempo rozwoju. Na koniec trzeciego kwartału 2025 r. liczba sklepów sieci w Polsce i Rumunii wyniosła 12 099, co stanowi wzrost o prawie 11% w porównaniu do roku poprzedniego. W ramach przyspieszenia ekspansji, w 2025 r. Grupa planuje otworzyć ponad 1 300 nowych placówek w Polsce i Rumunii.
Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, sprzedaż porównywalna (LfL) zwiększyła się o 5,5% w pierwszych dziewięciu miesiącach br. Dodatkowo, wzrost sprzedaży Grupy wspierany był przez dynamiczny rozwój sieci w Polsce i Rumunii oraz rozwój biznesów cyfrowych. W efekcie, o 14,1% rok do roku wzrosły zarówno sprzedaż do klienta końcowego - osiągając blisko 23,27 mld zł, jak i skonsolidowane przychody Grupy, które wyniosły 20,23 mld zł.
Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 16,5% do 2,93 mld zł narastająco na koniec września br., co było efektem rozwoju sieci, wzrostu LfL oraz dyscypliny kosztowej. Marża skorygowanego EBITDA wzrosła o 0,3 p.p., osiągając poziom 12,6%. Z kolei korygowany zysk netto w okresie trzech kwartałów 2025 r. wyniósł 649 mln zł, co oznacza wzrost o 54,6% w porównaniu do poprzedniego roku. Przełożyło się to na wzrost marży skorygowanego zysku netto do 2,8% (wobec 2,1% rok wcześniej).
Dzięki stabilnemu generowaniu gotówki oraz konsekwentnemu obniżaniu zadłużenia, wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA post-rent obniżył się o 0,4x r/r do 1,0x na koniec trzeciego kwartału 2025 r., czyli do poziomu umożliwiającego rekomendowanie wypłaty dywidendy zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy.
Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, komentuje:
Rezultaty osiągnięte po trzech kwartałach 2025 roku dowodzą, że komunikowana podczas IPO strategia przynosi wymierne efekty i pozwala nam z determinacją oraz konsekwencją zwiększać wartość Grupy Żabka. Utrzymujemy stabilny wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalności, wykorzystując synergie między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi. Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1 300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku. Konsekwentnie wzmacniamy pozycję Grupy Żabka jako nowoczesnego i efektywnego ekosystemu modern convenience, który odpowiada na codzienne potrzeby klientów, wspiera zrównoważony rozwój i buduje długoterminową wartość dla akcjonariuszy.
Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer, dodaje:
Efektywny model biznesowy pozwala nam konsekwentnie umacniać pozycję i zwiększać udział w rynku, który według firmy Nielsen wyniósł 10,7% na koniec września 2025 roku. Utrzymujemy wysokie tempo ekspansji, korzystając z dużej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wykorzystując potencjał konwersji handlu tradycyjnego na nowoczesny format convenience. Nasz model biznesowy jest atrakcyjny na rynku, co skutecznie przekłada się na zainteresowanie kandydatów na franczyzobiorców. W Rumunii sieć Froo dynamicznie zwiększa skalę działalności, stając się jednym z najszybciej rozwijających się formatów convenience na rynku. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wspierają m.in. jeszcze lepsze dostosowywanie formatu naszych sklepów do preferencji klientów oraz inicjatywa SprzedawcaPRO, w ramach której m.in. sprzedawcy promują wybrane produkty przy kasach. Dodatkowo przyspieszamy rozwój DCO poprzez własne usługi kurierskie, uruchomienie usługi z obszaru fintech, oraz rozszerzając dostępność naszych usług e-grocery o nowe miasto - Wrocław.
Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka, powiedziała:
Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, które zostały osiągnięte dzięki utrzymującym się dobrym rezultatom osiąganym w ramach podstawowej działalności. Nasza efektywność operacyjna oraz rygorystyczne zarządzanie kosztami pozwoliły nam poprawić skorygowaną marżę EBITDA, pomimo niekorzystnych warunków pogodowych. Utwierdza nas to w przekonaniu o możliwości osiągnięcia umiarkowanej poprawy skorygowanej rocznej marży EBITDA w górnym zakresie przedziału 12–13%. Znacząco wzmocniliśmy również naszą strukturę kapitałową i obniżyliśmy koszty finansowania. Po udanej emisji obligacji w maju br., we wrześniu poprawiliśmy warunki finansowania poprzez wydłużenie terminów zapadalności i obniżenie marż kredytowych. W połączeniu z korzyściami podatkowymi pozwoliło nam to osiągnąć marżę zysku netto po pierwszych 9 miesiącach br. na poziomie 2,8%. Ten kierunek rozwoju dobrze pozycjonuje nas do realizacji naszych oczekiwań, z marżą skorygowanego zysku netto zbliżającą się do naszego celu 3% już w 2025 roku.
Kluczowe informacje nt. wyników Grupy Żabka po 9M 2025 roku:
- Przychody ze sprzedaży w trzech kwartałach 2025 r. zwiększyły się o 14,1%, do 20,23 mld zł. Tylko w trzecim kwartale wyniosły 7,44 mld zł, co oznacza poprawę o 13,1%. Wzrost był efektem rozwoju organicznego, napędzanego solidną dynamiką LfL i rozbudową sieci sklepów Żabka w Polsce oraz dobrymi wynikami Nowych Silników Wzrostu (NGE), czyli działalności Grupy w Rumunii i kanałów cyfrowych (DCO).
- Sprzedaż do klienta końcowego po dziewięciu miesiącach 2025 r. kształtowała się na poziomie około 23,27 mld zł, czyli o 14,1% wyższym niż rok wcześniej. W trzecim kwartale wzrosła o 13,6%, do niemal 8,52 mld zł.
- Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w 2025 roku, sprzedaż porównywalna LfL wzrosła o 5,5%, a w samym trzecim kwartale zwiększyła się o 4,5%. Dynamikę wspierały ulepszona oferta produktowa, szczególnie w segmencie dań gotowych (QMS).
- Dzięki utrzymującemu się dynamicznemu wzrostowi sprzedaży oraz wdrożonym programom efektywności kosztowej, skorygowany wynik EBITDA w trzecim kwartale zwiększył się o 14,3% rok do roku, do poziomu 1,28 mld zł. W ciągu dziewięciu miesięcy br. wynik ten wzrósł o 16,5%, do 2,93 mld zł. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła do 15% w trzecim kwartale (wobec 14,9% rok wcześniej) oraz 12,6% po trzech kwartałach (12,3% rok wcześniej).
- Grupa Żabka zwiększyła udziały rynkowe, umacniając pozycję największej sieci convenience w Europie. W ciągu dziewięciu miesięcy 2025 r. otwarto 1 127 nowych sklepów, o 130 więcej niż w tym samym okresie 2024 r. W efekcie na koniec września działało już 12 099 placówek w Polsce i Rumunii, o 11% więcej niż przed rokiem. Zgodnie ze zaktualizowanymi planami ekspansji, Grupa Żabka ocenia potencjał połączonych rynków polskiego i rumuńskiego na blisko 27 000 sklepów.
- Segment NGE, obejmujący biznesy cyfrowe oraz działalność w Rumunii, osiągnął w okresie 9 miesięcy 2025 r. sprzedaż do klienta końcowego w wysokości około 1,12 mld zł, co oznacza wzrost o 42,5% w ujęciu rocznym. Od startu w maju 2024 r. do końca września br. sieć Froo rozwinęła się do 122 placówek, z czego 67 sklepów otwartych zostało w trzech kwartałach 2025 r. Biznesy DCO osiągnęły dodatni wynik EBITDA, głównie dzięki lepszym rezultatom w obszarach e-grocery i cateringu dietetycznego (D2C).
- Skorygowany zysk netto w trzech kwartałach 2025 r. wyniósł 649 mln zł, co oznacza wzrost o 54,6% w porównaniu do poprzedniego roku. W trzecim kwartale kształtował się na poziomie 505 mln zł wobec 341 mln zł rok wcześniej (+48%).
- Wolne przepływy pieniężne utrzymały się na solidnym poziomie 1,8 mld zł, nieznacznie (o 5,4%) zmniejszając się rok do roku. W trzecim kwartale br. wyniosły 639 mln zł wobec 647 mln zł przed rokiem (-1,2%).
- Nakłady inwestycyjne (CAPEX) w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. wyniosły 1,08 mld zł, co oznacza wzrost o 3,1% r/r. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz rozwój oferty DCO, w tym Maczfit, Dietly.pl, Nano, Żabka Jush i delio.
- W ciągu roku Grupa Żabka zmniejszyła wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanego EBITDA post-rent o 0,4x do poziomu 1,0x na koniec września 2025 r., wspierana solidnymi przepływami pieniężnymi i wzrostem skorygowanej EBITDA.
Podsumowanie wyników za 3Q 2025 i 9M2025
|
W mln PLN |
3Q 2025 |
3Q 2024 |
Zmiana |
9M 2025 |
9M 2024 |
Zmiana |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Przychody ze sprzedaży |
7 440 |
6 578 |
+13,1% |
20 230 |
17 726 |
+14,1% |
|
Zysk brutto ze sprzedaży |
1 514 |
1 345 |
+12,6% |
3 655 |
3 174 |
+15,2% |
|
EBITDA |
1 226 |
1 093 |
+12,2% |
2 773 |
2 472 |
+12,2% |
|
Skorygowany wynik EBITDA* |
1 279 |
1 119 |
+14,3% |
2 932 |
2 518 |
+16,5% |
|
Wynik netto |
463 |
319 |
+45,2% |
530 |
377 |
+40,5% |
|
Skorygowany wynik netto** |
505 |
341 |
+48,0% |
649 |
420 |
+54,6% |
Wybrane KPI i mierniki efektywności
(wszystkie marże obliczone na podstawie sprzedaży do klienta końcowego)
|
3Q 2025 |
3Q 2024 |
Zmiana |
9M 2025 |
9M2024 |
Zmiana |
|
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego, w mln PLN*** |
8 517 |
7 499 |
+13,6% |
23 268 |
20 392 |
+14,1% |
|
Liczba sklepów na koniec okresu w tym Rumunia |
|
|
|
12 099 122 |
10 906 26 |
+10,9% +369,2% |
|
Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) |
4,5% |
6,0% |
-1,5 p.p. |
5,5% |
8,6% |
-3,2 p.p. |
|
Nowo uruchomione sklepy (brutto) w tym Rumunia |
|
|
|
1 127 67 |
997 26 |
+13% +157,7% |
|
Marża EBITDA |
14,4% |
14,6% |
-0,2 p.p. |
11,9% |
12,1% |
-0,2 p.p. |
|
Marża skorygowanego wyniku EBITDA* |
15,0% |
14,9% |
+0,1 p.p. |
12,6% |
12,3% |
+0,3 p.p |
|
Marża zysku netto |
5,4% |
4,2% |
+1,2 p.p. |
2,3% |
1,8% |
+0,4 p.p. |
|
Marża skorygowanego zysku netto** |
5,9% |
4,5% |
+1,4 p.p. |
2,8% |
2,1% |
0,7 p.p. |
* Skorygowany wynik EBITDA obliczony jako EBITDA przed uwzględnieniem czynszów z tytułu najmu i marż obliczonych na podstawie sprzedaży do klienta końcowego
** Skorygowany wynik netto obejmuje zysk netto powiększony o korekty EBITDA, po uwzględnieniu efektu podatkowego
***Sprzedaż realizowana przez sklepy działające pod szyldem Żabka, a także przez tzw. Nowe Silniki Rozwoju. Wielkość ta nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży Spółki.
Aktualizacja strategii
Zgodnie z aktualizacją strategii opublikowaną 30 września br., Grupa Żabka planuje znaczące przyspieszenie rozwoju sieci sklepów. Cel otwarć na lata 2025–2028 został podniesiony do ponad 1 300 placówek wobec 1 300 w 2025 roku oraz 1 000 na lata 2026 - 2028 w dotychczasowych planach. W efekcie na koniec 2028 r. sieć będzie liczyła około 16 tys. sklepów, czyli o około 1 500 więcej, niż zakładano podczas debiutu na GPW. Podstawą strategii wzrostu pozostaje rozwój organiczny. Nie wyklucza to jednak fuzji i przejęć wzmacniających pozycję Grupy lub umożliwiających jej wejście na nowe rynki.
Ponadto Rada Dyrektorów zamierza rekomendować dywidendę w wysokości 50% zysku netto za rok 2025, a w kolejnych latach - dywidendę w wysokości od 50 do 70% zysku netto, w zależności od sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W dłuższym terminie Grupa nie wyklucza także programów skupu akcji własnych.