Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Żabka odnotowała w trzecim kwartale 1,28 mld zł skorygowanej EBITDA

Udostępnij

ZAB (ZABKA) utrzymuje wysokie tempo rozwoju. Na koniec trzeciego kwartału 2025 r. liczba sklepów sieci w Polsce i Rumunii wyniosła 12 099, co stanowi wzrost o prawie 11% w porównaniu do roku poprzedniego. W ramach przyspieszenia ekspansji, w 2025 r. Grupa planuje otworzyć ponad 1 300 nowych placówek w Polsce i Rumunii.

Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, sprzedaż porównywalna (LfL) zwiększyła się o 5,5% w pierwszych dziewięciu miesiącach br. Dodatkowo, wzrost sprzedaży Grupy wspierany był przez dynamiczny rozwój sieci w Polsce i Rumunii oraz rozwój biznesów cyfrowych. W efekcie, o 14,1% rok do roku wzrosły zarówno sprzedaż do klienta końcowego - osiągając blisko 23,27 mld zł, jak i skonsolidowane przychody Grupy, które wyniosły 20,23 mld zł.

Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 16,5% do 2,93 mld zł narastająco na koniec września br., co było efektem rozwoju sieci, wzrostu LfL oraz dyscypliny kosztowej. Marża skorygowanego EBITDA wzrosła o 0,3 p.p., osiągając poziom 12,6%. Z kolei korygowany zysk netto w okresie trzech kwartałów 2025 r. wyniósł 649 mln zł, co oznacza wzrost o 54,6% w porównaniu do poprzedniego roku. Przełożyło się to na wzrost marży skorygowanego zysku netto do 2,8% (wobec 2,1% rok wcześniej).

Dzięki stabilnemu generowaniu gotówki oraz konsekwentnemu obniżaniu zadłużenia, wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA post-rent obniżył się o 0,4x r/r do 1,0x na koniec trzeciego kwartału 2025 r., czyli do poziomu umożliwiającego rekomendowanie wypłaty dywidendy zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy. 

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, komentuje:

Rezultaty osiągnięte po trzech kwartałach 2025 roku dowodzą, że komunikowana podczas IPO  strategia przynosi wymierne efekty i pozwala nam z determinacją oraz konsekwencją zwiększać wartość Grupy Żabka. Utrzymujemy stabilny wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalności, wykorzystując synergie między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi. Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1 300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku. Konsekwentnie wzmacniamy pozycję Grupy Żabka jako nowoczesnego i efektywnego ekosystemu modern convenience, który odpowiada na codzienne  potrzeby klientów, wspiera zrównoważony rozwój i buduje długoterminową wartość dla akcjonariuszy.

Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer, dodaje:

Efektywny model biznesowy pozwala nam konsekwentnie umacniać pozycję i zwiększać udział w rynku, który według firmy Nielsen wyniósł 10,7% na koniec września 2025 roku. Utrzymujemy wysokie tempo ekspansji, korzystając z dużej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wykorzystując potencjał konwersji handlu tradycyjnego na nowoczesny format convenience. Nasz model biznesowy jest atrakcyjny na rynku, co skutecznie przekłada się na zainteresowanie kandydatów na franczyzobiorców. W Rumunii sieć Froo dynamicznie zwiększa skalę działalności, stając się jednym z najszybciej rozwijających się formatów convenience na rynku. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wspierają m.in. jeszcze lepsze dostosowywanie formatu naszych sklepów do preferencji klientów oraz inicjatywa SprzedawcaPRO, w ramach której m.in. sprzedawcy promują wybrane produkty przy kasach. Dodatkowo przyspieszamy rozwój DCO poprzez własne usługi kurierskie, uruchomienie usługi z obszaru fintech, oraz rozszerzając dostępność naszych usług e-grocery o nowe miasto - Wrocław.

Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka, powiedziała:

Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, które zostały osiągnięte dzięki utrzymującym się dobrym rezultatom osiąganym w ramach podstawowej działalności. Nasza efektywność operacyjna oraz rygorystyczne zarządzanie kosztami pozwoliły nam poprawić skorygowaną marżę EBITDA, pomimo niekorzystnych warunków pogodowych. Utwierdza nas to w przekonaniu o możliwości osiągnięcia umiarkowanej poprawy skorygowanej rocznej marży EBITDA w górnym zakresie przedziału 12–13%. Znacząco wzmocniliśmy również naszą strukturę kapitałową i obniżyliśmy koszty finansowania. Po udanej emisji obligacji w maju br., we wrześniu poprawiliśmy warunki finansowania poprzez wydłużenie terminów zapadalności i obniżenie marż kredytowych. W połączeniu z korzyściami podatkowymi pozwoliło nam to osiągnąć marżę zysku netto po pierwszych 9 miesiącach br. na poziomie 2,8%. Ten kierunek rozwoju dobrze pozycjonuje nas do realizacji naszych oczekiwań, z marżą skorygowanego zysku netto zbliżającą się do naszego celu 3% już w 2025 roku.  

Kluczowe informacje nt. wyników Grupy Żabka po 9M 2025 roku:

  • Przychody ze sprzedaży w trzech kwartałach 2025 r. zwiększyły się o 14,1%, do 20,23 mld zł.  Tylko w trzecim kwartale wyniosły 7,44 mld zł, co oznacza poprawę o 13,1%. Wzrost był efektem rozwoju organicznego, napędzanego solidną dynamiką LfL i rozbudową sieci sklepów Żabka w Polsce oraz dobrymi wynikami Nowych Silników Wzrostu (NGE), czyli działalności Grupy w Rumunii i kanałów cyfrowych (DCO).
  • Sprzedaż do klienta końcowego po dziewięciu miesiącach 2025 r. kształtowała się na poziomie około 23,27 mld zł, czyli o 14,1% wyższym niż rok wcześniej. W trzecim kwartale wzrosła o 13,6%, do niemal 8,52 mld zł.
  • Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w 2025 roku, sprzedaż porównywalna LfL wzrosła o 5,5%, a w samym trzecim kwartale zwiększyła się o 4,5%. Dynamikę wspierały ulepszona oferta produktowa, szczególnie w segmencie dań gotowych (QMS).
  • Dzięki utrzymującemu się dynamicznemu wzrostowi sprzedaży oraz wdrożonym programom efektywności kosztowej, skorygowany wynik EBITDA w trzecim kwartale zwiększył się o 14,3% rok do roku, do poziomu 1,28 mld zł. W ciągu dziewięciu miesięcy br. wynik ten wzrósł o 16,5%, do 2,93 mld zł. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła do 15% w trzecim kwartale (wobec 14,9% rok wcześniej) oraz 12,6% po trzech kwartałach (12,3% rok wcześniej).
  • Grupa Żabka zwiększyła udziały rynkowe, umacniając pozycję największej sieci convenience w Europie. W ciągu dziewięciu miesięcy 2025 r. otwarto 1 127 nowych sklepów, o 130 więcej niż w tym samym okresie 2024 r. W efekcie na koniec września działało już 12 099 placówek w Polsce i Rumunii, o 11% więcej niż przed rokiem. Zgodnie ze zaktualizowanymi planami ekspansji, Grupa Żabka ocenia potencjał połączonych rynków polskiego i rumuńskiego na blisko 27 000 sklepów. 
  • Segment NGE, obejmujący biznesy cyfrowe oraz działalność w Rumunii, osiągnął w okresie 9 miesięcy 2025 r. sprzedaż do klienta końcowego w wysokości około 1,12 mld zł, co oznacza wzrost o 42,5% w ujęciu rocznym. Od startu w maju 2024 r. do końca września br. sieć Froo rozwinęła się do 122 placówek, z czego 67 sklepów otwartych zostało w trzech kwartałach 2025 r. Biznesy DCO osiągnęły dodatni wynik EBITDA, głównie dzięki lepszym rezultatom w obszarach e-grocery i cateringu dietetycznego (D2C).
  • Skorygowany zysk netto w trzech kwartałach 2025 r. wyniósł 649 mln zł, co oznacza wzrost o 54,6% w porównaniu do poprzedniego roku. W trzecim kwartale kształtował się na poziomie 505 mln zł wobec 341 mln zł rok wcześniej (+48%).
  • Wolne przepływy pieniężne utrzymały się na solidnym poziomie 1,8 mld zł, nieznacznie (o 5,4%) zmniejszając się rok do roku. W trzecim kwartale br. wyniosły 639 mln zł wobec 647 mln zł przed rokiem (-1,2%).
  • Nakłady inwestycyjne (CAPEX) w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. wyniosły 1,08 mld zł, co oznacza wzrost o 3,1% r/r. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz rozwój oferty DCO, w tym Maczfit, Dietly.pl, Nano, Żabka Jush i delio.
  • W ciągu roku Grupa Żabka zmniejszyła wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanego EBITDA post-rent o 0,4x do poziomu 1,0x na koniec września 2025 r., wspierana solidnymi przepływami pieniężnymi i wzrostem skorygowanej EBITDA.

Podsumowanie wyników za 3Q 2025 i 9M2025

W mln PLN

3Q 2025

3Q 2024

Zmiana

9M 2025

9M 2024

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

7 440

6 578

+13,1%

20 230

17 726

+14,1%

Zysk brutto ze sprzedaży

1 514

1 345

+12,6%

3 655

3 174

+15,2%

EBITDA

1 226

1 093

 +12,2%

2 773

2 472

+12,2%

Skorygowany wynik EBITDA*

1 279

 1 119

+14,3%

2 932

2 518

+16,5%

Wynik netto

463

319

+45,2%

530

377

+40,5%

Skorygowany wynik netto**

505

341

+48,0%

649

420

+54,6%

Wybrane KPI i mierniki efektywności

(wszystkie marże obliczone na podstawie sprzedaży do klienta końcowego)

 

3Q 2025

3Q 2024

Zmiana

9M 2025

9M2024

Zmiana

Skonsolidowana sprzedaż

do klienta końcowego, w mln PLN***

8 517

7 499

+13,6%

23 268

20 392

+14,1%

Liczba sklepów na koniec okresu

w tym Rumunia

 

 

 

12 099

122

10 906

26

+10,9%

+369,2%

Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL)

4,5%

6,0%

-1,5 p.p.   

5,5%

8,6%

-3,2 p.p.

Nowo uruchomione sklepy (brutto)

w tym Rumunia

 

 

 

1 127

67

997

26

+13%

+157,7%

Marża EBITDA

14,4%

14,6%

 -0,2 p.p.

11,9%

12,1%

-0,2 p.p.

Marża skorygowanego wyniku EBITDA*

15,0%

14,9%

+0,1 p.p.

12,6%

12,3%

+0,3 p.p

Marża zysku netto

5,4%

4,2%

+1,2 p.p.

2,3%

1,8%

+0,4 p.p.

Marża skorygowanego zysku netto**

5,9%

4,5%

+1,4 p.p.

2,8%

2,1%

0,7 p.p.

* Skorygowany wynik EBITDA obliczony jako EBITDA przed uwzględnieniem czynszów z tytułu najmu i marż obliczonych na podstawie sprzedaży do klienta końcowego

** Skorygowany wynik netto obejmuje zysk netto powiększony o korekty EBITDA, po uwzględnieniu efektu podatkowego

***Sprzedaż realizowana przez sklepy działające pod szyldem Żabka, a także przez tzw. Nowe Silniki Rozwoju. Wielkość ta nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży Spółki. 

Aktualizacja strategii

Zgodnie z aktualizacją strategii opublikowaną 30 września br., Grupa Żabka planuje znaczące przyspieszenie rozwoju sieci sklepów. Cel otwarć na lata 2025–2028 został podniesiony do ponad 1 300 placówek wobec 1 300 w 2025 roku oraz 1 000 na lata 2026 - 2028 w dotychczasowych planach. W efekcie na koniec 2028 r. sieć będzie liczyła około 16 tys. sklepów, czyli o około 1 500 więcej, niż zakładano podczas debiutu na GPW. Podstawą strategii wzrostu pozostaje rozwój organiczny. Nie wyklucza to jednak fuzji i przejęć wzmacniających pozycję Grupy lub umożliwiających jej wejście na nowe rynki.

Ponadto Rada Dyrektorów zamierza rekomendować dywidendę w wysokości 50% zysku netto za rok 2025, a w kolejnych latach - dywidendę w wysokości od 50 do 70% zysku netto, w zależności od sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W dłuższym terminie Grupa nie wyklucza także programów skupu akcji własnych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus