Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dr. Miele Cosmed Group: Wyniki odzwierciedlają sytuację na rynku

Udostępnij

Sprzedaż na rynku niemieckim oraz na rynkach eksportowych rośnie rok do roku, jednak tempo wzrostu w całej Grupie Kapitałowej pozostaje poniżej jej oczekiwań. Dynamika przychodów skonsolidowanych DMG (DMGROUP) za dziewięć miesięcy 2025 roku wyniosła 3% r/r.

Zauważony w poprzednim kwartale wolniejszy niż planowany wzrost przychodów widoczny jest także w ostatnich miesiącach. Wysoce konkurencyjny rynek Polski znajduje się pod silną presją i w nierównowadze spowodowanej nadpodażą produktów przy nieznacznie odradzającym się popycie konsumpcyjnym. Rosnąca sprzedaż na rynku niemieckim oraz w eksporcie równoważy niższe niż planowane wyniki na rynku krajowym.

„Po doskonałych wynikach ubiegłorocznych oczekiwaliśmy większej dynamiki wzrostów w tym roku. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 36,3 mln zł za 9M’25 wobec 48,0 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku (spadek o 11,7 mln zł r/r) na co główny wpływ miały: niższa niż planowana sprzedaż na rynku polskim, wzrost cen surowców oraz kosztów operacyjnych, w tym wynagrodzeń. To wciąż dobry rezultat, choć znacznie poniżej naszych oczekiwań. Wyniki odzwierciedlają sytuację na rynku, gdzie obserwujemy spadek średniego koszyka zakupowego w naszych kategoriach produktowych oraz zmiany strukturalne rynku detalicznego na korzyść największych detalistów, ze szczególnym uwzględnieniem dyskontów. Wnikliwie monitorujemy rynek, który ze swojej natury jest cykliczny i podatny na zmiany konsumenckich preferencji oraz uwarunkowań makroekonomicznych. Aktywnie odpowiadamy na nowe wyzwania inwestując w rozwój naszych marek (Kret, Bobini, Sofin, Apart) i umacniając ich pozycję w poszczególnych kategoriach” - skomentowała Magdalena Miele, Prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Mimo spadku zysków, Grupa Kapitałowa konsekwentnie realizuje inwestycje, które mają przynieść długoterminową poprawę rentowności. W ostatnim czasie przeznaczone zostało 17 mln zł na rozbudowę mocy produkcyjnych, automatyzację oraz zwiększenie zaplecza magazynowego, co powinno przełożyć się na poprawę efektywności kosztowej. Aż 73% tej kwoty zainwestowano w Niemczech, gdzie zakład produkcyjny w Stadtilm obsługuje rosnące rynki Europy Zachodniej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus