| tys. zł | 3 kwartały 2024 | 3 kwartały 2025 | dynamika r/r |
|---|---|---|---|
| I. Przychody ze sprzedaży | 303 293 | 316 049 | 4% |
| II. Wynik z działalności operacyjnej | 42 957 | 44 613 | 4% |
| III. Wynik przed opodatkowaniem | 42 278 | 45 448 | 7% |
| IV. EBITDA | 46 867 | 49 790 | 6% |
| V. Wynik netto | 32 993 | 36 301 | 10% |
| VI. Inne całkowite dochody | -123 | 0 | -100% |
| VII. Łączne całkowite dochody | 32 870 | 36 301 | 10% |
| VIII. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej | -24 775 | -18 000 | |
| IX. Przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej | -3 271 | -6 637 | |
| X. Przepływy pieniężne z działalności finansowej | -11 347 | -14 537 | |
| XI. Przepływy pieniężne razem | -39 393 | -39 174 | |
| XII. Średnioważona liczba akcji (w szt.) | 22 133 000 | 22 133 000 | |
| XIII. Zysk netto na jedną akcję (PLN (EUR)/szt) | 1,49 | 1,64 | 10% |
| 31.12.2024 | 30.09.2025 | ||
| XVII. Aktywa trwałe | 125 625 | 129 753 | 3% |
| XVIII. Aktywa obrotowe | 187 126 | 230 382 | 23% |
| XIX. Aktywa razem | 312 751 | 360 135 | 15% |
| XX. Zobowiązania długoterminowe | 28 968 | 28 195 | -3% |
| XXI. Zobowiązania krótkoterminowe | 54 579 | 58 376 | 7% |
| XXII. Kapitał własny | 246 983 | 273 564 | 11% |
Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
Strategicznym celem rozwoju Grupy Arlen jest osiągnięcie pozycji lidera wśród europejskich producentów specjalistycznej odzieży ochronnej.
Bieżący rok jest pod wieloma względami rokiem dynamicznego rozwoju i nowych wyzwań. W omawianym okresie Grupa koncentrowała się na innowacyjności technologicznej i efektywności kosztowej wytwarzanych wyrobów oraz wzroście sprzedaży poprzez poszerzanie oferty produktowej, jaki i kontynuację ekspansji na rynkach europejskich.
Naszym celem jest zaoferowanie klientowi pełnej palety produktów w kategorii specjalistycznej odzieży ochronnej i wyposażenia indywidualnego. W ostatnich miesiącach Grupa z sukcesem weszła na rynek obuwia dla służb mundurowych wygrywając przetargi dla Wojsk Specjalnych. Zarząd planuje udział w kolejnych przetargach w tym segmencie rynku. Spółka pracuje również nad rozwojem oferty w obszarze kamizelek taktycznych opartych o innowacyjne rozwiązanie elastycznej płyty ceramicznej. Ten unikatowy produkt w ocenie Zarządu ma potencjał sprzedażowy w kraju i zagranicą. W opracowaniu pozostają dzianiny przeznaczone na wysoce zaawansowaną technicznie bieliznę termoaktywną, które będą mogły być stosowane zarówno w wyrobach mundurowych, jak i na rynku komercyjnym.
W ramach ekspansji zagranicznej, Spółka zamierza kontynuować współpracę z dotychczasowymi partnerami i pozyskiwać nowych tworząc konsorcja, celem ubiegania się o zamówienia lub przetargi dotyczące asortymentu, który dotychczas nie był główną specjalizacją Grupy. Obecnie spółka prowadzi rozmowy o potencjalnej współpracy z kilkoma podmiotami w kraju i zagranicą.
Zarząd może także rozważyć możliwość nabycia podmiotów działających na zagranicznych rynkach, w szczególności firm produkcyjno-handlowych posiadających aktywa produkcyjne średniej wielkości, z ugruntowaną pozycją i historią na rynku danego kraju. Interesuje nas partnerstwo wspólnych celów i wartości, które będzie można przekuć na sukcesy biznesowe.
Efekty intensywnych działań biznesowych spółki w br. przełożyły się już na wygraną dwóch prestiżowych przetargów zagranicznych, tj. dla Federalnej Policji Belgijskiej (6-letnia ramowa umowa) oraz przetargu dla litewskiej Państwowej Służby Ochrony Granic. Dzięki wieloletniej obecności na rynkach zagranicznych Grupa posiada referencje od swoich klientów. Dodatkowo, własne moce produkcyjne zlokalizowane na terenie Unii Europejskiej, pozwalają na terminową produkcję określonej jakościowo przez zamawiającego odzieży ochronnej w dużej skali i stanowią istotną przewagę konkurencyjną potwierdzoną w przetargach. Zarząd pracuje nad kolejnymi projektami z tego obszaru i ma nadzieję na wzrost liczby projektów zagranicznych w perspektywie długoterminowej.
Grupa ARL (ARLEN) zamierza kontynuować rozwój i ubiegać się o zamówienia na rynku europejskim. W ostatnich miesiącach Spółka prowadziła intensywną aktywność targową. Arlen był wystawcą na targach branżowych w Düsseldorfie, Luksemburgu oraz na targach Milipol w Paryżu. W ramach aktywności targowych Spółka odbyła ponad 100 spotkań biznesowych z przedstawicielami międzynarodowych firm i jednostek publicznych. Nawiązane relacje przełożą się na portfel zleceń Grupy. W planach na przyszły rok są również targi Enforce Tac w Norymberdze oraz Targi MSPO Kielce.
Sukcesy biznesowe Arlenu znalazły swoje potwierdzenie w wynikach finansowych za okres I-III kw. 2025 r. Przychody Grupy w omawianym okresie wyniosły 316 049 tys. zł tj. 4,2% wzrostu rdr. Wzrost przychodów Grupy jest pochodną stabilnej sprzedaży w kraju i rosnącej sprzedaży eksportowej, gdzie zanotowano wzrost o 100% rdr, w tym na terenie Unii Europejskiej o 98,9% rdr oraz poza Unię Europejską o 101,6% rdr.
W I-III kw. br. EBITDA Grupy ukształtowała się na poziomie 49 790 tys. zł, tj. 6,2% więcej rdr. Marża EBITDA wyniosła 15,8%. Zysk operacyjny wyniósł 44 613 tys. zł wobec 42 957 tys. zł w analogicznym okresie 2024 r. W omawianym okresie Grupa zanotowała wzrost kosztów działalności operacyjnej spowodowany głównie wzrostem zużycia materiałów i energii o 14% rdr, powiązanych ze wzrostem sprzedaży, a także wzrostem amortyzacji o 31% rdr na skutek oddania do użytku inwestycji z lat wcześniejszych. Ponadto, w omawianym okresie Grupa poniosła koszty przeprowadzenia oferty publicznej akcji, a także intensywnych działań w obszarze ekspansji zagranicznej (m.in. targi). W I-III kw. br. zysk netto wyniósł 36 301 tys. zł, co daje 10% wzrostu rdr. Grupa dysponuje ponad 77 mln zł gotówki, co zabezpiecza bieżące potrzeby operacyjne.
Na dzień 30 września 2025 roku portfel zamówień Spółki z tytułu przetargów publicznych wynosił ok. 433 mln zł netto wraz z opcjami. Na dzień sporządzenia niniejszego raportu Spółka szacuje wartość portfela zamówień z tytułu przetargów publicznych na kwotę około 398 mln zł netto, co jest związane z nieaktywowaniem opcji przez zamawiających z niektórych kontraktów (z uwagi na upływ terminów kontraktowych i krótki okres pozostały do zakończenia realizacji tych kontraktów).
Uprzednio zakładana szacowana na 26% dynamika wzrostu skonsolidowanych przychodów Grupy Arlen w 2025 roku w odniesieniu do 2024 roku pozostaje pod presją tych niezależnych od Spółki czynników mogących prowadzić do jej nieosiągnięcia. W ramach uzupełnienia portfela projektów na bieżący rok, Spółka podejmuje działania mające na celu pozyskiwanie nowych zamówień w ramach postępowań przetargowych. W ostatnich miesiącach br. Spółka kończy także realizację znaczących projektów w kraju, co – niezależnie od wyłączeń związanych z opcjami kontraktowymi – powinno pozytywnie przełożyć się na poziom przychodów w całym roku. Równocześnie podkreślenia wymaga fakt, że w omawianym okresie Spółka prowadziła świadomą politykę z konsekwentną alokacją mocy produkcyjnych dla perspektywicznych projektów, co zaowocowało 100% wzrostem sprzedaży zagranicznej. Zarząd ma nadzieję, że prowadzone działania przełożą się długoterminowo na wzrost portfela Spółki.
Dziś Arlen jest wiodącym na rynku polskim oraz jednym z kilku największych europejskich dostawców specjalistycznej odzieży ochronnej dla służb mundurowych. Spółka należy do nielicznego grona wysoce zaawansowanych technologicznie producentów w branży w Europie zarówno w obszarze wytwarzania wyrobów gotowych, jak i samego procesu produkcyjnego realizowanego w oparciu o nowoczesną bazę produkcyjną. Patrząc na dynamicznie rosnące zainteresowanie produktami Spółki w kraju i zagranicą, Zarząd podejmuje działania w celu rozbudowy zaplecza produkcyjnego. W okresie I-III kw. br. Spółka przeznaczyła ponad 13 mln zł na inwestycje w rozbudowę zakładów produkcyjnych w Żyrardowie i Tarnowie. Mamy nadzieję wykorzystać ten potencjał w kolejnych latach.
Szanowni Państwo, bieżący rok to dynamiczny rozwój i nowe wyzwania. W ostatnich dniach do składu Rady Nadzorczej Arlenu dołączył przedstawiciel inwestorów instytucjonalnych. Jestem przekonany, że nowy członek Rady wzmocni kompetencje organu nadzorczego, co przyczyni się do dalszego rozwoju firmy. Z serdecznymi podziękowaniami dla naszych klientów, partnerów biznesowych i inwestorów, a także pracowników za współpracę w tym wyjątkowym dla wszystkich czasie, łączę wyrazy szacunku.
Andrzej Tabaczyński, Prezes Zarządu