Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ponad 30% wzrostu zysku netto ATM Grupy w III kwartale 2025 r.

Udostępnij

ATG (ATMGRUPA) wyraźnie zwiększyła przychody i zyski z produkcji treści filmowych i telewizyjnych, notując mocny wzrost wyników skonsolidowanych nie tylko za trzeci kwartał 2025 roku, ale także narastająco za okres styczeń-wrzesień br.

Skonsolidowane przychody ATM Grupy, największego niezależnego producenta treści audiowizualnych w Polsce, w trzech kwartałach 2025 wzrosły o 29% rdr, do 244 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 32% rdr, do 41,7 mln zł, wynik EBITDA – o 83% rdr, do 91,2 mln zł (w tym wzrost amortyzacji aktywów filmowych i programowych o 30,1 mln zł rdr), a zysk netto przekroczył 31 mln zł (+29% rdr). Bardzo udany był również sam trzeci kwartał, w którym dynamiki wzrostu były jeszcze wyższe – przychody wzrosły o ponad połowę, przekraczając 118 mln zł, wynik EBITDA powiększył się o 116% rdr, do 59,4 mln zł, a zysk netto był wyższy o 32% rdr, rosnąc do 19 mln zł.

Generujemy bardzo dobre wyniki, a nasze atuty biznesowe przekładają się na długoterminową trajektorię wzrostu. Konsekwentnie realizujemy projekty produkcyjne i rozszerzamy skalę działalności. Wśród najważniejszych wydarzeń na pewno trzeba zauważyć, że w trzecim kwartale br. odbyła się  premiera  serialu Breslau, na platformie Disney+, a także premiera serialu Drelich,  w paśmie primetime TVP1 oraz na platformie vod.tvp.pl, przy czym drugi z tytułów jeszcze nie był widoczny w naszych wynikach - komentuje Przemysław Kmiotek, Prezes Zarządu ATM Grupa S.A.

- Obie produkcje zostały wysoko ocenione przez widzów i użytkowników platform ze względu na ich jakość i angażujące historie. Serial Breslau przez cztery tygodnie był najpopularniejszym serialem na platformie Disney+, a średnia oglądalność odcinka serialu Drelich wyniosła blisko 1,2 mln widzów. Oba seriale są również doceniane przez ekspertów, nominowane do nagród w konkursach dedykowanych produkcjom serialowym. Z kolei Awantura o kasę, teleturniej produkowany przez ATM dla Telewizji Polsat otrzymał Telekamerę 2025, wygrywając w kategorii Format Rozrywkowy. Obecnie przygotowujemy kolejne projekty serialowe i formaty oraz pracujemy nad rozwojem nowych obszarów biznesowych związanych z produkcją treści audiowizualnych. Kompleksowość i jakość usług ATM w połączeniu z kreatywnością zespołów produkcyjnych jest obecnie największym naszym atutem w relacjach z partnerami i klientami – dodaje Urszula Piasecka, Wiceprezeska Zarządu ATM Grupa S.A.

Patrząc na strukturę przychodów za trzy kwartały br., za blisko 93% wpływów odpowiadały dwa podstawowe obszary biznesowe: produkcja audiowizualna (174,2 mln zł, 71,3%) oraz zarządzanie aktywami produkcyjnymi (52,6 mln zł, 21,5%). Sam segment produkcji treści odpowiadał za blisko 72% skonsolidowanego zysku netto.  

- Nasz core-business związany jest z produkcją treści audiowizualnych, a do wypracowywanej nadwyżki finansowej dokłada się też tradycyjnie działalność deweloperska. Inwestujemy w rozwój, ale jednocześnie potrafimy rokrocznie od ponad 20 lat wypłacać dywidendę. Pomimo przekazania akcjonariuszom 22 mln zł dywidendy za zeszły rok i około 20 mln zł wydatków na nowy budynek spółki ATM System, posiadaliśmy na koniec września blisko 46 mln zł nadwyżki finansowej. Nie wypłaciliśmy dywidendy zaliczkowej za bieżący rok, ale jako Zarząd mamy intencję co do wypłaty dywidendy całościowej, a decyzje w tej sprawie podejmiemy po zamknięciu roku obrotowego – wskazuje Emil Dłużewski, Członek Zarządu ATM Grupa S.A.

Na wspomnianą nadwyżkę finansową ATM Grupy w skonsolidowanym bilansie na koniec III kwartału 2025 roku składało się 21,5 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów oraz 24,4 mln zł pozostałych aktywów finansowych, służących zagospodarowaniu nadwyżki gotówkowej (depozyty bankowe i udzielone pożyczki). Implikuje to potencjalną wartość wskaźnika dług netto do EBITDA wyraźnie w strefie ujemnej (Grupa dysponuje nadwyżką środków finansowych nad zobowiązaniami finansowymi).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus