Grupa cyber_Folks, właściciel m.in. Shopera, Apilo i SellIntegro wraz z Syliusem – wiodącym rozwiązaniem open source dla dużych europejskich e-commerce, ogłaszają podpisanie porozumień dotyczących nabycia PrestaShop – jednej z największych na świecie platform open-source dla e-commerce. Transakcja ta stanowi przełomowy etap w rozwoju Grupy i jednocześnie istotny moment dla europejskiego rynku technologii handlu internetowego. Dzięki połączeniu skali działalności, zasięgu geograficznego oraz kompetencji wszystkich trzech organizacji cyber_Folks buduje jeden z największych w Europie ekosystemów technologii e-commerce.
PrestaShop obsługuje 230 tys. aktywnych sklepów na całym świecie, które w 2024 roku wygenerowały 22 mld euro GMV. Sylius wspiera większe i bardziej złożone projekty (klasy Enterprise i mid-market) o łącznej wartości sprzedaży (GMV) szacowanej na ok. 7 mld euro rocznie. Po włączeniu obu podmiotów do ekosystemu CBF (CYBERFLKS) ączna wartość GMV wyniesie około 35 mld euro, co plasuje Grupę w gronie jednego z największych operatorów e-commerce w Europie, o skali porównywalnej z europejską działalnością Shopify.
- cyber_Folks wchodzi do pierwszej ligi światowego e-commerce. Po przejęciu PrestaShop Europa zyskuje gracza, który może być porównywany do Shopify pod względem skali działania na tym rynku. Jako Grupa osiągamy ok. 35 mld euro GMV, czego dotąd nie dokonała żadna firma technologiczna z naszego regionu. Synergia z Syliusem wzmacnia ten efekt, ponieważ otwiera nam drogę do segmentu największych projektów Enterprise oraz rynku composable commerce, który rozwija się obecnie najszybciej w globalnym handlu internetowym. Warto dodać, że udziałowcy Syliusa – Damian Murawski i Mikołaj Król – wspólnie z nami będą rozwijać obie platformy – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Połączenie SHO (SHOPER), PrestaShop i Syliusa pozwala Grupie zaoferować najpełniejszy na rynku zestaw technologii dla handlu internetowego. Integracja modelu SaaS, reprezentowanego przez Shopera, z modelem open-source PrestaShop oraz z architekturą headless Syliusa tworzy kompletną drabinę produktową dla merchantów na każdym etapie rozwoju. Grupa może obsługiwać zarówno mikroprzedsiębiorstwa rozpoczynające sprzedaż online, dynamicznie rosnące sklepy średniej wielkości, jak i zaawansowane projekty wymagające pełnej personalizacji, rozbudowanych integracji oraz zgodności z najbardziej wymagającymi procesami w segmencie Enterprise, w tym, te funkcjonujące w najbardziej złożonych modelach sprzedażowych, takich jak handel hurtowy czy sprzedaż w modelu własnego marketplace.
Tak szeroka oferta, wzbogacona o komplementarne usługi — integracje z innymi kanałami sprzedaży, płatnościami i narzędziami komunikacji — tworzy spójny ekosystem odpowiadający na różnorodne potrzeby klientów. Umożliwia płynne migracje między rozwiązaniami, pozwalając firmom rozwijać się w ramach Grupy. Dzięki temu rośnie retencja, a jednocześnie pojawiają się nowe strumienie przychodów.
Firmy uzupełniają się nie tylko technologicznie, ale i geograficznie. Grupa cyber_Folks, dzięki transakcji, otwiera się na rynki Europy Zachodniej oraz wzmacnia pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na globalnych rynkach, na których obecna była Grupa Vercom. Najważniejszymi rynkami PrestaShop są: Francja, Hiszpania, Włochy, USA i Wielka Brytania, natomiast w przypadku Syliusa są to: Francja, USA, Włochy, Polska oraz Niemcy.
Sylius dodatkowo rozszerza możliwości technologiczne Grupy. Jego architektura headless (oddzielenie silnika sklepu od wyglądu strony) i podejście composable commerce (elastyczność wynikająca ze składania modułów według potrzeb) stanowią standard dla najbardziej zaawansowanych projektów na rynku globalnym. Zespół Syliusa posiada wieloletnie doświadczenie w budowie oprogramowania open-source, w skalowaniu rozwiązań Enterprise oraz w zarządzaniu społecznością programistyczną. Kompetencje te umacniają cyber_Folks w zakresie rozwoju platform, integracji i produktów AI oraz wzmacniają jej zdolność do świadczenia usług na rynkach o najwyższych wymaganiach technologicznych.
– Transakcja to nie tylko wejście na nowe rynki i dostęp do zaawansowanych technologii, lecz także ludzie, którzy stanowią dla nas ogromną wartość. To kolejna – po MailerLite – inwestycja otwierająca nam drzwi do międzynarodowych rynków oraz do zespołów potrafiących skutecznie na nich działać. Kapitał ludzki od zawsze jest dla nas bezcenny i pozostaje jednym z fundamentów naszego rozwoju – dodaje Jakub Dwernicki.
Przejęcia PrestaShop i włączenie w inicjatywę Syliusa otwierają również znaczący potencjał synergii w obszarze cross-sell i upsell. Integracje Apilo i Sellintegro umożliwiają monetyzację rosnącego zapotrzebowania sklepów na łączenie się z marketplace’ami, systemami ERP, operatorami logistycznymi i narzędziami marketingowymi. Jednocześnie platforma komunikacyjna Vercom wzmacnia ofertę Grupy w obszarze komunikacji transakcyjnej i marketing automation, co zwiększa możliwości wzrostu sklepów działających w ekosystemie.
- PrestaShop posiada ogromną bazę klientów i partnerów. Łączymy tę skalę z naszym hostingiem, integracjami Apilo i Sellintegro, rozwiązaniami AI oraz narzędziami komunikacyjnymi. Synergia tych elementów pozwala nam skutecznie rozwijać działalność w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Południowej, a jednocześnie wzmacniać naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej – podkreśla prezes cyber_Folks.
W strukturze Grupy znajdzie się także jeden z największych globalnych marketplace’ów modułów e-commerce i rozwiązań komunikacyjnych z bezpośrednim dostępem do ponad 200 tys. merchantów. Tworzy to nowe strumienie przychodów z prowizji oraz umożliwia globalną monetyzację rozwiązań tworzonych przez Grupę cyber_Folks. Połączenie technologii PrestaShop i Sylius z narzędziami cyber_Folks, Shopera i Vercomu tworzy infrastrukturę zdolną do rozwijania kolejnej generacji rozwiązań e-commerce opartych na AI.
- Dzięki wrześniowej emisji akcji, z której pozyskaliśmy ponad 200 mln zł, jesteśmy w stanie działać szybko i zdecydowanie, realizując przejęcie PrestaShop. Zaufanie inwestorów dało nam solidny kapitał do dalszego wzrostu, a wsparcie finansowania bankowego dodatkowo zwiększa skalę naszych możliwości. Połączenie elastyczności kapitałowej i dyscypliny finansowej pozwala nam wykorzystywać najlepsze okazje rynkowe – mówi Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.
Akwizycja PrestaShop w porozumieniu z Syliusem umacniają cyber_Folks jako jednego z największych na kontynencie dostawców technologii e-commerce.