LPP nieustannie umacnia swoją pozycję na rynkach Europy Środkowo - Wschodniej i Azji Centralnej. Kolejnym krajem, w którym spółka rozpoczyna działalność, jest Gruzja - 46. rynek w portfolio firmy. Wejście marki Sinsay do Tbilisi stanowi naturalną kontynuację zwiększania zasięgu Grupy na rynkach zagranicznych. Rok 2025 przynosi spółce rekordową liczbę debiutów, potwierdzając skalę i konsekwencję realizowanej ekspansji.
Obecność marki Sinsay w Gruzji to kolejny krok w systematycznie realizowanej strategii LPP, skoncentrowanej na wzmacnianiu działalności spółki za granicą. Po niedawnym debiucie w Azerbejdżanie, następnym etapem rozwoju Grupy na Kaukazie jest wejście na rynek gruziński. Decyzja o tym kierunku wpisuje się w kluczowe założenia LPP, wykorzystując potencjał obszarów o rosnącym znaczeniu handlowym. Otwarcia w nowych lokalizacjach potwierdzają dynamiczne tempo wzrostu firmy oraz wzmacniają jej pozycję i rozpoznawalność w tym istotnym regionie.
– Wejście na rynek gruziński zamyka intensywny rok ekspansji i stanowi ważny krok w zwiększaniu obecności LPP na rynkach zagranicznych. Gruzja to dla nas perspektywiczny kierunek, w którym widzimy przestrzeń do budowania skali działania i długoterminowego wzrostu marki Sinsay. Jesteśmy przekonani, że nasz model biznesowy oparty m.in. na rozumieniu potrzeb konsumentów pozwoli nie tylko skutecznie umocnić pozycję w tym regionie, ale też konsekwentnie rozwijać ofertę odpowiadającą oczekiwaniom lokalnych klientów – mówi Mariusz Langwiński, Sinsay Retail Sales & Development Director w LPP.
Strategiczne położenie Gruzji na styku Europy Wschodniej i Azji Zachodniej oraz rola Tbilisi jako dynamicznie rozwijającego się ośrodka ekonomicznego czynią ten kraj jednym z najbardziej obiecujących rynków handlu detalicznego w regionie. Stabilny wzrost gospodarczy, zwiększające się dochody gospodarstw domowych i poszerzająca się klasa średnia wspierają dynamiczny rozwój nowoczesnego sektora retail, który stanowi już ponad 20 proc. wszystkich zarejestrowanych firm w Gruzji. Jednocześnie rosnący udział kategorii odzież i obuwie w koszyku konsumenckim oraz umiarkowana inflacja wskazują na zwiększające się zainteresowanie ofertą modową w tym regionie.
Intensywnie postępująca ekspansja centrów handlowych jednocześnie potwierdza, że rynek detaliczny zmierza w kierunku nowoczesnych, dostępnych lokalizacji. To tworzy dogodne warunki dla marek takich jak Sinsay, oferujących klientom atrakcyjną ofertę w segmencie codziennej, przystępnej cenowo mody. Młoda struktura demograficzna kraju liczącego blisko 3,7 mln mieszkańców, a także konsekwentny wzrost wydatków konsumenckich dodatkowo wzmacniają potencjał tego rynku.
Pierwszy salon Sinsay w Gruzji został otwarty 12 grudnia w centrum handlowym Tbilisi East Point, gdzie marka zajmuje 903 m² nowoczesnej przestrzeni handlowej. East Point to jedno z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w Tbilisi. Oferuje ponad 150 sklepów, w tym wiele marek odzieżowych, co przyciąga zróżnicowane i liczne grono klientów. Dzięki połączeniu funkcji handlowych, rozrywkowych i gastronomicznych obiekt generuje wysoki ruch, docierając zarówno do mieszkańców stolicy, jak i okolicznych miejscowości, co stwarza markom takim jak Sinsay sprzyjające warunki do szybkiego budowania rozpoznawalności. W planach spółka ma też kolejne otwarcia w Gruzji – w styczniu 2026 roku Sinsay zadebiutuje w Rustavi, oferując klientom 825 m² powierzchni sprzedażowej, a następnie w Telavi, gdzie otwarty zostanie sklep o wielkości 972 m². Do końca 2026 r. Grupa planuje otworzyć w Gruzji około 10 salonów stacjonarnych.
– Planowane w najbliższym czasie otwarcia w Gruzji wyznaczają dla nas kluczowy etap budowania obecności marki Sinsay w tym kraju. Tegoroczne wejścia na 6 nowych rynków, w tym na 2 z nich w ciągu jednego miesiąca potwierdzają, że 2025 rok jest dla nas okresem bezprecedensowej skali ekspansji. Wyniki osiągnięte w ostatnich miesiącach pokazują dynamikę, z jaką się dziś rozwijamy. To utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek działań ma solidne fundamenty, a zespoły LPP skutecznie realizują ambitne plany na rynkach międzynarodowych – podkreśla Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.
W 2025 roku Grupa LPP odnotowała najwyższą w swojej historii skalę wzrostu rozwoju na rynkach zagranicznych. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy spółka zadebiutowała na sześciu nowych rynkach, rozpoczynając działalność również w Kosowie, Albanii, Uzbekistanie, Azerbejdżanie i Mołdawii. Tak wysoka dynamika potwierdza skuteczność realizowanej przez spółkę strategii i jej zdolność do konsekwentnego zwiększania zasięgu międzynarodowego.