Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cyfrowy Polsat: Reklama TV wzrośnie w średnim jednocyfrowym tempie w 2016 r.

Udostępnij

Wzrost całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu ukształtuje się w tym roku w w średnim jednocyfrowym tempie wobec wzrostu o 4,6% w ub.r., wynika z prognozy Cyfrowego Polsatu, przedstawionej przez członka zarządu spółki (oraz Telewizji Polsat) Macieja Steca.

"Zarówno czwarty kwartał, jak i cały 2015 rok był bardzo udany dla Telewizji Polsat. W obydwu tych okresach i kanał główny Polsat, i cała Grupa Polsat były liderami oglądalności w tak istotnej z punktu widzenia biznesowego grupie komercyjnej. Miało to bezpośrednie przełożenie na dynamiczny wzrost naszych przychodów reklamowych, które rosły blisko dwa razy szybciej niż rynek - w tempie 10,9% w ostatnim kwartale roku i 8,6% w całym 2015 roku. W 2016 roku oczekujemy wzrostu całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w średnim jednocyfrowym tempie" - powiedział Stec, cytowany w komunikacie.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w zeszłym roku niemal dwa razy szybciej (8,6%) niż rynek (4,6%) i wyniosły 1,04 mld zł, co zapewniło grupie udział w rynku reklamy TV wynoszący 26,1% (wobec 24,9% rok wcześniej), podano także w materiale.

Udział w oglądalności całej grupy wzrósł w ub.r. do 24,8% z 24,5% w 2014 r., zaś samego kanału głównego Polsat - zmniejszył się w tym okresie do 13,2% z 13,7%. Udział kanałów tematycznych wzrósł w 2015 r. do 11,6% z 10,9% rok wcześniej.

"Wyważone planowanie oferty programowej naszych stacji oraz umiejętność efektywnego wykorzystania rosnących wyników oglądalności przyniosły 10-procentowy wzrost przychodów i EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w czwartym kwartale poprzedniego roku. Obserwowaliśmy bardzo pozytywny efekt poczynionych inwestycji programowych w kanały TV4 i TV6 oraz dodatkowe licencje sportowe i filmowe. Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost wyniku i marży EBITDA także w całym 2015 roku, co niezmiennie jest zasługą prowadzenia zrównoważonej polityki programowej i inwestycyjnej" - skomentowała członek zarządu i dyrektor finansowy Telewizji Polsat Katarzyna Ostap-Tomann, także cytowana w komunikacie.

W 2015 r. przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, a wynik EBITDA osiągnął prawie 3,7 mld zł, skutkując marżą EBITDA na poziomie 37,5%.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel to zintegrowana grupa medialno-telekomunikacyjna kontrolowana przez Zygmunta Solorza Żaka.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus