Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto LPP wzrósł r/r do 173,27 mln zł w II kw. 2017 r.

Udostępnij

LPP odnotowało 173,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 89,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 207,59 mln zł wobec 86,47 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 705,43 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 1 502,41 mln zł rok wcześniej.

W I półr. 2017 r. spółka miała 56,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 24,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 067,75 mln zł w porównaniu z 2 677,24 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wzrosły o 14,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, głównie dzięki bardzo dobrej sprzedaży w obu liniach biznesowych: sklepach tradycyjnych (Mohito, Sinsay oraz Reserved) oraz sklepach e-commerce. W ujęciu geograficznym, najwyższą dynamikę sprzedaży grupa LPP osiągnęła w Rumunii, Niemczech, na Węgrzech, w Rosji i Chorwacji. Wzrost sprzedaży wynika również ze wzrostu powierzchni handlowej - o 7% licząc rok do roku" - czytamy w raporcie.

"Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) w walutach lokalnych w I półroczu 2017 roku wzrosły o 5,5%, zaś w II kwartale 2017 roku o 6,2%. W pierwszym półroczu 2017 roku GK LPP osiągnęła przychody ze sprzedaży internetowej stanowiące około 4,6% przychodów Grupy, a w drugim kwartale sprzedaż internetowa stanowiła 5% przychodów sprzedaży Grupy. Na koniec pierwszego półrocza 5 marek spółki posiadało sklepy internetowe w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, Niemczech, na Litwie, Łotwie i Estonii" - podano także.

Sprzedaż na m2 GK LPP w I półroczu 2017 roku wzrosła o 7,8% w porównaniu w rokiem ubiegłym.

Marża handlowa wzrosła o 3,5 pkt proc. do 51,7%, dzięki nowej polityce zarządzania towarem oraz poprawie kolekcji, wskazano.

Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 17,3%, a istotny udział w tych kosztach miały wydatki ponoszone na funkcjonowanie placówek detalicznych. Koszty funkcjonowania sklepów zwiększyły się ze względu na wzrost wynagrodzeń we wszystkich krajach oraz ze względu na wzrost pozostałych kosztów. Wzrost pozostałych kosztów wynikał z większego zużycia materiałów w związku ze znaczącymi otwarciami salonów w Niemczech. Na wzrost kosztów SG&A wpływ również miało funkcjonowanie centrali. Wzrost kosztów funkcjonowania centrali nastąpił z powodu dalszej rozbudowy działów e-commerce oraz rozbudowy działów produktowych, wyjaśnia LPP.

W I półroczu 2017 roku GK odnotowała większe koszty finansowe netto, mimo niższych odsetek i opłat (spadek zadłużenia). Wpływ na większe koszty finansowe miały mniejsze zyski na różnicach kursowych. W rezultacie GK LPP odnotowała wzrost zysku netto w I półroczu 2017 roku o 132,1% do kwoty 56 245 tys. zł.

Nakłady inwestycyjne (głównie budowa nowych sklepów i modernizacja wcześniej otwartych) w I półroczu 2017 wyniosły 201 600 tys. zł i były wyższe niż przed rokiem o 61%. Planowane wydatki inwestycyjne na cały 2017 rok wyniosą ok. 375 000 tys. zł, z czego 340 000 tys. zł zostanie wydanych na budowę nowych sklepów i na modernizację już działających sklepów oraz 35 000 tys. zł na budowę kolejnego biurowca LPP w Gdańsku.

"W I półroczu 2017 roku uruchomiono 47 sklepów o łącznej powierzchni około 26,7 tys. m2, zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 933,7 tys. m2 (1 710 sklepów), z czego za granicą 697 sklepów o powierzchni 441,6 tys. m2. Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2016 roku wzrosła o 7%" - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 7,64 mln zł wobec 96,15 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus