Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMS nie porozumiał się ws. przejęcia Make Sense Media

Udostępnij

IMS zakończył negocjacje ws. przejęcia spółki Make Sense Media (MSM) bez osiągnięcia porozumienia, podał IMS. 

"Powodem przeciągających się i trudnych negocjacji były ustalenia i wnioski z badania due diligence. Due diligence pokazało odmienny obraz i rzeczywiste wyniki finansowe Make Sense Media Sp. z o.o., niż prezentowane wcześniej przez tę spółkę oraz jej większościowego właściciela. Due diligence ujawniło również nieznane wcześniej istotne ryzyka związane z tą spółką i jej działalnością, które miały istotny wpływ na negocjacje oraz dyskutowane warunki przejęcia i dalszej współpracy" - czytamy w komunikacie.

W październiku ub. roku IMS wraz ze spółką zależną IMS R&D podpisał list intencyjny z większościowym udziałowcem spółki Make Sense Media (MSM) w celu ustalenia m.in. warunków, na jakich R&D przejmie od właściciela kontrolny (co najmniej 51%) pakiet udziałów w MSM w zamian za mniejszościowe udziały w R&D, które miał objąć właściciel MSM.

Przejęcie MSM miało na celu zwiększenie skali prowadzonej działalności oraz wzrost osiąganych wyników finansowych przez grupę kapitałową IMS głównie w najbardziej atrakcyjnym, abonamentowym segmencie działalności (największy udział w przychodach MSM mają przychody osiągane z posiadanych ok. 1 600 lokalizacji abonamentowych audio i aroma), podano wcześniej.

Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus