Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKN Orlen i Poczta Polska zawarły kontrakt dotyczący rozwoju usługi Stacja z Paczką

Udostępnij

Po dwóch latach współpracy PKN Orlen i Poczta Polska zawarły długoterminowy kontrakt ze względu na rosnące zapotrzebowanie na usługę, potwierdzone dynamicznym wzrostem wolumenu przesyłek w okresie pierwszych 4 miesięcy bieżącego roku, poinformował PKN (PKNORLEN). Liczba przesyłek odebranych w ramach usługi Stacja z Paczką w ciągu minionego roku wzrosła o blisko 150%. 

Obecnie usługa dostępna jest na około 1 000 obiektów zlokalizowanych na terenie całej Polski, przy czym ich liczba stale rośnie. Umowa z Pocztą Polską została zawarta do września 2021 roku. W ramach współpracy planowane jest m.in. wdrożenie możliwości odbioru przesyłek pobraniowych, odbioru przesyłki na podstawie PIN oraz prace nad umożliwieniem nadawania paczek na stacjach paliw Orlen, podano w komunikacie. 

"Rozwój e-commerce jest naturalną konsekwencją zmian we współczesnym świecie i trendem, którego nie sposób ignorować. Dlatego zajmuje on istotne miejsce w strategii rozwoju naszego segmentu detalicznego. Już dziś oferujemy naszym klientom możliwość odbierania i nadawania paczek, jednak budujemy również fundament dla dalszego rozwoju tego typu usług związanych z naszą ofertą. Strategiczna i długofalowa współpraca z Pocztą Polską pozwoli nam na rozszerzanie kompetencji w tym zakresie, a naszym klientom zapewni szybką i sprawną realizację przesyłek oraz dodatkowe usługi" - powiedział członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen Zbigniew Leszczyński, cytowany w komunikacie.

Współpraca PKN Orlen i Poczty Polskiej w ramach usługi Stacja z Paczką związana jest z obserwowanym na świecie trendem migracji od dostaw pod adres w kierunku odbioru w punkcie. Istotną przewagą punktów odbioru na stacjach jest ich lokalizacja na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak i wiejskich, w większości czynnych całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Stacje paliw Orlen znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych oraz w ścisłych centrach dużych miast i mniejszych miejscowości. Tym samym duża liczebność oraz równomierna, strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom optymalny dostęp do usług, podano także.

"Poczta Polska starannie dobiera partnerów biznesowych rozwijając sieć punktów odbioru - już dziś mamy ich ponad 7 tysięcy, a do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 11 tysięcy. PKN Orlen posiada rozpoznawalną markę, zaufanie klientów, dogodne lokalizacje stacji, a także doświadczenie w zakresie realizacji usługi Obiór w Punkcie. Dzięki partnerskiej współpracy obu spółek zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał rynkowy, jakim dysponuje Poczta Polska i PKN Orlen" - dodał członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 95,36 mld zł w 2017 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus