Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa R22 inwestuje w software house Appchance

Udostępnij

Vercom, spółka z grupy technologicznej R22, oferująca usługi w obszarze omnichannel communication, inwestuje w Appchance - działający na rynkach międzynarodowych software house, podało R22.

"Vercom podpisał umowę inwestycyjną, na podstawie której w tym roku obejmie 23% udziałów, a dzięki kolejnym transakcjom udział ten może wzrosnąć do 64%. Inwestycja pozwoli grupie na rozszerzenie kompetencji w technologiach mobilnych i zaoferowanie klientom nowych produktów i usług, sprzedawanych globalnie w modelu SaaS" - czytamy w komunikacie.

Zespół Appchance zrealizował kilkadziesiąt projektów w obszarze technologii mobilnych, IOT, mobile e-commerce dla klientów z USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Indonezji i Polski. Ich realizacje były wielokrotnie nagradzane m.in. w konkursach Mobile Trends Awards oraz 50 most creative in business. 

"Dzięki inwestycji w Appchance, uzupełnimy kompetencje Grupy R22 w obszarze technologii mobilnych. W ciągu ostatnich lat z sukcesem zrealizowali kilkadziesiąt projektów mobilnych i technologicznych dla klientów z całego świata. Liczymy na wzajemne synergie, które pozwolą nam wprowadzić na rynek nowe rozwiązania" - powiedział prezes Grupy R22 Jakub Dwernicki, cytowany w komunikacie.

Zespół Appchance obejmuje 40 klasy programistów. Przychody spółki rosną w tempie około 100 proc. r/r. W ciągu siedmiu miesięcy 2018 r. (styczeń-lipiec) spółka osiągnęła 2,2 mln zł przychodów, w porównaniu do 1,2 mln zł w analogicznym okresie 2017 r. oraz prawie 2,6 mln zł w całym ubiegłym roku.

Vercom obejmie 23% udziałów, za które zapłaci 1,15 mln zł, z czego większość wpłynie do spółki. Na podstawie umowy inwestycyjnej, w przyszłym roku Vercom obejmie nowe udziały w Appchance, dzięki czemu ich udział wzrośnie do 39%. Dodatkowo Vercom ma opcję nabycia kolejnych 25% spółki, co oznacza, że w perspektywie najbliższych 3 lat może objąć 64% udziałów.

Dokapitalizowanie odbędzie się przy założeniu utrzymania dynamicznego tempa rozwoju biznesu software house oraz stworzeniu produktu w modelu SaaS, generującego miesięczne przychody na poziomie kilkuset tysięcy miesięcznie.

"Zespół specjalistów Appchance otwiera przed nami szersze perspektywy rozwoju. Wspólnie chcemy tworzyć nowe produkty wielokanałowej komunikacji, udostępniane w modelu SaaS i skierowane na globalny rynek. Już teraz myślimy o konkretnych rozwiązaniach z zakresu technologii mobilnych, wykorzystujących komunikaty push oraz boty. To rozwiązania o potencjale generowania przychodów miesięcznych w wysokości kilkuset tysięcy złotych" - dodał prezes Vercom Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.

Dzięki obecności w Grupie R22, Appchance zyska dostęp do szerokiego portfolio klientów grupy, dużych przedsiębiorstw oraz małych i średnich firm. Otrzyma również wsparcie w rozwoju działalności software house.

„Wierzymy, że dzięki doświadczeniu biznesowemu naszych partnerów, know-how w zakresie komercjalizacji produktów i wsparciu finansowemu, będziemy mogli utrzymać tempo wzrostu software house oraz rozwijać nowe produkty o dużym, globalnym potencjale. Wspólnie chcemy inwestować w nowe rozwiązania, jednak nie zapominamy o naszej podstawowej działalności programistycznej i tworzeniu aplikacji. Nasi obecni klienci są dla nas priorytetem, a ich obsługa będzie co najmniej na tym samym, a nawet wyższym poziomie" - powiedział prezes Appchance Miłosz Wójcik, cytowany w komunikacie. 

Zespół Appchance poza współpracą w zakresie nowych produktów komunikacji mobilnej będzie rozwijać działalność w obszarze software house. Dzięki wsparciu Grupy R22 możliwy będzie jeszcze szybszy rozwój tego segmentu oraz intensyfikacja ekspansji zagranicznej.

W portfolio realizacji Appchance znajduje się m.in. aplikacja sklepu x-kom, aplikacja Click2GO, SPRT, Diet &Training by Ann, MyPhsar.

Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości - od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus