Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa AB widzi długoterminowe perspektywy wzrostu, stawia na wielosegmentowość

Andrzej Przybyło
Andrzej Przybyło
Udostępnij

Grupa AB uważa, że jest "skazana" na długoterminowy wzrost i chce zaatakować „wielosegmentowo", dbając o swoje udziały rynkowe, poinformował prezes Andrzej Przybyło. 

"Jesteśmy skazani na długoterminowy wzrost. O tym jesteśmy przekonani, nie tylko w oparciu o gospodarkę (działamy na 3. rynku dystrybucji w Europie - Polska, Czechy, Słowacja - który ma mocny potencjał wzrostu wydatków na IT), ale o też segmenty wokół IT, które rozwijamy. Chcemy wielosegmentowego ataku - rozwijać w wielu kierunkach i na pewno będziemy to robili, dbając o udziały rynkowe" - powiedział Przybyło podczas konferencji prasowej. 

W kwestii potencjalnego podziału zysku za rok finans. 2017/18 prezes wskazał, że rynek jest ostatnio "bogaty w wydarzenia i w środku pożaru na giełdzie". 

"To wszystko wymaga uspokojenia. Jak będziemy mądrzejsi o tę wiedzę, rozważymy tę kwestię. Nasze dotychczasowe podejście niewyprowadzania pieniędzy ze spółki długoterminowo działa lepiej. Przy perturbacjach rynkowych AB będzie najbezpieczniejszą firmą. Chcemy być po bezpiecznej stronie mocy, inwestować w bezpieczeństwo. Proszę pamiętać, że byli różni czarodzieje rynkowi, a teraz ich nie ma" - dodał szef Grupy AB.

W ramach "wielosegmentowej" strategii zarząd ABE (ABPL) przypomniał, że portfolio produktowe grupy w ostatnich latach poszerzyło się już m.in. o rozwiązania telekomunikacyjne, serwery i rozwiązania sieciowe, AGD, RTV i asortyment fotograficzny, oświetlenie, zabawki, digital signage, ofertę dla graczy (gaming), asortyment dla szkół (np. tablice interaktywne) czy dystrybucję oprogramowania w chmurze (cloud; AB partnerem strategicznym Microsoft). Wiele z tych projektów rośnie przynajmniej w tempie kilkudziesięciu procent. 

Nowe obszary rozwoju jakie grupa definiuje to szczególnie: bezpieczeństwo informatyczne, nowe kanały sprzedaży (DIY, elektromarkety), a także tzw. Smart Life. Segment ten grupuje ściśle powiązane ze sobą kategorie produktowe - smart home (rozwiązania tzw. inteligentnego domu), HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja), CCTV i Security (telewizyjne systemy dozorowe, monitoring, bezpieczeństwo IT, systemy alarmowe). 

"Smart Life to realizacja długoterminowej strategii wzrostu, w którą wpisana jest też dywersyfikacja. W tym obszarze zamierzamy, tak jak historycznie w pozostałych segmentach, rozwijać rynek i kreować go z wartością dodaną dla naszych partnerów i finalnych konsumentów" - podkreślił prezes.

Obszar e-commerce pozostaje kluczowy dla grupy. W ocenie AB, widać tu "kolejne etapy trwającej rewolucji w zakresie wzrostu znaczenia cyfrowych kanałów sprzedaży". Grupa AB podkreśla, że w tym obszarze notuje dynamiki wielokrotnie wyższe niż szeroki rynek, generując sprzedaż w sposób całkowicie automatyczny poprzez XML (pełna integracja systemów), udostępniając klientom m.in. moduł Allegro, jak również profesjonalne prezentacje produktów.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus