Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Eurocash wprowadził platformę internetową dla sklepów małoformatowych

Luis Amaral
Luis Amaral
Udostępnij

Eurocash Dystrybucja (ECD), spółka zależna od Grupy Eurocash,  wprowadziła platformę eurocash.pl dla właścicieli sklepów małoformatowych, która ma pozwolić im na skuteczną konkurencję z innymi dużymi sieciami, wynika ze słów prezesa Grupy Eurocash Luisa Amarala. 

"Duże sieci mają więcej możliwości i środków, aby inwestować w różne rozwiązania. Dzięki naszemu rozwiązaniu właściciel małoformatowego sklepu będzie miał dostęp do takich danych, których nie mają właścicieli dużych sieci. Poza tym narzędzie jest intuicyjne, nie trzeba przechodzić szkolenia i jednocześnie właściciel będzie mógł osiągać odpowiednie oszczędności i będzie mógł konkurować z dyskontami. W ostatnich latach zainwestowaliśmy 3 mld zł w rynek niezależnych sklepów w Polsce, aby się dobrze rozwijał" - powiedział Amaral podczas konferencji prasowej. 

EUR (EUROCASH) zainwestowała w nową aplikację 15 mln zł. 

"Nasze jednostki biznesowe będą inwestować m.in. w organizację logistyki, a niektóre w ekspansję, a jednocześnie wierzymy, że świat idzie w kierunku cyfryzacji i nasi klienci muszą być coraz konkurencyjni" - powiedział prezes. 

Amaral dodał, że w najbliższym czasie kolejnym jednostkom biznesowym to narzędzie będzie udostępniane. "Pojawiają się również pytania od naszych klientów dotyczące możliwości zintegrowania zapasów w danym sklepie z tym narzędziem, aby np. jeszcze bardziej zautomatyzować zamawianie towarów" - wskazał. 

Zdaniem dyrektora generalnego ECD Tomasza Polańskiego, już teraz 85% klientów ECD składa zamówienia przez internet. 

"Elektroniczne kanały sprzedaży ECD (B2B) generują 3 mld zł obrotu rocznie, a średnia wartość koszyka to 3 tys. zł. Warto także dodać, że przez naszą nową aplikację mobilną we wrześniu zamówili towar za około 40 mln zł i to rośnie 5 mln zł miesięcznie, dlatego szacujemy, że w przyszłym roku będzie to na poziomie łącznie 600 mln zł" - powiedział Polański. 

Wyjaśnił, że ECD współpracuje z 14 tys. klientów średniomiesięcznie, a 1 200 korzysta już z nowego systemu. Cała Grupa Eurocash dociera do ok. 80 tys. klientów rocznie. 

"Liczymy, że w całej grupie potrzebujemy 3-4 lat na to, aby 92-93% klientów korzystało z tego rozwiązania" - dodał Polański. 

Według niego, w najbliższym czasie 100% oferty ECD będzie dostępne tylko poprzez sieć. 

"Musimy zastanowić się nad nową rolą przedstawicieli handlowych, którzy staną się bardziej doradcami swoich klientów" - dodał. 

Platforma dostępna jest w 3 wersjach: online, cloud i mobile. Klienci będą systematycznie przechodzili m.in. na nowy system zamówień, co może potrwać około kilkanaście miesięcy, poinformowali przedstawiciele spółki.

Wśród funkcjonalności eurocash.pl znajduje się m.in.: moduł "w Twojej okolicy" - dostęp do bazy wiedzy o lokalnym rynku, przygotowanej z wykorzystaniem danych i analiz własnych, oraz firm współpracujących z Eurocash, także inteligentna najszybsza na rynku wyszukiwarka, która uczy się klienta, zapamiętuje i podpowiada właściwe hasła, ignoruje błędy. Dostępne są także listy zakupowe, dostęp do bieżącego budżetu zakupowego i wgląd w indywidualny system rabatowy, składanie i śledzenie reklamacji w systemie 24/7, a także aukcje - dostępne w zintegrowanej z platformą aplikacji mobilnej pozwalają na licytowanie produktów w wyjątkowych cenach. 

Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tys.  niezależnych sklepów  działających pod takimi markami jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, czy Gama. W ofercie ECD znajduje się ok. 11 tys. produktów i współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie blisko 20 tys. sklepów. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus