Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa AB miała 11,6 mln zł zysku netto w I kw. r.obr.2018/2019

Udostępnij

AB odnotowało 11,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2018/2019 (1 lipca - 30 września br.) wobec 12,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"W zakresie wyników komercyjnych grupy miniony okres można zaliczyć do udanych. Grupa utrzymała pozycję lidera w obszarze dystrybucji IT w Regionie CEE, pomimo intensywnej konkurencji na tym rynku. W trzecim kwartale 2018 grupa rozwijała zarówno obecne obszary działalności, takie jak usługi w chmurze (+94% wzrostu r/r), digital signage (wzrost sprzedaży w III kwartale 2018 +46% r/r, lider dystrybucji LCD i LFD w Polsce), gaming (oferta produktów pod własną marką X-Gamer na rynku w Czechach i na Słowacji), telco (udział w sprzedaży smartfonów w Regionie w kanale dystrybucyjnym wyniósł 44%), Centrum Kompetencyjne (nowa autoryzacja Microsoft dla Centrum Kompetencyjnego), RTV AGD (nowe umowy dystrybucyjne Elica - okapy, i Tchibo - ekspresy do kawy), zabawki (wzrost obrotów w III kwartale +41% r/r), jak również pracowała nad rozszerzeniem wachlarza oferowanych produktów i usług o zupełnie nowe obszary m.in. obszar bezpieczeństwa IT, smart home, CCTV/monitoring oraz urządzenia klimatyzacyjne i wentylacyjne" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny ABE (ABPL) wyniósł 17,43 mln zł wobec 21,13 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 871,27 mln zł w I kw. 2018/2019 wobec 1 859,23 mln zł rok wcześniej.

"Wyniki finansowe w III kwartale 2018 potwierdziły kolejny raz silną pozycję grupy oraz skuteczne zarządzanie, niezależnie od warunków rynkowych, które w raportowanym okresie cechowały się wysokim poziomem konkurencji wewnątrz sektora, szczególnie ze strony nowych uczestników rynku. Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2018 wyniosły 1 871 273 tys. zł (+0,6% r/r). Do sukcesów grupy zaliczyć należy utrzymanie marży brutto ze sprzedaży na poziomie 3,8%. Grupa utrzymała również optymalny poziom kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (SG&A: 2,7% - wskaźnik utrzymuje się na stabilnym poziomie 2,6-2,8% w ostatnich 3 latach), co świadczy o bardzo dobrej dyscyplinie i kontroli w tym obszarze" - czytamy dalej.

"Marża EBITDA wyniosła 20 648 tys. zł., wobec 24 567 tys. zł w III kwartale roku 2017. Wynik finansowy netto wyniósł 11 605 tys. zł i był o niecałe 10% niższy w porównaniu do III kwartału 2017. W rezultacie kwartalny wskaźnik ROE ukształtował się na poziomie 1.6%, zaś wskaźnik ROA wyniósł 0,53%" - podano również w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018/2019 wyniósł 5,64 mln zł wobec 5,74 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus