Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Asbis miał w 2018 r. 12 mln USD zysku netto i 29,4 mln USD zysku operacyjnego

Udostępnij

Asbis wypracował w 2018 r. 12 mln USD skonsolidowanego zysku netto wobec 7 mln USD rok wcześniej. Zysk operacyjny był w ubiegłym roku równy 29,4 mln USD w porównaniu do 24,4 mln USD wykazanego w 2017 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły w 2018 r. do 2 069,6 mln USD z 1 484,9 mln USD rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu ASB (ASBIS) do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze, 
 
W imieniu Rady Dyrektorów ASBISc Enterprise Plc, mam przyjemność przekazać Państwu nasz skonsolidowany raport roczny, prezentujący wyniki finansowe za 2018 rok. 
W 2018 roku skonsolidowane przychody operacyjne były najwyższe w całej blisko 30 letniej historii ASBISc. Wyniosły one prawie 2,1 mld USD, wzrost o blisko 40% rok do roku. Zysk operacyjny Grupy osiągnął w ubiegłym roku blisko 30 mln USD, a zysk netto po opodatkowaniu wyniósł 12 mln USD, co oznacza wzrost o blisko 75% rok do roku. 

ASBIS pozostaje dystrybutorem pierwszego wyboru dla wielu światowych producentów IT, a strategią Grupy jest wypracowywanie jak najlepszych wyników dla swoich akcjonariuszy. W 2018 roku największy udział w przychodach Grupy miały regiony byłego ZSRR (52% udział) oraz Europy Środkowo-Wschodniej (28% udział). Wszystkie najważniejsze linie produktowe zanotowały istotne wzrosty sprzedaży w 2018 r. w porównaniu z 2017 r. Czynnikiem największych wzrostów sprzedaży w 2018 roku była sprzedaż smartfonów, która wzrosła o 90% w porównaniu z 2017 r. 

W 2018 roku Grupa rozbudowała swój portfel marek własnych z wyższą marżą dodając dwie nowe marki:

  • Perenio - rozwija obecnie własną platformę w segmencie Internetu Rzeczy (IoT) w zakresie m.in. inteligentnego monitoringu, inteligentnej ochrony, inteligentnej oszczędności energii i inteligentnego nadzoru,
  • Atlantech -  obejmuje produkty takie jak: serwery, pamięci masowe, rozwiązania dla centrów danych.

Kontynuujemy transformację w kierunku dystrybutora z wartością dodaną (VAD) i markami własnymi w najbardziej perspektywicznych segmentach IT, zarówno korporacyjnych, jak i konsumenckich. Dynamika smartfonów nie jest dana na zawsze. Szukamy więc nowych rozwiązań szczególnie w segmencie usług korporacyjnych – VAD i marek własnych. Wizją grupy jest pozycja wiodącego dystrybutora VAD, dostawcą OEM i usług z zakresu IT, internetu rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI) na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, byłego ZSRR oraz Bliskiego Wschodu i Afryki. Dlatego też do dystrybucji i marek własnych dodajemy trzecią warstwę kompetencje: internet rzeczy (IoT) i sztuczną inteligencję (AI) poprzez działania projektowe i usługi specjalistyczne. 

Oczekujemy, że nasze dwie nowe marki własne, Perenio i Atlantech, wraz z dotychczasowymi, tj. Canyon i Prestigio, wpłyną pozytywnie na rentowność Spółki. 

Mamy nadzieję, że 2019 rok okaże się okresem równie dobrym dla Grupy jak minione 12 miesięcy 2018 roku. Rada Dyrektorów zrobi wszystko, aby osiągnąć ten cel, choć zdajemy sobie sprawę że jest to wymagające zadanie. Na 2019 rok patrzymy jednak optymistycznie.  

Chciałbym podziękować Akcjonariuszom za okazane zaufanie, Klientom za udaną współpracę, a także wszystkim Pracownikom, bez których nie udałoby się osiągnąć tak satysfakcjonujących rezultatów w 2018 r. Wyrażamy nadzieję na kontynuację pozytywnych relacji, a jako Rada Dyrektorów dołożymy wszelkich starań, aby pokładana wiara w potencjał Grupy owocowała w dalszym ciągu pozytywnymi rezultatami finansowymi i naszą rosnącą pozycją na rynku. 
 
Siarhei Kostevitch 
Przewodniczący Rady Dyrektorów 
Dyrektor Generalny 

Szczegółowe dane finansowe Asbis są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus