Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa PMPG Polskie Media odnotowała w 2018 r. 2,9 mln zł zysku netto

Udostępnij

Grupa PMPG Polskie Media odnotowała 50,4 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów w 2018 roku. Zysk netto wyniósł 2,9 mln zł. Z kolei EBITDA osiągnęła poziom 3,3 mln zł. Pozytywny wynik finansowy jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii transformacji marek PGM (PMPG) („Wprost” i „Do Rzeczy”) z papieru do Internetu oraz wprowadzania do portfolio nowych produktów i usług.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media za cztery kwartały 2018 r. wyniosły 50,4 mln zł. Skonsolidowane gotówkowe przychody ze sprzedaży były niższe od wypracowanych w 2017 r. o1,7 mln zł i wyniosły 46 mln zł. Spadek przychodów gotówkowych względem poprzedniego roku wynikał przede wszystkim z mniejszych przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej czasopism oraz powierzchni reklamowej. Nieznaczny wzrost przychodów odnotowany był w transakcjach barterowych.

Skonsolidowany zysk netto za cały 2018 r. wyniósł 2,9 mln zł i był wyższy o 8,2 mln zł w stosunku do wyniku osiągniętego w roku ubiegłym. Wynik finansowy osiągnięty w 2018 r. pomniejszają dokonane pod koniec roku 2018 przez Agencję Wydawniczo-Reklamową „Wprost” Sp. z o.o. oraz Orle Pióro Sp. z o.o. odpisy aktualizujące wartość należności w stosunku do Ruch S.A. na łączną kwotę 2,7 mln zł.

Pomimo zawirowań na rynku wydawniczym związanych z restrukturyzacją spółki Ruch S.A., które odbiły się na naszych wynikach finansowych, pozytywnie oceniam wyniki wypracowane w całym roku 2018. To głównie dzięki mądrej i skutecznej realizacji strategii transformacji naszych mediów z papieru do Internetu oraz ciężkiej pracy przy innych projektach m.in. działalności eventowej” – skomentował Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

W całym roku 2018 serwisy internetowe Grupy odnotowały rekordowe wzrosty liczby użytkowników i pozostałych danych zasięgowych. Liczba użytkowników serwisu Wprost.pl wzrosła o ponad 30%, a liczba odsłon niemalże trzykrotnie. Z kolei liczba użytkowników serwisu DoRzeczy.pl wzrosła prawie dwukrotnie, podobnie jak liczba odsłon. Dalszy rozwój segmentu internetowego jest priorytetem działań PMPG.

W minionym roku PMPG Polskie Media S.A. rozwijała dynamicznie także działalność eventową. „Z sukcesem zorganizowaliśmy Polsko-Amerykański Szczyt Przywództwa (Polish-American Leadership Summit #PALS), który odbył się w pierwszym tygodniu lutego 2018 roku w Miami w USA” – dodaje Lisiecki. Konferencja została objęta patronatem prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej i cieszyła się dużym zainteresowaniem środowisk politycznych i biznesowych. Dzięki organizowanym wydarzeniom PMPG Polskie Media wymiernie poszerzyła źródła przychodów, jak również rozbudowała w Grupie nowe kompetencje i relacje biznesowe. Ponadto, w 2018 roku spółka rozpoczęła przygotowania do kolejnej produkcji filmowej, a mianowicie produkcji filmu historycznego opowiadającego o życiu Ignacego Jana Paderewskiego. PMPG zaangażowało się równie w projekt związany z produkcją gier na platformy komputerowe.

Spółka zapowiada, że w roku 2019 skupi się na realizacji strategii transformacji cyfrowej wydawnictw. „Rozwój serwisów internetowych, poszerzenie oferty reklamowej w Internecie, zbudowanie silnej pozycji wśród serwisów konkurencyjnych to główne cele, które sobie stawiamy”– podsumowuje Lisiecki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus