Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ten Square Games z dwukrotnie wyższym zyskiem netto w I kwartale 2019 r.

Udostępnij

Ten Square Games, grupa zajmująca się produkcją i dystrybucją gier w modelu Free to Play (F2P) opublikowała raport kwartalny za 1Q 2019. Skonsolidowane przychody Grupy za 1Q 2019 wyniosły 45,3 mln PLN, co oznacza wzrost o 215% w porównaniu do 14,4 mln PLN w 1Q 2018, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 10,4 mln PLN i był wyższy r/r o 107% r/r (5,4 mln PLN w 1Q 2018). Zysk EBITDA wyniósł 12,5 mln PLN, co oznacza wzrost o 94% w porównaniu do 1Q 2018, kiedy wyniósł 6,4 mln PLN.

Najważniejsza gra w portfolio TEN (TSGAMES) – hitowa gra „Fishing Clash” wygenerowała przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przychód w wysokości 37,5 mln PLN, co oznacza prawie pięciokrotny wzrost w porównaniu do 1Q2018, kiedy wyniosły 7,6 mln PLN. Jednocześnie dynamicznie wzrosła średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) dla tej gry. Obecnie wynosi ok. 2 mln użytkowników, wobec 1,2 mln w 1Q 2018.

Gra „Let’s Fish” wygenerowała w 1Q2019 przychód na poziomie 4,1 mln PLN (wobec 3,7 mln PLN w 1Q2018, +10% r/r) Kolejna gra – „Wild Hunt” przyniosła w pierwszym kwartale 2019 2,4 mln PLN przychodów (rok wcześniej 0,7 mln PLN, +242% r/r).

Koszty kampanii marketingowych w 1Q 2019 wyniosły 15,4 mln PLN w porównaniu do 1,7 mln PLN w analogicznym okresie poprzedniego roku. W raportowanym okresie z wydatków marketingowych kwota 15 mln PLN przypadła na promocję gry „Fishing Clash” a 0,4 mln PLN na promocję tytułu „Wild Hunt”.

Największymi rynkami odbiorców gier Ten Square Games są: Europa 42,1% i Ameryka Północna 41,6% oraz Azja 11%. Głównym źródłem przychodów są przychody ze sprzedaży związane z mikropłatnościami: 95,7%, wyświetlane reklam w grze: 2,5 %, oraz umowy licencyjne: 1,8%.

„Pierwszy kwartał 2019 to powrót gry Fishing Clash na ścieżkę wzrostową w związku z dalszym rozwojem produktu i zapowiadanym zwiększeniem budżetów marketingowych. Gra jest przez nas cały czas rozwijana i uatrakcyjniana, m.in. poprzez wprowadzanie nowych elementów, funkcjonalności i ulepszeń takich jak nowe rodzaje ryb i nowe łowiska. Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 najlepszymi miesiącami w historii gry. Gry Let’s Fish oraz Wild Hunt stabilnie się rozwijają, notując wzrosty przychodów rok do roku. Zgodnie z zapowiedziami w kwietniu br. uruchomiliśmy fazę soft launch gry Golf Rush – gra jest obecnie dostępna na pięciu rynkach: w Polsce, Australii, Brazylii, Indonezji oraz we Włoszech. Druga połowa roku również zapowiada się interesująco. Kolejne nasze plany to gry z obszaru hobby oraz dwie gry dla kobiet” – mówi Arkadiusz Pernal Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.

Zarząd Ten Square Games S.A., zgodnie z polityką dywidendową zarekomendował wypłacenie kwoty 27,3 mln PLN z zysku osiągniętego w 2018 roku w formie dywidendy (3,78 na akcję). Planowany dzień dywidendy to 5 czerwca 2019 a dzień wypłaty dywidendy na 19 czerwca 2019 r. Na dzień 24 maja br. zaplanowano Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki, na którym akcjonariusze podejmą decyzję dotyczącą wypłaty dywidendy za 2018 rok.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus