Uragun, to pierwsza gra warszawskiego studio Kool2Play, która wyjdzie na platformy stacjonarne. Jej premiera zapowiadana jest jeszcze na ten rok. Produkcja rozbudowanych gier na PC oraz konsole to jeden z elementów nowej strategii. Zakłada ona m.in. wejście na NewConnect planowane na przełom 2019/2020.  Wprowadzanie nowej strategii wspierała będzie m.in. wchodząca w skład grupy kapitałowej agencja marketingowa KoolThings, specjalizująca się w promocji gier video na świecie

Znane dotychczas z produkcji casualowych gier na platformy mobilne Kool2Play, skupiać się będzie na tworzeniu gier na PC, Xbox, PlayStation i Nintendo Switch, przy czym każda z produkcji będzie cechowała się rozległą warstwą fabularną, nawiązującą do wyzwań stojących przed ludzkością w czasach błyskawicznego rozwoju technologii.

„Jesteśmy wielkimi fanami serialu Black Mirror oraz twórczości Philipa K. Dicka i Yuval Noah Harariego, więc nasze gry będą krążyły właśnie wokół tematów poruszanych w tym serialu i twórczości tych właśnie autorów. Fascynuje nas to jak postęp technologiczny wpływa na naturę człowieka, jak ją zmienia, jak uwypukla jej najciemniejsze ale i najjaśniejsze strony. Czy technologia jest w stanie pomóc ludziom stać się lepszymi istotami, a może zdominuje nas i sprowadzi do roli źródła zasilania jak w serii „Matrix”? Czym stanie się człowiek w obliczu zbliżającej się fali dataismu czy transhumanizmu? Czy AI jest dobre bądź złe tak jak ludzie, którzy je tworzą? To pytania, które nas fascynują i które chcemy zadać w naszych grach, a później odpowiedzieć na nie poprzez świetną zabawę” - mówi Marcin Marzęcki, prezes firmy.

Kool2Play zapowiada, że będzie się koncentrować na jakości, nie na liczbie gier oraz dbać o budowę i relacje ze społecznością skupioną wokół swoich tytułów. Aby podkreślić tak duże zmiany w filozofii działania spółki, firma zmienia logo, stronę www.kool2play.com oraz całą komunikację wizualną w social mediach.  

Pierwsza gra będąca efektem nowej filozofii – Uragun, jest obecnie w produkcji, a jej wydanie planowane jest na koniec 2019 roku. Będzie to top-down shooter w którym gracz zasiadając za sterami potężnego mecha musi walczyć z maszynami kierowanymi przez sztuczną inteligencję, która początkowo miała pomagać w rozwiązywaniu problemów ludzkości, ale ostatecznie obróciła się przeciwko niej. „Uragun spotkał się ze świetnym przyjęciem na Digital Dragons. na Nasza gra w wielu warstwach – klimatu, wizualnej i taktycznej jest hołdem dla kultowego Syndicate. Podobnie jak Syndicate nie jest to bezmyślne naciskanie spustu przez całą rozgrywkę. To bardziej strzelanka z elementami taktyki i strategii. Gracz poczuje, że naprawdę walczy z AI a nie skryptami. Różne rodzaje botów stosują różną taktykę ataku, wykorzystując swoje największe zalety, dodatkowo modyfikując metody ataku do warunków otoczenia.” mówi Michał Marzęcki, Head of Studio.     

„Mapy na których będzie rozgrywała się walka są wzorowane na rzeczywistych miastach. Będzie można stoczyć bitwy na ulicach Nowego Jorku, Londynu, Moskwy, Berlina czy Warszawy. Zobaczycie je w naszej wizji przyszłości – zdominowanej przez wyrwaną z pod ludzkiej kontroli technologię”, dodaje Michał Marzęcki.