Do końca 2019 roku do sklepów mobilnych trafi, obok zapowiedzianych wcześniej Zombie Blast Crew i Gravity Rider Zero, aż 8 nowych gier casual. Wśród nich znajdzie się m.in. Neon Bliss - kontynuacja hitu Neon Mania oraz gra o tematyce bokserskiej KO.io.  

Nowe tytuły VVD (VIVID) z segmentu gier casual charakteryzują się wciągającą mechaniką rozgrywki i prostym sterowaniem. Jednocześnie oferują więcej kontentu z wyraźną progresją gracza. Monetyzacja opiera się na formatach reklamowych, subscrybcji oraz możliwości bezpośredniego zakupu przedmiotów. 

- Po testach kilkunastu gier z segmentu hyper-casual dokonaliśmy korekty programu w zakresie produktu. Gry casual, które zamierzamy od teraz publikować pozostaną proste w sterowaniu i wciągające, a to co zmieniamy to: tematyka – z abstrakcyjnej do realistycznej, konstrukcja – z hyper-prostej do bardziej rozwiniętej, charakterystycznej przy grach casualowych oraz forma monetyzacji – z wyłącznie reklamowej rozszerzamy ją o subskrypcję i możliwość zakupów kontentu za pomocą mikropłatności – komentuje Maciej Byczyński, Product Owner segmentu gier casual w Vivid Games.

W trakcie produkcji na różnych etapach zaawansowania znajduje się około 20 tytułów, m.in.: - Neon Bliss – kontynuacja jednego ze starszych hitów studia pod tytułem Neon Mania - eksperymentalna gra zręcznościowa polagająca na odwzorowywaniu form i kształtow wyświetlanych w postaci neonów, - KO.io – gra kategorii „.io” w której na ringu spotyka się kilkoro graczy, a ostatni stojący na nogach wygrywa pojedynek, - Crash Drivers – gra kategorii „.io” w której gracze kierujący samochodami walczą na arenach o przetrwanie, - Sheep Patrol –w której gracz wcielając się w psa pasterskiego będzie miał za zadanie przeprowadzać stada owiec, do zagrody, - Penguinia Raid – w której celem będzie ratowanie pingwinów z topniejącego lodowca.

- Zamierzamy testować kilkadziesiąt prototypów rocznie Naszym priorytetem pozostaje publikacja tylko wysokiej jakości gier o wysokich metrykach użytkowych, i tylko takie tytuły trafią ostatecznie do portfolio. Tytuły nad którymi pracujemy są grami typu casual uwzględniającymi najnowsze trendy rynkowe w zakresie konstrukcji oraz monetyzacji. Koncentrujemy się na produkcji gier o tematyce sportowej, „.io”, logicznych oraz eksperymentalnych – komentuje Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. – W uzupełnieniu do gier segmentu mid-core chcemy wydać w II półroczu 2019 roku około 8 gier casual. Aktywnie poszukujemy również nowych platform eksploatacji naszego portfolio – dodaje Kościelny.